Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خیریانپور دوشنبه شب در مراسم آغاز به کار نمایشگاه ملی مرکبات در محل نمایشگاه بین المللی مازندران در قائمشهر افزود : اگر بخواهیم به همه کشورهای جامعه هدف محصولاتمان را صادر کنیم باید بتوانیم یک پایانه صادراتی مناسب راه اندازی کنیم .

وی با اعلام اینکه در شهرستان جویبار پایانه صادراتی رماک گستر با ظرفیت ۱۴۰ هزار تن در حال راه اندازی است ، گفت : فاز  اول این پایانه صادراتی بودی افتتاح می شود و فازهای بعدی هم در حال انجام است که با راه اندازی این پایانه دغدغه اصلی کشاورزان رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار مازندران افزود : مازندران قطب تولید مرکبات کشور است و همچنین تولید کننده اصلی کیوی محسوب می شود و به طور قطع راه اندازی پایانه صادراتی صادرات این دو محصول را به همراه سایر محصولات کشاورزی رونق خواهد داد.

استان مازندران ۲ و نیم میلیون تن مرکبات تولید می کند که بر اساس اعلام مسئولان ذیربط دستکم ۶۰۰ هزار تن مازاد مصرف است و قابلیت صادراتی دارد .

خیریانپور توجه کشاورزان و تجار به استانداردهای صادراتی کیوی را تجربه ای موفق برای الگوبرداری صادرات پرتقال و دیگر محصولات استان دانست و توضیح داد : امسال حدود ۹۰ هزار تن کیوی از کشور صادر شد که بخش عمده آن مربوط به مازندران بود برای این که تولید کننده اصلی این محصول هستیم.

وی میزان صادرات مرکبات اعم از پرتقال و نارنگی از مازندران را هم بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۶۰ هزار تن اعلام و ابراز امیدواری کرد که امسال میزان صادرات بیشتر شود.

چهارمین جشنواره ملی مرکبات با حضور ۳۵ شرکت کننده در قالب ۲۷ غرفه از امشب در محل نمایشگاه بین المللی مازندران در قائمشهر شروع به کار کرد و تا ۱۳ دی ماه ادامه دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان مازندران دی ماه محصولات کشاورزی مرکبات نمایشگاه بین المللی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی ظهر چهارشنبه در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: به همت و تلاش متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه وظیفه ۱۰۰ درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروز رسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقا شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی به تلاش شبانه روزی متخصصان در این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر اعتماد به تجارب و تخصص کارشناسان داخلی ابراز داشت: متخصصان شرکت پایانه‌ها نفتی ایران با تلاش و همت بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این سیستم در مدار قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر اطلاعات مربوط به وضعیت شیرهای کنترلی منتهی به گوی شناور به صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سیستم می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

غریبی در پایان از متخصصان فعال در رفع عیب و عملیاتی کردن سیستم تله‌متری گوی شناور تجلیل و قدردانی کرد.

کد خبر 6094136

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران است
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران