Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:44:06 GMT

عراق سفیر آمریکا را احضار می کند

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۹۴۵۳

عراق سفیر آمریکا را احضار می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، وزارت امور خارجه عراق روز دوشنبه با صدور بیانیه ای در خصوص حمله آمریکا به مواضع حشدشعبی، از احضار سفیر آمریکا در بغداد خبر داد.

وزارت امور خارجه عراق در این بیانیه ضمن محکومیت شدید حمله آمریکا، این اقدام را نقض حاکمیت عراق و مغایر با قوانین روابط بین الملل برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت خارجه عراق تاکید شده است که نیروهای حشدشعبی یک قدرت ملی هستند که در دفاع از عراق تاثیرگذار بوده و با تمام شجاعت با گروه تروریستی داعش مبارزه کردند و بخشی از نیروهای مسلح عراق تحت امر فرمانده کل نیروهای مسلح هستند.

در بیانیه مذکور آمده است: عراق کشوری مستقل است و امنیت داخلی آن بسیار حائز اولویت است و اجازه نخواهد داد صحنه نزاع یا گذرگاهی برای اجرای اقدامات خصمانه یا مکانی جهت بکارگیری خاک خود جهت آسیب رساندن به کشورهای همسایه باشد.

وزارت خارجه عراق افزود که سفیر آمریکا در بغداد را در این خصوص احضار خواهد کرد.

وزارت خارجه عراق در عین حال از رایزنی با شرکای اروپایی حاضر در ائتلاف بین المللی مقابله با داعش برای اتخاذ موضعی یکپارچه پیرامون مکانیسم‌ها و آینده حضور نیروهای ائتلاف در عراق خبر داد.

کد خبر 4811894

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ایالات متحده آمریکا حشد شعبی عراق ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی سوریه لیبی روسیه ترکیه فلسطین ایران لبنان دونالد ترامپ عربستان سعودی افغانستان حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!

مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: درباره برخورد خشن با دانشجویان صحبت می‌کنم؛ هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست.

این مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت دانشجویان می‌توانند نظراتشان را در ملک خصوصی یا فضای مجازی بیان کنند که مجری در واکنش به این اظهار نظر گفت: استدلال و بهانه شما را حتی در کشورهایی که غیردموکراتیک و استبدادی می‌خوانید هم نشنیده‌ایم.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!