Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@05:26:30 GMT

پدرِِِِِِ معصوم‌ترین کودکان بی سرپرست

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۰۱۶۴

پدرِِِِِِ معصوم‌ترین کودکان بی سرپرست

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایسکانیوز،نامش را اگر نه همه مردم که بیشترخیرین مدرسه ساز می شناسند و می دانند که مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستانهای شهر تهران است اما یحتمل نمی دانند که برکت زندگی و افزایش عشق و محبت و رزق و روزی اش و مهمتر از آن موفقیت در کار مدرسه سازی را مدیون فرزندخواندگی و ورود سینا به زندگی مشترکشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"مجید پیروزان" سالهای زیادی از 36سال عمرش را صرف امور مدرسه سازی کرده و در این خصوص گام های با ارزشی برداشته اما نیکوکاری او فقط در مدرسه سازی خلاصه نمی شود. بیشتر از15 سال است که ازدواج کرده و به دلایلی صاحب فرزند نشده و اعتقاد دارد وقتی بچه های بی سرپرست زیادی وجود دارند که چشم شان به دست های گرم پدر و مادرانی است که می توانند به آنهامحبت کنند چرا باید خود و همسرش را از نعمت بچه دار شدن محروم کند؟

معجزه ای به نام فرزندخواندگی

بدون شک دغدغه پدرخوانده و مادر خوانده بودن کم نیست همان طور که کودکی را به فرزندی قبول کردن کاری ساده ای نیست .
«اگر بعد از چند سال که موهایمان را سپید کرده و دل‌هایمان را وابسته، گذاشت و رفت چه؟»، یا «اگر قوم و خویش‌اش سر رسیدند و هوایی‌اش کردند چه؟» یا «همه چیز به کنار؛ اگر کسی پیدا شد و از دهانش در رفت و گفت من پدر یا مادر واقعی‌اش نیستم چه؟...

اینها تنها بخشی از دل مشغولی های خانواده هایی است که قصد دارند فرزندی را به سرپرستی قبول کنند.اما در این میان هستند افرادی که تمامی این دغدغه ها را به جان می خرند و فقط نیمه پر لیوان را می بینند.
او می گوید: در تعجب ام چرا برخی از زوجین پس از اینکه تلاش های زیادی برای ناباروری خود انجام می دهند و مطمئن می شوند که بچه دار نمی شوند به دنبال راه حل های مناسب نمی روند تا جایی که دیوار آرزوهایشان پیش چشمانشان نابود میشود و سال ها تنها می مانند بدون اینکه لذت داشتن فرزند را تجربه کنند.
او می گوید: شاید آنها استدلالشان این است اگر بچه ای را به فرزندی قبول کنم حتما زمانی که بزرگ شد به دنبال پدرو مادر خود می گردد. اما واقعیت این است که با این تصور یک کودک بی گناه را از محبت و داشتن پدر و مادر محروم می کنیم.
پیروزان ادامه میدهد: ما هم بعد از مدتی که تمام مراحل پزشکی را طی کردیم و متوجه شدیم صاحب فرزند نمی شویم با مشورت همسرم و راهنمایی یکی از دوستان به این نتیجه رسیدم که فرزندی را از شیرخوارگاه بیاوریم ما با عشق و علاقه این کار را کردیم و می دانستیم برای این کار باید مراحل سخت قانونی را طی کنیم.


این خیر مدرسه ساز می گوید: شیرینی این کار تا حدی بود که سختی پروسه فرزند خواندگی برایمان آسان شد.در فرمی که از طرف سازمان بهزیستی بود مشخص کردیم که فرزند زیر یک سال میخواهیم و پس از طی کردن مراحل اداری سینا را تحویل گرفتیم .پسری که با خودعشق ،محبت و رزق و روزی آورد. سینا آنچنان خود را در قلب ما جا کرده است که تصمیم گرفتیم پس از مدتی فرزند دوم را هم به فرزند خواندگی قبول کنیم.
او ادامه می دهد: بسیاری از افراد برای انجام کار خیر و این‌که یک روزنه برای آرام‌تر کردن دلشان پیدا کنند بیمارستان و مدرسه و مسجد می‌سازند، برخی به بیماران کمک می‌کنند، بعضی‌ها در روستاهای محروم برای نیازمندان خانه می‌سازند اما این رضایت برای من تنها با حضور سینا در زندگی ام میسر شد و حالا من از بین این بچه‌ها، پدر معصوم‌ترین‌شان شده‌ام و فکر می‌کنم این لطف خدا به من بوده است.
پیروزان این کار را برای آرامش دلش انجام داده و ثوابش را برای آخرتش پس اندازی کرده او و همسرش دست دردست هم تلاش می کنند این کارخیر را ترویج دهند. او به واسطه شغل خود و ارتباط موثرش با خیرین 25خانواده را ترغیب به انجام این عمل خیر کرده و امروز تعدادی از بهزیستی صاحب خانواده شدند.

زهره حاجیان


انتهای پیام/

20 / 20 فرزند خواندگی نیکوکار خیر مدرسه ساز مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستانهای معجزه فرزند خواندگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فرزند خواندگی نیکوکار خیر مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد گفت: تا کنون زمین به بیش از ۲۰۰ خانوار مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال به شکل سه دانگ به نام مادر و سه دانگ به نام پدر در شهرستان نجف‌آباد اختصاص یافته است.
مرتضی فولادی با اشاره به اینکه بیشترین ثبت نامی‌های بخش مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این حوزه از شهر‌های نجف آباد، جوزدان، دهق، علویجه، کهریز سنگ و گلدشت بوده اند افزود: در شهر‌های دهق و علویجه تأمین زمین شده و در شهر گلدشت، حدود ۲۳ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر الحاق شده و طرح تفکیکی آن در دست تهیه است.
وی گفت: خانوار‌هایی که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت ثبت نام کنند.
مرتضی فولادی افزود: براساس ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشند همچنین به خانواده‌های دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال، زمین حداکثر ۲۰۰ متر مربعی اختصاص می‌یابد.
وی گفت: اگر قیمت زمین از یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به طور مشاعی به دو یا چند نفر واگذار کند و یا حتی مابقی را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد ادامه داد: بیش از هزار و ۴۰۰ خانواده دارای فرزند سوم و بیشتر مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بیش از ۵۰۰ خانواده دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • لحظه شناسایی جسد فرزند در گور جمعی | ببینید
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • بازگشت آخرین پادشاه مصر به مصر