Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸۰ درصد طراحی و ساخت مترو هشتگرد با تکیه بر توان داخل انجام گرفته است.

حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در هشتگرد گفت: ساخت مترو هشتگرد از سال 90 به صورت جدی آغاز شد، این مترو از گلشهر کرج با طول حدود 29 کیلومتر احداث شده که حدود 5 کیلومتر آن زیرسطحی و 21 کیلومتر سطحی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طول زمان سفر پیش بینی شده از لیستگاه صادقیه تهران تا ایستگاه هشتگرد با سیستم اکسپرس 40 دقیقه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران اظهار کرد: مترو هشتگرد حدود 22 هزار متر مربع وسعت دارد و تمام خدمات جانبی را برای مسافران جهت جلوگیری از سفرهای غیر ضروری پیش‌بینی شده است.

طاهرخانی همچنین با اشاره به اینکه محوطه ایستگاه مترو هشتگرد یک محوطه کامل برای پیش بینی کاربری های مرتبط با سیستم حمل و نقل ریلی است، اضافه کرد: در افق طرح توسعه مترو هشتگرد هر هفت دقیقه یک قطار حرکت خواهد کرد و این قطار ظرفیت جابجایی 250 هزار مسافر را دارد.

وی ایمنی بالا یکی از مزیت‌های مترو هشتگرد عنوان کرد و افزود: طول مسیر از صادقیه تا 67 کیلومتر است که 41 کیلومتر از صادقیه تا گلشهر کرج پیش از این اجرا شده بود و امروز 25.8 کیلومتر دیگر به آن اضافه شده است. از سوی دیگر مترو هشتگرد باعث کاهش سفرهای جاده ای و کاهش آلودگی هوا بخصوص برای کلانشهر تهران خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: کل اعتبارات اجرای این طرح تا این مقطع بالغ بر هزار میلیارد تومان بوده که این منابع از محل اعتبارات دولتی تامین شده است البته در سالهای 97 و 98 بخش عمده‌ای از نقدینگی مورد نیاز پروژه از محل منابع داخلی شرکت مادر تامین شده است.

طاهرخانی یادآور شد: در ساخت مترو صادقیه تا کرج حدود 90 درصد اجرای کار به خصوص در بخش برق و تجهیزات به پیمانکاران و مشاوران خارجی وابسته بود اما خوشبختانه در مترو کرج-هشتگرد بیش از 80 درصد کار با استفاده از توان پیمانکاران داخلی انجام شده است که نوید بخش آن است در توسعه مترو های حومه ای به ظرفیت های داخلی و توان داخل تکیه کرده ایم.

با بیان اینکه بر مبنای طرح جامع توسعه شهری، شهر جدید هشتگرد ظرفیت جذب 600 هزار نفر جمعیت را داراست و هم اکنون این شهر جمعیتی حدود 80 هزار نفر را در خود جا داده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده ما نتوانیم در زمان تعیین شده به اهداف توسعه هشتگرد دست یابیم فقدان یک حمل و نقل انبوه و سریع و ارزان بین این شهر جدید و کلانشهر کرج و تهران بوده است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی مترو هشتگرد طراحی و ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این شهرک مسکونی در زمینی به مساحت بیش از ۱۸ هکتار در بولوار شهید رجایی بندرعباس ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
مجتبی قهرمانی افزود: در شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان هزار و سیصد و چهل واحد مسکونی ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • کندوان یک‌ طرفه شد
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • کدام دستاورد‌های دولت رئیسی را می‌توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • کندوان یکطرفه شد