Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نیروهای ائتلاف سعودی شامگاه دوشنبه با چهار فروند موشک کاتیوشا خانه‌های شهروندان در محله مسکونی حاره الشهدا در شهر الحالی استان الحدیده را هدف گرفتند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، جنگنده‌های ائتلاف سعودی هم ساعاتی قبل از این حمله به طور گسترده در آسمان استان الحدیده به پرواز درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استان الحدیده که در محاصره نیروهای ائتلاف سعودی است به طور روزمره در معرض حملات راکتی و توپخانه‌ای این نیروهای اشغالگر قرار دارد و اوضاع انسانی در آنجا هم بسیار وخیم گزارش شده است.

سرنگونی دومین پهپاد سعودی ظرف چند ساعت
پدافند هوایی یمن شامگاه دوشنبه یک فروند هواپیمای جاسوسی دیگر رژیم سعودی را در آسمان استان الحدیده سرنگون کرد.
سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: پدافند هوایی یمن یک فروند هواپیمای کارایال رژیم سعودی را در آسمان منطقه الصلیف در استان الحدیده سرنگون کرد.
وی افزود: این هواپیمای جاسوسی متخاصم با یک فروند موشک زمین به هوا و در جریان اقدامات خصمانه در الحدیده و نقض توافق سوئد سرنگون شد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن به ائتلاف متجاوز سعودی تاکید کرد: آسمان ما دیگر جای تفریح نیست این حمله به عنوان افتتاحیه سال دفاع هوایی در نظر گرفته می شود.
سامانه دفاع هوایی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی روز دوشنبه یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در «صعده» واقع در شمال یمن هم منهدم کرد.
عملیات انهدام زمانی صورت گرفت که این پهپاد در حال انجام مأموریت جاسوسی بر فرار شهرستان «رازح» استان صعده بود.

تبادل اسرای یمن با متجاوزان سعودی
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن در صنعا از آزادی 10 نیروی ارتش و کمیته‌های مردمی در نتیجه تبادل اسرا با ائتلاف متجاوز سعودی در چندین جبهه و با میانجی محلی خبر داد.
«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرای یمن هم از آزادی 10 نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی از جبهه‌های متعدد در جریان مبادله اسرا خبر داد.
المرتضی در توئیتی گفت: «تلاش‌های محلی در جبهه‌های متعدد به حول و قوه الهی به آزادی 10 نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی منجر شد.»
رئیس کمیته ملی امور اسرا در نوزدهم ماه دسامبر جاری هم از تلاش واسطه‌های محلی در به انجام رساندن عملیات مبادله اسرا قدردانی کرد، قبل از این دفعه، در نوزدهم دسامبر 60 اسیر ارتش و کمیته های مردمی در تعز طی عملیات مبادله اسرا از زندان های مزدوران ائتلاف سعودی آزاد شدند.

حدود 4 میلیون آواره در حملات ائتلاف سعودی به یمن
در پی تجاوز ائتلاف سعودی حدود 4 میلیون نفر در یمن آواره شده اند
به گزارش روزنامه یمنی الثوره، در پی ادامه تجاوز ائتلاف سعودی در یمن و محاصره آن چهار میلیون نفر در این کشور آواره شده اند. شمار آوارگان در یمن به علت تجاوز جنایتکارانه ائتلاف سعودی تا پایان نوامبر 2019 به بیش از 3 میلیون و 800 هزار نفر افزایش یافته است.
در گزارشی که مرکز اطلاعات شورای عالی مدیریت و هماهنگی امور انسان دوستانه منتشر کرد، آمده است: صد‌ها هزار نفر از آوارگان یمنی در این کشور بر اثر تجاوز مستمر ائتلاف سعودی از پنج سال پیش در وضعیت انسانی فاجعه باری به سر می‌برند که بدترین بحران انسانی را در جهان به وجود آورده است. این در حالی است که نهاد‌های بین المللی در فعالیت خود برای کمک رسانی و اسکان آوارگان یمنی کوتاهی می‌کنند.
این منبع تصریح کرد: آمار خانواده‌های آواره شده در یمن تا پایان نوامبر 2019 بالغ بر 554 هزار و 784 خانواده بود و تعداد افراد آواره شده در پانزده استان این کشور به 3 میلیون و 883 هزار و 488 نفر رسیده است.

عربستان هزاران مهاجر غیرقانونی را به یمن راه داد
وزارت کشور دولت یمن در صنعا هم اعلام کرد که ائتلاف سعودی به طور مستقیم در سرازیر شدن هزاران مهاجر غیرقانونی به یمن مقصر بوده است، زیرا گذرگاه‌های دریایی و خشکی تحت سیطره خود را برای ورود آنها به خاک یمن بازگذاشت.
«عبدالکریم المرونی» رئیس اداره مهاجرت و گذرگانه یمن گفت: هزاران مهاجر غیرقانونی در مناطق مختلف یمن پراکنده هستند که خطری امنیتی، اقتصادی و بهداشتی و اجتماعی را برای ملت یمن پدید آورده اند.
وی به نقش این مهاجران که بیشترشان آفریقایی هستند در قاچاق مواد مخدر و انتقال بیماری‌های خطرناک و گسترش جرم و جنایت اشاره کرد و گفت، باندهای قاچاقی هستند که قاچاق این مهاجران به داخل یمن را تسهیل می‌کنند.

مانع تراشی آمریکا در آتش بس یمن
ابراهیم الدلیمی، از رهبران انصارالله گفت: سعودی‌ها به جنگ اقتصادی علیه مردم یمن امید بسته اند، اما در این جنگ نیز شکست خواهند خورد
ابراهیم الدلیمی از رهبران انصارا.. اعلام کرد آمریکا در تلاش‌ها برای برقراری آتش بس در یمن مانع تراشی می‌کند. وی گفت: سعودی‌ها فرصت خوبی برای خارج شدن از باتلاق یمن به دست آوردند، اما بی عقلی آن‌ها سبب شده از آن استفاده نکنند. وی درباره خسارت‌های جنگ در یمن گفت:، با توجه به ادامه تجاوزات سعودی‌ها به یمن هنوز نمیتوان درباره حجم خسارت‌های وارده سخن گفت. سعودی‌ها به جنگ اقتصادی علیه یمنی‌ها امید بسته اند، اما در این جنگ نیز شکست خواهند خورد.
دلیمی خاطر نشان کرد که متجاوزان سعودی می‌دانند که شکست خورده اند، ولی غرور آن‌ها مانع می‌شود به این شکست اعتراف کنند. درهمین حال ارتش و کمیته‌های مردمی با اعلام 9 هدف مهم در عمق سعودی و امارات، وعده دادند با توجه به توانمندی موشکی خود، ضربات دردناکی به متجاوزان وارد کنند.
درهمین حال قدرت تهاجمی یمن 4 برابر شده ودر سال 2019 میلادی عملیات منحصر بفردی در زمینه دفاع هوایی اجرا شد که شامل سرنگونی 69 هواپیمای دشمن از جمله 7 جنگنده و نیز اجرای 9 پرواز شناسایی و 53 پرواز تجسسی بود. یگان موشکی یمن نیز 110 عملیات ضد دشمنان اجرا و تهدید کرده اگر تجاوز و جنایت ضد یمن متوقف نشود عملیات‌های بیشتری اجرا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی

موج باران و سیل آسا همراه با وزش باد و گرد و خاک بخش‌هایی از مناطق مدینه و طائف به ویژه مناطق باز و بزرگراه‌ها را درنوردید. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فریادهای خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • فریاد‌های خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • مقام انصارالله خطاب به متجاوزان به یمن: با آتش بازی نکنید
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو