Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:11:27 GMT

آفت دارواش در جنگل‌های خلخال کنترل شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۱۷۹۱

آفت دارواش در جنگل‌های خلخال کنترل شد

صادق پورمحمد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با انجام اقدامات پیشگیرانه ۱۰۰ درصد  از مناطق جنگلی آلوده به آفت نیمه‌انگلی دارواش در جنگل‌های بخش خورش‌رستم خلخال پاکسازی و با مبارزه بموقع از انتقال این آفت از طریق درختان آلوده زالزلک به درختان ارس و بنه مناطق جنگلی جلوگیری شد.

وی اظهارداشت: برای اجرای طرح مقابله با آفات تهدیدکننده جنگل‌های خلخال امسال مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافت و با استفاده از این اعتبار این طرح با موفقیت اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمد گفت: جنگل‌های شهرستان خلخال از گونه‌های ولیک در بخش خورش‌رستم و شاهرود آلوده به آفت نیمه‌انگلی دارواش بوده که این آفت از طریق فضله پرندگان به درختان دیگر سرایت نموده و با رشد در تنه درختان و با مصرف شیره درخت  بتدریج موجب خشکیدگی درخت می‌شود.

وی با اشاره به گسترش آفت پروانه دم‌قهوه‌ای آمریکایی در سطح وسیعی از جنگل‌های خلخال در سال گذشته افزود: با اجرای طرح مقابله بیولوژیکی و محلول‌پاشی در جنگل‌های آلوده به آفت پروانه دم قهوه‌ای خلخال ۱۰۰ درصد از این آفت از بین رفته و جنگل‌های خلخال حیاتی دوباره گرفته‌اند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ،  ۸۵ درصد از جنگل‌های استان اردبیل در این شهرستان واقع شده و صیانت از جنگل‌های منطقه به عنوان ذخیره‌گاه زنتیکی گونه‌های درختی نادر اهمیت خاصی دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان اردبیل پرندگان جنگل صندوق توسعه ملی قهوه قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد

پورجعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: سد نهرین طبس در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب دارد که در ۴۸ ساعت گذشته براثر بارش‌های اخیر ۶۳۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.  

او با بیان اینکه تاکنون ۴۵ درصد این سد آبگیری شده و ۵۵ درصد آن هنوز خالی است، افزود: آب سد نهرین هم برای کشاورزی و هم آب شرب استفاده می‌شود که پارسال به دلیل کم بارشی تنها در بخش کشاورزی استفاده  شد، اما امسال احتمالا بخشی از این آب به تصفیه خانه آب شرب طبس منتقل شود تا قسمتی از آب شرب را تأمین کند.  

پورجعفر اظهار کرد: هنوز  میزان آب مصرفی سد نهرین برای شرب مشخص نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو