Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن ساغرچی، مدیر حج و زیارت استان همدان در خصوص وضعیت پرواز‌های هوایی دمشق و کربلا برای زائران همدانی گفت: باید با همکاری ادارات، ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف برای گستردگی پرواز‌های همدان به عتبات عالیات برنامه ریزی‌هایی انجام شود.

او با اشاره به اینکه از پرواز‌های سوریه و عراق زائران همدانی استقبال نکرده اند، افزود: باید حداقل ۱۲۰ نفر زائر برای هر پرواز وجود داشته باشد تا پرواز از همدان  انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حج و زیارت استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان پرواز‌های زیارتی به عراق و سوریه از همدان به ۲۰ نفر هم نمی‌رسد، گفت: مبنا این بود که شرکت‌های خطوط هوایی زوار کربلا و دمشق تا ۱۸۰ نفر برای هر پرواز متقاضی داشته باشد، اما تاکنون بیشتر از یک کاروان متقاضی پرواز نداشته‌ایم.

ساغرچی در خصوص هزینه هوایی متقاضیان پرواز‌های زیارتی خارج از کشور گفت: هزینه هوایی برای سفر به کربلا برای هر نفر سه میلیون تومان و برای سفر به سوریه بطور میانگین سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل مسائل پیش آمده در عراق آمار زوار کاهش داشته است، افزود: سازمان حج و زیارت استان مشوق و وام‌هایی تا ۲ میلیون تومان برای زوار جهت استفاده از پرواز‌های هوایی از همدان را در برنامه قرار داده است.

مدیر حج و زیارت استان همدان در خصوص به وجود آمدن سفر‌های بدون مجوز به کربلا از مرز زمینی نیز گفت: نیروی انتظامی در این زمینه با افراد خاطی برخورد می‌کند و در صورت داشتن شاکی خصوصی افراد جریمه و زندانی می‌شوند.

ساغرچی عنوان کرد: زواری که بدون مجوز به این سفر‌ها می‌روند از لحاظ پوشش بیمه ای، خدمات پزشکی و سرویس دهی در حد مطلوبی نیستند.
او با بیان اینکه سفر‌های زیارتی به عراق در حال حاضر فقط با پرواز تهران انجام می‌شود، گفت: هم‌اکنون از میانگین ۴۰ پروازی که برای کربلا روزانه از تهران انجام می‌شد تنها دو یا سه پرواز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ب
منبع:عصر ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر فرزین رضازاده گفت: اورژانس هوایی در اولین و دومین پرواز خود یک مصدوم ۲۳ ساله آقا، مولتی تروما با وضعیت بحرانی را از شهرستان نقده و دو بیمار آقا و خانم با شکایت سکته قلبی را از شهرستان اشنویه به ارومیه انتقال داد و پس از سوختگیری، بلافاصله سومین پرواز خود را به مقصد سلماس انجام داد که در این ماموریت یک بیمار ۵۴ ساله خانم با شکایت سکته مغزی و سطح هوشیاری پایین را با حمایت‌های پیشرفته حیاتی توسط کارشناسان اورژانس هوایی به ارومیه انتقال داد.

گفتنی است اورژانس هوایی ارومیه از ابتدای سالجاری ۱۱ بیمار نیازمند خدمات تخصصی در مرکز استان را از شهرستان‌ها به ارومیه انتقال داده است.

دیگر خبرها

  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳