Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در جهت توسعه پایدار در سلامت، در عین حال از وجود ۹۶هزار مترمربع پروژه درمانی نیمه کاره در این دانشگاه خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه ها ۱۰۰۰ تخت درمانی به مجموعه نظام سلامت کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که با حضور استاندار تهران برگزار شد، با بیان اینکه در استراتژی نوین دانشگاه برای پیشبرد متعهدانه طرحی نو، بحث تغییر سیاق مدیریتی دانشگاه و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم مطرح است، در عین حال، فرایندهای اجرا شده در این زمینه را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را دارای استغنا و پتانسیل کافی برای درهم شکستن مرزهای دانش و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم دانست و خواستار حمایت علمی و معنوی استانداری در این راستا شد.

زالی در ادامه با اشاره به رشد ۱۰۴ پله‌ای دانشگاه در نظام رتبه بندی وبومتریکس و رشد ۷۴ پله‌ای در نظام رتبه بندی لایدن، یادآور شد: برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه دانشگاه و رشد پرشتاب در رتبه بندی‌های بین المللی از اهداف  دانشگاه است و هدف گذاری ما در این راستا دستیابی به رتبه زیر ۱۰۰ جهانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه به هماهنگی های صورت گرفته درخصوص راه‌اندازی و شروع برنامه توسعه سلامت پایدار در دانشگاه اشاره کرد که به عنوان فوکال پوینت استان تهران و به نوعی اولین مرکز در کشور می تواند برای تحقق اهداف توسعه سلامت پایدار فعالیت کند.

تخصیص بودجه دانشگاه متناسب با حجم ارایه خدمات نیست

وی با ذکر این مطلب که برخی اهداف این برنامه فراتر از اختیارات و ظرفیت‌های دانشگاه است، خواستار کمک و حمایت استانداری تهران در راستای اجرای این برنامه شد.

زالی همچنین با اشاره به گستره وسیع جغرافیایی تحت پوشش دانشگاه، گفت: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان استان تهران تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این دانشگاه قرار دارند و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بزرگترین تولید کننده خدمات سلامت در کشور محسوب می‌شود، اما متاسفانه تخصیص اعتبار و بودجه متناسب با حجم ارایه خدمات این دانشگاه نیست.

وی در خصوص ویژگی‌های خدماتی متنوع دانشگاه نظیر داشتن بالاترین جمعیت تحت پوشش کارگری و دانش آموزی در کشور، تنوع موسسات خدماتی و درمانی دولتی و غیر دولتی، کمبودها و محدودیت‌های بهداشتی و درمانی موجود در مناطق شرق و جنوب شرقی تهران، ساماندهی پردیس متمرکز دانشگاه، مطالبات معوقه سازمان‌های بیمه‌گر، مسایل بودجه‌ای و ساماندهی پروژه‌های عمرانی درمانی توضیحاتی بیان کرد.

وجود ۹۶۰۰۰ متر مربع پروژه درمانی نیمه کاره در  دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به محرومیت‌های موجود در استان تهران خواستار حمایت‌های استانداری در راستای ارتقای سلامت استان شد و برخی از مسایل و چالش‌های مناطق تحت پوشش دانشگاه را مطرح کرد.

زالی با اشاره به وجود ۹۶۰۰۰ متر مربع پروژه درمانی نیمه کاره در  دانشگاه، خاطرنشان کرد: با اتمام این پروژه ها ۱۰۰۰ تخت درمانی به مجموعه نظام سلامت کشور اضافه خواهد شد.

تکمیل ۷۶ درصدی پروژه بیمارستان جدید شهدای تجریش

زالی در خاتمه بیمارستان شهدای تجریش را بزرگترین پروژه درمانی پس از انقلاب برشمرد که در استان تهران به بهره‌برداری خواهد رسید و افزود: تاکنون ۷۶ درصد این پروژه با ظرفیت ۵۰۷ تخت و ۶۴۰۰۰ مترمربع انجام شده است و تکمیل و تجهیز این پروژه نیاز به اعتبار دارد که در صورت تامین اعتبار لازم، این بیمارستان می‌تواند به عنوان پروژه بزرگ استانی و از منظری ملی به بهره‌برداری رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • همایش پیاده روی در یاسوج