Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@10:37:51 GMT

ایثار و شهادت مفهومی بین‌المللی دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۲۵۷۶

ایثار و شهادت مفهومی بین‌المللی دارد

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران برپایی نخستین دوره جشنواره کتاب سال حوزه ایثار و شهادت با عنوان «سرخ‌نگاران» مفهوم ایثار و شهادت را مفهومی فراجناحی دانست و تاکید کرد: ایثار و شهادت مفهومی بین‌المللی دارد و همه وظیفه دارند زمینه‌های بسط و گسترش آن را فراهم کنند.

به گزارش ایمنا، نشست معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دست‌اندرکاران برپایی نخستین دوره جشنواره کتاب سال حوزه ایثار و شهادت با عنوان «سرخ‌نگاران» در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار مفهوم ایثار و شهادت را مفهومی فراجناحی دانست و تاکید کرد: ایثار و شهادت مفهومی بین‌الملی دارد و همه وظیفه دارند زمینه‌های بسط و گسترش آن را فراهم کنند.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی جشنواره را ضروری دانست و افزود: در حوزه بین‌المللی باید بررسی آثار نویسندگان کشورهای تاجیکستان، عراق، لبنان، آلمان و افغانستان در اولویت قرار گیرند.

وی پیش‌بینی جایزه ویژه برای نویسندگان نوقلم حوزه ایثار و شهادت را از ابتکارات مطلوب جشنواره سرخ‌نگاران برشمرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش و خانه کتاب در این خصوص می‌توانند نقش‌آفرینی موثری داشته باشند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ضرورت کتابشناسی در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه کتابشناسی حوزه ایثار و شهادت آمادگی همکاری دارد و در خصوص استفاده از رایزنان فرهنگی نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

جوادی به برندسازی جشنواره «سرخ‌نگاران» اشاره و خاطرنشان کرد: استمرار در برگزاری جشنواره و تبدیل کردن آن به سطح و جایگاه بین‌المللی بسیار با اهمیت‌ است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد و افزود: در شرایط امروز همگرایی و هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها و نهادهای کشور برای تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای تقویت انسجام ملی بسیار موثر است.

رحیم نریمانی مرجعیت و ممیزی آثار در بنیاد شهید و امور ایثارگران را از برنامه‌های جدید این نهاد برشمرد و گفت: در این نهاد انقلابی در تمام حوزه‌ها نیل به سمت حمایت و توانمندسازی به جای تصدی‌گری و متولی‌گری در حال انجام است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران به دائمی کردن دبیرخانه جشنواره سرخ نگاران اشاره کرد و افزود: نخستین‌ دوره این جشنواره آثار سه سال اخیر را بررسی می‌کند و قرار است از سال آینده به صورت سالانه برگزار شود.

نریمانی شعار جشنواره را «ادبیات ایثار و شهادت؛ محور توسعه فرهنگی» اعلام کرد و گفت: دیپلماسی ایثار نیز در این جشنواره هدف‌گذاری شده است و رایزنی‌هایی با وزارت امور خارجه در این زمینه صورت گرفته است. در این خصوص ظرفیت رایزن‌های فرهنگی نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی کتابشناسی در حوزه ایثار و شهادت را ضروری دانست و از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 403567

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایثارگران ایثارگری شهادت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره ادبیات ادبیات پایداری فضای مجازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معصومه حائری (عروس امام خمینی (ره)) را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در گذشت بانوی مومنه سرکار خانم معصومه حائری را به خاندان‌های معزز و مکرم امام راحل (ره)، حائری یزدی و فرزندان گرامی‌شان تسلیت عرض می‌کنم.

مجاهدت این بانوی گرامی در همراهی با آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی(ره)  در سال‌های مبارزه و تبعید، ان شاءالله توشه و همراه مناسبی برای سفر آخرتشان خواهد بود."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند