Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- خوانساری گفت: بازی با تعرفه‌ها برای صادرات و تولید کشور ریسک دارد و تصمیم‌ها باید با همفکری بخش خصوصی و دولت گرفته شود تاریخ انتشار: 11:08 - 10 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۱۸۷۸

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، مسعود خوانساری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران اظهار کرد: جهش ناگهانی نرخ ارز در سال ۹۷ ضربه اساسی به اقتصاد وارد و معیشت مردم را دچار مشکل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه جهش ناگهانی نرخ ارز فایده نیز داشت  افزود: جهش قیمت نشان داد اگر قیمت ارز واقعی شود می‌تواند بر بهبود صادرات اثرگذار باشد و به جای پرداخت یارانه به کالای خارجی بر روی کالا‌های خودمان سرمایه‌گذاری کنیم.

وی گفت: وقت آن رسیده که موانع صادرات را برطرف کنیم، اما نمی‌دانیم علی رغم گفته‌ها چرا مشکل‌ها حل نمی‌شود ظاهراً سیستم دارای مشکل است.

خوانساری بیان کرد: در شهریور ماه وزارت صمت تصمیم گرفت تعرفه ۲۵ درصدی بر برخی از کالا‌ها که مواد خام عنوان شدند اعمال کند که طبق بررسی‌ها صادرات این کالا‌ها ۹۰ درصد کاهش یافت و مجددا تصمیم گرفته شد، تعرفه به ۱۰ درصد کاهش یابد.

رییس اتاق تهران گفت: اگر تعرفه ۲۵ درصدی کارشناسی بود چرا تغییر کرد و اگر نبود چرا اعمال شد، بازی با تعرفه‌ها برای صادرات و تولید کشور ریسک دارد.

وی تصریح کرد: تصمیم‌ها باید با همفکری بخش خصوصی و دولت گرفته شود نه به صورت جزیره‌ای اگر موانع صادرات را برداریم می‌توانیم میزان صادرات را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: رشد ۱۶ درصدی بودجه شرکت‌های دولتی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صادرات واردات وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران

سامانه خدمات و فوریت‌های شهری (۱۳۷ پلاس) با هدف بهبود و تسریع و تسهیل خدمات رسانی به شهروندان در محلات تهران راه اندازی شده است. آمار‌های این سامانه در راستای شفاف سازی به صورت ماهانه روی سامانه شفافیت شهرداری تهران بارگذاری می‌شود. در چند سال گذشته موضوع نظافت معابر جزو اصلی‌ترین مطالبات مردمی بود و بیشترین فراوانی را داشت، اما با پیگیر‌های صورت گرفته و طبق آخرین اطلاعات سامانه ۱۳۷ پلاس (اسفند ۱۴۰۲) ثبت درخواست شهروندان در خصوص نظافت معابر کاهش یافته است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، علت این موضوع نیز به تغییر رویکرد شهرداری تهران در حوزه پسماند بر می‌گردد. کاهش پیمانکاران حوزه جمع آوری پسماند و نظافت شهر از ۱۳۰ پیمانکار به ۱۴ نفر و همچنین اجرای طرح‌هایی مانند نوماند و تغییر جمع آوری زباله خشک باعث افزایش رضایت مردم در حوزه نظافت و تمیزی تهران شده است.

همین اعداد و ارقام نشان می‌دهد که مدیران شهری مناطق و نواحی موضوع نظافت معابر و نگهداشت شهر را با جدیت پیگیری کرده اند. آن طور که اعداد و آمار‌ها نشان می‌دهد، اسفند سال گذشته ۱۴۵ هزار و ۷۸۳ پیام در سامانه ۱۳۷ پلاس ثبت شده است که شهروندان ۲۰۳ هزار و ۴۸۶ تماس تلفنی، ۲۲۸۷۹ تماس اینترنتی و ۴۴۸۹ تماس هم به صورت پیامکی و ... داشته اند. همچنین اعداد این سامانه نشان می‌دهد که کاشت نهال در منزل و باغچه معابر، رکوردار تماس‌ها بوده اند.

جزئیات تماس‌ها

بیشترین فراوانی: مناطق ۱، ۲، ۴، ۵ و۱۵

کاشت نهال در منزل: ۲۳۲۸۴

کاشت نهال در باغچه: ۱۲۹۵۸

نظافت معابر: ۵۵۷۱

آلودگی صوتی: ۳۲۰۴

جمع آوری زباله و ضایعات: ۳۱۲۱

لایروبی جوی: ۲۶۸۳

سد معبر اصناف در پیاده رو: ۲۴۴۹

سد معبر دستفروشی وانتی ها: ۲۳۷۰

سد معبر دستفروش در پیاده رو: ۲۳۳۷

جمع آوری خاک و نخاله: ۲۱۴۰

سهم حوزه پاسخگویی

خدمات شهری: ۶/۷۸ درصد

فنی و عمرانی: ۲/۹ ذرصذ

شهرسازی: ۲/۷ درصد

ترافیک: ۴/۴ درصد

اجتماعی و فرهنگی: ۶/۰ درصد

دیگر خبرها

  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • افشاگری درباره تقسیم استان تهران
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد