Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف البرز گفت: برای توسعه وقف‌های مشارکتی در استان نیاز به همکاری و مشارکت رسانه‌ها داریم تا بتوانیم زمینه برای حل مشکلات با استفاده از ظرفیت وقف را فراهم آوریم.

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: از مهم‌ترین اولویت‌های اوقاف استان اجرای امینانه نیات واقفان بوده و در این زمینه تلاش همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود تا بتوانیم با این مهم اعتماد عمومی را به این حوزه بیش از گذشته افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پرداختن به امور خیریه از دیگر برنامه‌هایی است که در اولویت اوقاف قرار دارد، افزود: ارتقای سطح رفاه مردم، دستگیری از نیازمندان و فقرا، کمک به تسهیل ازدواج، کمک به اشتغال و کارآفرینی، کمک به ایتام و کمک به درمان از جمله مواردی است که برای آن برنامه‌ریزی اساسی انجام می‌شود.
مدیرکل اوقاف البرز از تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان استان به قطب‌های فرهنگی خبر داد و افزود: با برگزاری برنامه‌های مختلف در مناسب‌های مذهبی، دینی و فرهنگی تلاش می‌کنیم تا حضور مردم را در این مراکز تقویت کنیم.
این مسئول، سیاست کلی برنامه‌های اوقاف را در حوزه اجتماعی دانست و تصریح کرد: در راستای تحقق این مهم با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در صدد راه‌اندازی و توسعه مراکز اجتماعی، قرآنی و فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان هستیم.
مدیرکل اوقاف البرز در پایان بیشترین نیت واقفان در استان را برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) نام برد و افزود:‌ برای توسعه وقف‌های مشارکتی در استان نیاز به همکاری و مشارکت رسانه‌ها داریم تا بتوانیم زمینه برای حل مشکلات با استفاده از ظرفیت وقف را فراهم آوریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی دشتکی اوقاف وقف مشارکتی رسانه فرهنگسازی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان،در هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه کرمان  گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، نیمه دوم آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

او افزود: دوره اول این جشنواره در یزد و دور دوم آن به میزبانی قزوین طی سنوات قبل برگزار شده و سومین دوره آن در رقابت نهایی بین کرمان و شیراز شکل گرفت که سرانجام با ارزیابی شاخص‌ها، کرمان به عنوان میزبان این جشنواره با نقش آفرینی مسئولین استان و بخش خصوصی کرمان انتخاب شد.

وی با اشاره به وجود ١٠ اثر ثبت جهانی در استان کرمان و سابقه تاریخی و میراث غنی این استان تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند تاثیر مهمی در معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان کرمان از طریق تولید محتوا‌های چند رسانه‌ای داشته باشد.

شاهرخی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره بزودی منتشر می‌شود و ٧٠ درصد تولید محتوا‌ها باید در محور‌های جشنواره ، مربوط به کرمان باشد.

او تشکیل شورای توسعه گردشگری استان کرمان را اتفاقی مهم ارزیابی کرد و گفت: دبیرخانه رویداد کرمان ١٤٠٤ نیز در اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را در معرفی آثار تاریخی و غنای فرهنگی کرمان بسیار مهم ارزیابی نمود و بر افزایش تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد.

شاهرخی برگزاری همایش بین المللی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، برگزاری کنگره ملی تاریخ ملی شهرسازی ایران، برپایی سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت، برگزاری اختتامییه همایش ملی کتیبه سرباز و نیز رویداد ملی آیین ناملموس چوگان را از دیگر رویداد‌های مهم حوزه میراث فرهنگی استان در سال جدید اعلام کرد.

وی افزود: هفته میراث فرهنگی از ٢٩ اردیبهشت تا ٣ خرداد ماه برگزار و طی آن اشیای تاریخی کرمان که در موزه ملی ایران قرار دارند به موزه‌های کرمان از جمله باغ موزه هرندی منتقل و در معرض بازدید مردم قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی