Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:41:33 GMT

نیازمند کار کارشناسانه در حوزه دفاع مقدس هستیم

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۵۷۱۵

نیازمند کار کارشناسانه در حوزه دفاع مقدس هستیم

محمد نوذری روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام اظهار داشت: با وجودیکه این استان سال های بسیار درگیر جنگ بوده اما تاکنون کار فاخری در این حوزه صورت نگرفته است.

وی افزود: راه اندازی موزه دفاع مقدس کار بزرگی است که در حال انجام است و باید با به سرانجام رساندن همه برنامه ریزی ها به یک مبحث فرهنگی برسیم و آنرا به نسل های آینده انتقال دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار ایلام یادآور شد: ۲ برنامه مهم پیش رو داریم که حضور حداکثری آحاد مردم در آنها نقش بسیاری دارد که از جمله آنها یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

نوذری تاکید کرد: شرکت و حضور در انتخابات علاوه بر تعیین سرنوشت ملت به نظام جمهوری اسلامی ایران مشروعیت می بخشد.

وی اضافه کرد: مهم ترین وظیفه ما در این راستا دعوت از همه افکار و جریان ها برای شرکت در انتخابات است و امیدواریم مانند دوره های گذشته با حضور حداکثری خود از نظام و دولت حمایت کنیم.

وی گفت: دومین موضوع که باید مورد توجه قرار گیرد برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام است که سال آینده برگزار می شود و تمهیدات لازم در این زمینه فراهم شده و در تلاشیم کنگره ای در شان استان برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام اظهار داشت: مردم ایلام شایسته تقدیر هستند چرا که در طول هشت سال دفاع مقدس تنها استانی بودند که شهر خود را ترک نکرده و با ایثارگری در برابر دشمن ایستادند و نمونه آن عملیات فتح میمک بود که بخش عظیمی از رزمندگان آنرا عشایر استان تشکیل دادند.

ملت ما در ۹ دی حماسه ای از نور ساختند

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در این آیین گفت: ملت ما در حادثه ۹ دی همانند روزهای اول انقلاب حماسه ای از نور ساختند و آنرا به یک روز به یادماندنی تبدیل کردند.

سردار جمال شاکرمی اظهار داشت: حادثه سال ۸۸ محصول نخبگان بی بصیرنی بود که صحنه را به نفع دشمن رقم زدند و هشت ماه پایتخت را به یک کانون ناامنی تبدیل کردند.

وی افزود: این نخبگان غرب گرای استحاله شده که روزی شاگرد امام و در کنار ایشان بودند، یک پیوند نامبارک با جریان غرب، استکبار و سرویس های جاسوسی بستند و هم اکنون آوازه بدنامی آنها در هر جای کشور جاری است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) به اعتراضات مردم به گرانی بنزین اشاره کرد و گفت: در اعتراضات بنزین این نخبگان، لیدرها و جریان های سیاسی وارد موضوع نشدند و این مسئله بدون مشکل جمع شد.

سردار شاکرمی اضافه کرد: دیروز نیز در سالروز حماسه ۹ دی ایلام شاهد برگزاری برنامه قابل توجهی در این راستا با حضور آحاد مردم بود.

وی بیان کرد: این استان مهد پایداری است و با وجودی که روزهای اول دفاع مقدس را با بی کسی آغاز کردیم اما ۴۳۰ کیلومتر مرز را در هشت سال بخوبی مدیریت کردیم و سند آن تقدیم سه هزار شهید است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام بر تکمیل موزه دفاع مقدس ایلام تاکید کرد و گفت: ایجاد چنین موزه ای برای جلوگیری  از فراموشی رشادت های هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل کنونی و آینده ضروری است.

سردار شاکرمی یادآور شد: چرا باید آثار تاریخی استان از جمله نامه آیت الله حیدری به رهبر انقلاب در موزه کرمان نگهداری شود در صورتیکه استان به چنین موزه ای مجهز بود، از آثار خود بخوبی محافظت می کردیم.

 وی با بیان اینکه امیدواریم فصل جدیدی از کار و تلاش در جهت رفع مشکلات استان پیش رو داشته باشیم، گفت: مردم ولایتمدار ایلام همیشه در صحنه بوده و هستند و هیچ نقطه تاریکی در تاریخ خود ندارند و با خلق حماسه های ماندگار و ایثارگری نیازمند حمایت بیشتری هستند.

وی تاکید کرد: طی چند سال اخیر با اهتمام استاندار ایلام کارهای خوبی صورت گرفته و زیرساخت های مناسبی ایجاد شده که امیدواریم این تلاش ها برای توسعه استان ادامه یابد.

آیین معارفه مدیرکل  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با حضور جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس امیر محمد فهمیده جانشین و امیرمحمدرضا تقی پور رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرماندهان و معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام برگزار شد.

در این آیین از خدمات سرهنگ محمدرضا شرف بیانی تقدیر و سرهنگ محمدحسین فولادی بعنوان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام معرفی شد.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام معارفه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام معارفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری

به گزارش خبرنگار مهر، آیین نقد و رونمایی کتاب «لبخند آفتابی» صبح چهارشنبه با حضور سیدرضا علوی نویسنده کتاب، رسول آفتابی روایتگر اثر، موسی غیور منتقد کتاب، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی و جمعی از علاقمندان به حوزه ادبیات پایداری در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در این آیین با بیان اینکه کتابهای حوزه دفاع و پایداری به عنوان یک گونه ادبی، بسیاری از آثار ممتاز معاصر را در برگرفته است گفت: این آثار علاوه بر غنای ادبی و فرهنگی که درخود دارد باعث تاثیرگذاری بر روی آحاد جامعه، برای حراست هر چه بیشتر از وطن و میهن خود می شود.

بابایی با تاکید بر اهتمام جدی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای حمایت از آثار حوزه ادبیات پایداری افزود: سعی داریم با برگزاری برنامه های ترویجی مانند رونمایی و نقد و بررسی کتاب های نگارش شده در موضوع هشت سال دفاع مقدس به ویژه بیوگرافی ها و اتوبیوگرافی های تالیف شده در زمینه سیره زندگی رزمندگان منش زندگی ساده و مبتنی بر اسلام ناب آنها را به نسل جوان و نوجوان منتقل نماییم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد کتاب «لبخند آفتابی» اظهار داشت: یکی از مهمترین نقاط قوت کتاب در این است که هم نویسنده و هم راوی با نگاهی آمیخته به طنر کوشش کرده اند با زبانی ساده و بدون کلیشه جریان های تلخ و شیرین و مفاهیم والای ایثار را در زندگی روزمره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به نمایش درآورند.

موسی غیور نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبیات پایداری در آیین نقد و رونمایی کتاب «لبخند آفتابی» گفت: وجه تمایز جنگ تحمیلی با دیگر جنگ های رخ داده در طول تاریخ این است که: جنگ ما دفاعی با محوریت مردم بود و تمام نیروهایی که جنگ را اداره کرده اند مردم عادی و از بطن جامعه بودند بنابراین بعد از پایان جنگ همه رزمندگان در یک نقطه اشتراک یافتند که باید لحظات ناب و زیبایی های دفاع مقدس را برای آنهایی که آن جو را ندیده و حس نکرده اند ترسیم و روایت نمایند.

غیور در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب های متوجه ادبیات پایداری و خاطره گویی از دفاع مقدس پرداخته و بی توجهی به اقتصاد نشر، سفارشی سازی تدوین و نگارش کتاب در این حوزه، ایجاد مسائل و مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بعد از جنگ تحمیلی که به معویات جنگ آسیب زده اند و یکسان سازی تیپ های شخصیتی از همه رزمندگان در آثار مربوط به حوزه ادبیات پایداری را از آن جمله از آسیب ها مطرح کرد.

این پژوهشگر و منتقد ادبیات پایداری استفاده از کاغذ مناسب، عکسهای رنگی، دورنگ بودن متن نوشتاری کتاب و صفحه آرایی زیبا را از جمله نقاط قوت ظاهری کتاب برشمرده و توجه به سلوک و ارتباطات انسانی به جای حادثه محور بودن داستان، بی تکلفی و دور بودن نویسنده و راوی از ریا و نمایش، عدم وجود محتوای زائد، حشو و تکراری در کتاب، ترجمه فارسی روان و سلیس خاطرات اغل ترکی آمیخته به طنز و فکاهیات را از جمله نقاط قوت محتوای این کتاب عنوان کرد.

رسول آفتابی راوی کتاب نیز در این نشست هدف از بیان خاطرات گردآوری شده در کتاب را گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هم رزمان دفاع و ثبت در صفحات درخشان تاریخ مقاومت و دفاع ملی دانسته افزود: خاطره گویی کردم تا من هم به نوبه خود بتوانم سهمی در بازگویی و بازخوانی رشادت ها و معنویت ها و مردانگی های رزمندگان با اخلاص اسلام را بیان نمایم.

سیدرضا علوی نویسنده کتاب نیز در پایان این آیین با بیان خلاصه ای از مراحل و سیر تدوین کتاب «لبخند آفتابی» و دلایل انتخاب رسول آفتابی برای نگارش خاطرات وی گفت: با شنیدن نام برخی افراد ناخود آگاه لبخند بر لبان آدمی می نشیند. این افراد اشخاصی خوش مشرب با روحیه طنز پرداز بذله گو نیک اندیش و خیرخواه هستند. در طول تاریخ دفاع مقدس با توجه به موقعیت و شرایط جنگ نیاز به افرادی مانند رسول آفتابی بود که با بذله گویی طنز پردازی و نکته سنجی های خود روحیه رزمندگان را غرق در نشاط کنند. احتیاج ذاتی انسانها به شاد بودن افرادی را در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس وادار به بذله گویی ها و شوخی با موقعیت موجود در نبرد می کرد. طنز پردازی آنی و بذله گویی این رزمندگان در زمانهای سخت پیکار و رودررویی با دشمن مهاجم و متجاوز به داد رزمندگان می رسید.

کد خبر 6093796

دیگر خبرها

  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال