Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:10:24 GMT

هدر رفت آب شرب روستایی در استان زنجان ۴۳ درصد است

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۶۳۶۷

هدر رفت آب شرب روستایی در استان زنجان ۴۳ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزء قاسمی ظهر سه شنبه در نشست خبر با خبرنگاران، در پاسخ به سوال مهر در خصوص میزان هدر رفت آب شرب شهری و روستایی در استان، گفت: هدررفت آب شرب شهری ۲۳.۸ درصد و کشوری ۲۵ درصد است و خوشبختانه هدر رفت آب شرب در استان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

وی با بیان اینکه هدر رفت آب شرب روستایی در استان زنجان بالا است، اظهار کرد: هدر رفت آب شرب روستایی در استان ۴۳ درصد است و متاسفانه فرهنگ درست بهینه آب در روستاها خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، گفت: این هدر رفت آب به دلیل فرسودگی تاسیسات، دقیق نبودن وسایل اندازه گیری و انشعابات غیرمجاز است و این میزان هدر رفت آب قابل فروش نیست.

جزء قاسمی به ادغام شرکت اب و فاضلاب شهری و شرکت آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک شاهد تشکیل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خواهیم بود.

وی در ادامه اعتبار این شرکت در سال ۹۸ را ۱۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان سهم آب و فاضلاب شهری ۸۸ میلیارد تومان و آب و فاضلاب روستایی ۷۵ میلیارد تومان است و میزان اعتبار تخصیص یافته تا کنون در بخش روستایی ۲۱ میلیارد تومان معادل ۲۶ درصد و شهری هم ۴۳ میلیارد تومان معادل ۴۶ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان ابراز کرد: در مجموع اعتبارات این شرکت در بخش شهری و روستایی ۱۶۳ میلیارد تومان است که ۶۲ میلیارد تومان معادل ۳۸ درصد تخصیص یافته است.

جزء قاسمی به اصلاح و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری اشاره کرد و افزود: بافت قدیمی و هسته مرکزی شهر در اولویت بازسازی شرکت هستند.

وی به اجرای ۳۲ کیلومتر اجرای انشعابات فاضلاب به غیر از اعتبارات داخلی اشاره کرد و گفت: در راستای تشویق و ایجاد انگیزه برای مشترکین برای اجرای انشعابات فاضلاب شهری تسهیلات ۴ درصدی از طریق بانک مهر ایران اختصاص می‌یابد و خوشبختانه این طرح به خوبی اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلا ب شهری استان زنجان گفت: فرهنگ‌سازی لازم در جامعه برای مدیریت مصرف آب باید مد نظر قرار گیرد که در این زمینه‌ها رسانه‌ها باید همکاری بکنند.

کد خبر 4812327

منبع: مهر

کلیدواژه: آب شرب بحران آب 9 دی بوشهر ایلام آلودگی هوا قزوین خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرکرد گرگان مشهد استانداری سمنان صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان گفت: همه عرشه‌ها و استندها و لایت‌های باکس تبلیغاتی به صورت مساوی بین دو نامزد تبلیغاتی تقسیم شده است.

سیدمجتبی حسینی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: با توجه به تعدد نامزدهای انتخاباتی در مرحله اول انتخابات امکان تقسیم امکانات تبلیغی شهرداری بین آنها وجود نداشت اما در مرحله دوم چون فقط دو نامزد داریم، قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی با دعوت از نمایندگان تام‌الاختیار نامزدها نسبت به تقسیم‌بندی این امکانات اقدام شد.

وی افزود: در همین راستا طبق جلسه مشترک که با حضور مسئولان شهرداری هم همراه بود، تقسیم‌بندی فضاهای تبلیغی شهری صورت گرفت و صورت جلسه مربوطه با توافق طرفین امضا شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان ادامه داد: طبق صورت جلسه امضا شده، با توجه به وجود فضای کافی در عرشه پل‌های عابر پیاده و همچنین استندهای مناسب در معابر شهر زنجان با تأثیر تبلیغاتی بالا مقرر شد نامزدهای محترم با رعایت تبصره ۴ ماده ۸۲ قانون انتخابات مذکور به صورت مساوی، طبق مفاد مصرح در تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون و ماده ۷۴ آئین‌نامه مربوطه از همه تمام عرشه‌های پل مندرج در لیست پیوست که شهرداری در اختیار فرمانداری قرار داده است؛ استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تمام عرشه‌های پلی که شهرداری معرفی کرده بود به صورت مساوی بین نامزدها تقسیم‌بندی شد تا برای امور تبلیغاتی از آنها استفاده کنند.

حسینی‌راد افزود: همچنین طبق بند دوم صورت جلسه که مابین نمایندگان تام‌الاختیار محترم نامزدهای انتخاباتی قرار شد، استندها و بیلبوردهای ذیل مورد بهره‌برداری ستاد انتخاباتی محمد اسماعیلی و نبی‌الله محمدی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان گفت: بر این اساس بیلبورد شماره (یک و چهار) و استندهای شماره (یک، چهار، پنج، هفت، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۸) و همچنین لایت باکس‌های شماره (یک و چهار) در اختیار ستاد محمد اسماعیلی قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس همین صورت جلسه؛ بیلبورد (دو و سه و ۵)، استندهای شماره (دو، سه، ۶، ۸، ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷ و ۱۹) و همچنین لایت باکس‌های شماره (دو و سه) در اختیار ستاد نبی‌الله محمدی قرار گرفت.

حسینی‌راد با اشاره به اینکه بیلبورد و استندها به صورت کاملاً مساوی در اختیار نامزدها قرار گرفته است، گفت: طبق مستندات هر دو نامزد هم از امکانات مربوطه استفاده کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان در زمینه برخورد با تخلفات تبلیغاتی نیز این‌طور توضیح داد: نصب تبلیغات روی تأسیسات شهری ممنوع است و اگر مشاهده شود نسبت به جمع‌آوری آن اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این طبق قانون تبلیغات عکس‌های بزرگ تبلیغاتی صرفاً باید در مقابل ستاد انتخاباتی نصب شود که شمار این ستادها برای هر کاندیدا ۱۰ مورد است.

حسینی‌راد تصریح کرد: از آغاز تبلیغات انتخاباتی در شهر زنجان ۱۰ تا ۲۰ بنر که تخلفاتی در نصب آنها صورت گرفته بود با حضور عوامل انتظامی، نماینده فرمانداری و شهرداری جمع‌آوری شده است.

کد خبر 750558

دیگر خبرها

  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • پاسخگویی به ۳۵۷ هزار تماس مشترکین آب و فاضلاب قم
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده