Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش شهریور روز سه شنبه به همراه مسئولان شهرستان در راستای پاسخ به دغدغه های اهالی دو روستای مذکور و توجیه طرح های اجرایی در مسجد صاحب الزمان (عج) امین آباد به گفت و گو با شهروندان پرداخت و افزود: سلامت مردم برای ما با ارزش تر، اساسی تر و مهم تر از هر طرحی است و مراقب این مسائل هستیم.

وی اظهار داشت: ۱۵ سال پیش مقرر شد فاضلاب های لواسان و اوشان، فشم، میگون و روستاها تصفیه شود و اداره منابع طبیعی این پسآب را خریداری و برای آبیاری پارک ها از آن استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ادامه داد: حال پسآب فاضلاب شهر لواسان زودتر آماده شده و به زودی پروژهٔ جمع آوری فاضلاب این حوزه (در زردبند) نیز آغاز می شود و پسآب خواهیم داشت؛ این پسآب با دستگاهی تصفیه می شود که در حد آب شرب پاک شده و از استاندارد آب رودخانه جاجرود هم بالاتر است.

فرماندار شمیرانات تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره منابع طبیعی این اقدام را به شهرداری تهران واگذار کرده است، ما شهرداری را موظف می کنیم تا لوله را تا پای درخت ها پمپاژ کند که اصلاً لازم نباشد به استخرهای این منطقه بریزد.

شهریور خاطرنشان کرد: تا زمانی که شهرداری لوله کشی انجام ندهد به هیج عنوان اجازهٔ خروج پسآب ها را نخواهم داد؛ خاطر ما و مردم آسوده باشد لذا شهرداری باید از ابتدا تا انتهای استاندارد سازی را انجام دهند وگرنه هر چقدر هم هزینه شده باشد پروژه از حیز انتفاع ساقط می شود.

وی همچنین تأکید بر حفظ و گسترش فضای سبز بویژه در روستاها توسط شوراهای اسلامی با استفاده از پس آب های فاضلاب اعلام کرد: تلاش ما بر این است تا فاضلاب حاجی آباد تا زردبند حداکثر تا ۳ سال آینده  بهره برداری شده و پسآب وارد مدار مصرف قرار بگیرد.

این مقام مسئول خطاب به مسئولان آب و فاضلاب نی گفت: اولویت استفاده از پس آب سالم با مردم منطقه است و پس از تأمین آن می توانند برای شهرستان های دیگر مثل پردیس استفاده کنند.

با تفرقه اندازان میان اهالی لواسانات و رودبار قصران برخورد خواهم کرد

فرماندار شمیرانات در ادامهٔ خطاب به شهروندان گفت: فریب مرزبندی بین شمشکی ها، لواسانی ها و فشمی ها را نخورید که منافع عمومی شهرستان به خطر می افتد. شما همهٔ اهالی شمرون هستید و همواره باید همدل و واحد باشید تا افکار خبیث موفق به ایجاد تفرقه میان شما نشوند.

شهریور تصریح کرد: این تفرقه اندازی ها منافع عده ای را تأمین می کند لذا شما باید هوشیار باشید و قربانی مکر آنها نشوید.

وی هشدار داد: این حرف و سخن ها، ترویج تفرقه، اختلاف و قومیت گرایی هم در پیشگاه خداوند گناه است هم علیه منافع ملی و امنیتی تلقی می شود و بنده با جدیت با عاملان این شیطنت ها برخورد کرده و نمی گذارم به سرانجام برسد.

آبفا، پس آب تصفیه شده و استاندارد تحویل مردم می دهد

سید منصور بقاهی، معاون نظارت بر بهره برداری آبفای شرق استان تهران نیز خطاب به مردم اظهار داشت: جای نگرانی از لحاظ بهداشتی نیست؛ ما پس آب را استاندارد و بسیار عالی در حد آب شهرها تصفیه می کنیم.

وی یادآور شد: پسآب تصفیه خانهٔ بزرگ تهران به ورامین منتقل و در بخش کشاورزی استفاده می شود و هیچ مشکلی هم وجود ندارد.

این مقام مسئول اذعان داشت: طرح های ایچنینی پس از بررسی و تائید پیوست های زیست محیطی و بهداشتی توسط مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه تصویب شده و بودجه ملی می گیرد، از این رو شرکت آبفا فقط اجرا کنندهٔ پروژه است.

بقاهی خاطرنشان کرد: تکلیف ما تحویل پسآب سالم و بهداشتی است که این کار را به نحو احسن انجام می دهیم.

پس آب های شهرستان از استانداردهای بهداشتی برخوردارند

سید سعید جعفری، کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان شمیرانات نیز در این نشست اظهار داشت: طبق نتایج گزارشات تاکنون دو پارامتر میکروبی و شیمیایی که در پسآب مهم هستند استاندارد بوده و مشکلی برای استفادهٔ آن برای فضای سبز وجود ندارد.

وی ابراز کرد: نگرانی اهالی این است که پسآب ها فاضلاب های خامی نباشد که خاک، درختان و میوه ها را آلوده کند اما این اطمینان را می دهیم که این دغدغهٔ ما هم هست و رسیدگی می شود و هیچ مشکل بهداشتی وجود ندارد.

بخش رودبار قصران شامل دو شهر اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۵ روستا از توابع شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو رودبار قصران شهرداری تهران آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رودبار قصران شهرداری تهران آب و فاضلاب رودبار قصران شهرداری تهران آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند

فرماندار سردشت گفت: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده، درصدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام گرفته و تنش آبی به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، باباخان اسکندری در دومین جلسه شورای اداری شهرستان سردشت طی سال‌جاری اظهار کرد: این شهرستان ۸۵۶ شهید را تقدیم نظام مقدس ایران اسلامی کرده و سردشت اولین شهر شیمیایی جهان و همیشه در معرض توپ و تانک و در معرض خطر دشمن بوده است، بنابراین انتظار ما از مسئولین آن است که نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به سفر مقام عالی استان به شهرستان و در راستای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی افزود: از ۷۵ مصوبه تصویب شده برای شهرستان ۶۵ مصوبه محقق شده و به اتمام رسیده‌اند که توانسته تغییرات مثبتی را در راستای معیشت مردم به وجود بیاورد.

فرماندار سردشت در راستای اقدامات مثبت و قابل توجه دولت سیزدهم در جهت افزایش رفاه و آسایش مردم گفت: در سال گذشته ۹۷ پروژه را با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان تعریف کرده و تا به امروز تقریباً ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده و با همت و درایت مدیران، پروژه‌ها به پیمانکاران واگذار و اقدامات را شروع خواهند کرد.

اسکندری ادامه داد: از دیگر اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در جهت رفاه و آسایش مردم به رسمی شدن مرز کیله می‌توان اشاره کرد که این مرز یک ظرفیت بالقوه و بزرگ را در جهت رونق تجارت در منطقه ایجاد و اشتغال‌زایی را برای عموم مردم به وجود آورده است.

وی به بحث آب‌رسانی به روستاها پرداخت و تصریح کرد: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده در صدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام بگیرد و تنش آبی به اتمام برسد.

اسکندری همچنین در ادامه به پروژه گازرسانی به ۳۱ روستای منطقه آلان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع هم برگ زرینی از افتخارات دولت سیزدهم در راستای خدمات رسانی به مردم ایران عزیز است.

فرماندار سردشت در خاتمه به بحث جهاد تبیین پرداخت و خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و مهمترین اصل جهاد تبیین برنامه‌ریزی کردن برای این مهم است و عدم انجام درست آن می‌تواند نتایج زیان باری به وجود بیاورد، پس باید بیان حقیقت و روشنگری با برنامه‌ریزی باشد، زیرا جهاد تبیین برای دشمنان ما خطرآفرین است چون توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.

کد خبر 747936

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان