Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فتح الله حقیقی در جلسه کارگروه صادرات استان زنجان، اظهار داشت: رقم قابل توجهی از صادرات استان زنجان شمش روی است که باید به صادرات سایر کالاها نیز توجه شود.

استاندار زنجان، یادآورشد: نسبت به سال‌های گذشته وضعیت صادرات استان بهتر شده است و باید برای ارتقای جایگاه صادرات استان بیشتر تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه هر مدیری که برنامه عملیاتی داشته باشد موفقیت او تضمین شده است، افزود: اگر برنامه داشته باشیم اما چارجوب و هماهنگی وجود نداشته باشد، کار انجام نمی شود.

مقام عالی دولت در استان، تصریح کرد: در خصوص راه اندازی آزمایشگاه در گمرک استان زنجان می توانیم با استاندارد هماهنگ شده و مجوزهای لازم اخذ شود.

وی ادامه داد: واردات ما هزینه ای نیست مواد اولیه مورد نیاز استان وارد شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سالنامه و اولویت های نمایشگاه بررسی دقیق شده و به سمت نمایشگاهتخصصی پیش برویم.

 در ادامه این این جلسه حمید احمدی ، با ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت صادرات و واردات استان زنجان، اظهارداشت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۸۳ میلیون دلار صادرات از استان زنجان انجام شده است که این آمار نشان دهنده کاهش ۳۸ درصدی صادرات است.

 مدیرکل گمرک استان زنجان، با بیان اینکه  در ۹ ماهه سال جاری ۳۴ درصد وزن صادرات استان زنجان کاهش یافته است، ادامه داد: بیشترین صادرات استان زنجان  به کشور ترکیه با ۶۶ درصد است و کشور عراق با ۱۳ درصد و عمان با ۶.۵ درصد مقاصد بعدی صادراتی استان زنجان محسوب می شوند.

وی،  با اشاره واردات ۲۶۹ میلیون دلاری در ۹ ماهه سال جاری به استان زنجان، افزود: میزان واردات در استان زنجان نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته و بیشترین واردات استان شامل خاک روی، ماشین آلات خط تولید و نخ پلی آمید بوده و ترکیه با ۴۰ درصد در صدر واردات قرار داد.

 مدیرکل گمرک استان زنجان، با بیان اینکه چین و آلمان در رتبه های بعدی واردات زنجان قرار دارند، تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری 46 میلیون دلار خاک روی به استان زنجان وارد شده است.

این مسئول درآمد گمرک استان زنجان را در ۹ ماهه امسال ۱۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این آمار نشان دهنده رشد ۳ درصدی در این زمینه است.

مدیرکل گمرک استان زنجان خاطرنشان کرد: پیگیری اخذ مجوز برای صادرات قیر واحد تولیدی، اخذ مجوز صادرات اسید سولفوریک واحدهای تولیدی استان در دستور کار گمرک استان زنجان است.

سید احمدی در خصوص صادرات فرش از گمرک استان زنجان گفت: صادرات فرش از گمرک صرفه ندارد و ضروری است صادرات آن هوایی انجام شود.

ناصر فغفوری،  در ادامه این جلسه در واکنش به افزایش واردات، گفت: این افزایش نباید منفی تلقی شود چرا که بیشترین واردات مربوط به ماشین آلات و مواد اولیه تولید می شود که برای استان ضروری بوده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه نمایشگاه های تخصصی و عرضه مسقیم کالا هر ساله برگزار می شود، افزود: نمایشگاه های تخصصی با تایید کارگروه صادرات استان زنجان برگزار می شود و در سه سال گذشته دو نمایشگاه مبلمان برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای اصناف استان برگزار شده است.

جلال مفیدی عضو هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: از سال ۹۴ نمایشگاه های مختلفی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان برگزار شده است که در سال جاری ۳۳ نمایشگاه بوده است.

مفیدی، با اشاره به بازدید ۱۰۰ هزار نفر از جشنواره غذای اکو و ۷۵ هزار نفر از نمایشگاه های فروش، خاطرنشان کرد: در سال آینده با برگزاری 44 نمایشگاه، به طور میانگین هر ماه دو نمایشگاه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان برگزار می شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند