Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@01:35:34 GMT

95 کوره غیرمجاز ذغال‌سوزی در شهرستان ری تخریب شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۰۱۷۶

95 کوره غیرمجاز ذغال‌سوزی در شهرستان ری تخریب شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: 35 کوره غیرمجاز ذغال سوزی در مرحله اول و 60 کوره دیگر در مرحله دوم پایش زیست محیطی با دستور مقام قضایی در بخش کهریزک تخریب شد.

زهره عبادتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: فعالیت کوره‌های غیرمجاز ذغال سوزی در بخش کهریزک شهرستان ری که با انتشار مستقیم دود و گازهای سمی، موجب آلودگی هوا می‌شد با دستور مقام قضایی متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 35 کوره هفته گذشته در روستای درسن آباد و 60 کوره امروز در روستای دوتویه که ضایعات چوب را برای تولید ذغال می‌سوزانند، تخریب شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: کوره‌های ذغال سوزی توسط اتباع بیگانه و بصورت غیرمجاز در اراضی ملی و کشاورزی فعالیت می‌کنند که علاوه بر تصرف و تغییر کاربری، موجب تخریب شدید محیط زیست می‌شود.

عبادتی تصریح کرد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا گشت‌های ما به صورت روزانه و شبانه اجرا می‌شود و اولویت ما پایش واحدهایی است که براساس تصمیمات کمیته اضطرار می‌بایست توقف فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: واحدهای تولید بتن، شن و ماسه، تولید آسفالت، ریخته‌گری‌ها و مراکز پسماندسوزی که تاثیر زیادی در ایجاد آلودگی هوا داشت شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری کردیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با بیان اینکه اگر این فعالیت‌ها مدیریت نمی‌شد قطعا شرایط بدتری داشتیم، گفت: زمانی که شرایط وارونگی هوا اتفاق می‌افتد هرچه آلودگی تولید شود در جو باقی می‌ماند و به سمت بالا حرکت نمی‌کند که این موضوع باعث افزایش غلظت آلاینده ها می‌شود.

مصرف سوخت مازوت در کارخانه سیمان متوقف شده است

عبادتی با اشاره فعالیت کارخانه سیمان تهران، گفت: پایش از کارخانه سیمان بصورت شبانه روزی انجام می‌شود و یکی از کوره‌های آن که انتشار گرد و غبار داشت، متوقف کردیم تا اینکه اصلاحات انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان در فصل پاییز چند روز سوخت مازوت مصرف کرده بود، افزود: طی هماهنگی‌هایی که با شرکت گاز انجام دادیم قرار شد به هیچ عنوان گاز این صنایع قطع نشود تا فصل سرما را نیز با گاز طبیعی فعالیت داشته باشند و از سوخت مازوت که آلایندگی هوا را افزایش می‌دهد، استفاده نکنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با بیان اینکه هرچه فعالیت‌های بازدارنده بیشتر باشد، آلاینده‌ها کمتر می‌شود، عنوان کرد: پالایشگاه تهران و واحدهای روغن سوزی بزرگ در شهرستان ری قرار دارند که به صورت ویژه پایش و نظارت این صنایع نفتی انجام می‌گیرد.

عبادتی بیان کرد: پایش منابع ساکن و ثابت در دستور کار محیط زیست قرار دارد و با نظارت‌های مستمر، از فعالیت واحدهایی که تولید آلودگی می‌کنند، با دستور قضایی و هماهنگی فرمانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر واحدهای آلاینده، عوامل دیگری نیز در آلودگی هوا تاثیر دارد که مربوط به منابع متحرک است و بایستی فرهنگ‌سازی شود و بحث کیفیت خودروها، معاینه فنی و موارد دیگر رعایت شود تا در زمان وارونگی هوا به کاهش غلظت آلاینده‌ها کمک کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط وارونگی هوا که در اواخر پاییز و اوایل زمستان اتفاق می‌افتد، تا زمانی که وزش باد و بارش باران نباشد نمی‌توانیم از این شرایط خارج شویم و درصورتی که رعایت نشود غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/م/ث30

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا شهرستان ری تخریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست لرستان گفت: طی گشت و کنترل نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر، به یک گروه متخلف زیست محیطی برخورد نموده که پس از شناسایی و تعقیب و گریز چند ساعته و با همکاری پرسنل نیروی انتظامی پلدختر موفق به دستگیری متخلفین شدند. 
علی آب سری نژاد افزود: پس از دستگیری متخلفین و طی بازرسی اولیه یک قبضه اسلحه به همراه ١٠ عدد فشنگ و لاشه شکار شده یک قطعه کبک وحشی و سه قطعه تیهو و نیز سایر ادوات شکار از آنها کشف و ضبط گردید. 
آب سری نژاد افزود: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه پرونده قضایی تشکیل و متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردیدند که با دستور مقام قضایی متخلفین روانه بازداشتگاه شدند. 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر ضمن قدر دانی و تشکر از همکاری مقام قضایی در برخورد با متخلفین و همچنین پرسنل نیروی انتظامی شهرستان پلدختر، از دوستداران محیط زیست درخواست نمودند در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم