Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، پویا محمودیان در حاشیه بازدید از  روستای خراشاد در استان خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «این صنایع‌دستی بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق صادر شده است.»

محمودیان با بیان در راستای حمایت از هنرمندان تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد به آنان اعطا می‌شود، ادامه‌داد: «امیدواریم با معرفی پتانسیل‌های صنایع‌دستی کشور شاهد جلوه این محصولات در خانه‌های ایرانی و به ویژه جهیزیه جوانان ایرانی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او افزود: «یکی از دغدغه‌های بحق فعالان حوزه صنایع‌دستی موضوع خام‌فروشی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است که خراسان‌جنوبی در این زمینه پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد.»

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی با تأکید بر اینکه در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی یکی از اقدامات کانون‌های این سنگ‌ها است، گفت: «آمال و آرزوی ما رسیدن به نقطه‌ای است که با فرآوری سنگ‌های قیمتی و جلوگیری از خام‌فروشی ارزش افزوده در این حوزه داشته باشیم.»

محمودیان اظهارکرد: «همکاری و تفاهم‌نامه وزارت میراث‌فرهنگی و وزارت صمت در راستای جلوگیری از خام‌فروشی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.»

او بیان‌کرد: «خراسان‌جنوبی یکی از مناطق توانمند کشور در حوزه صنایع‌دستی است که نمونه آن را در روستای جهانی خراشاد و شهر خوسف بابت پنبه و پارچه مله می‌توان دید‌. در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها برای ثبت جهانی خوسف به عنوان شهر پنبه مله تلاش خواهیم کرد.»

محمودیان خاطرنشان کرد: «ثبت جهانی یک منطقه با محوریت یک صنایع‌دستی به معنای حضور گردشگری بازاریابی بیشتر و تولید سود و درآمد است.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایلنا وزارت میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند