Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: همه در جبهه مبارزه با اقتصاد نفتی هستیم و باید مبارزه کنیم بر فرهنگ غلط اقتصاد نفتی و بروکراسی حاکم بر سیستم اداری فائق بیاییم.

دکتر"سورنا ستاری" شامگاه سه شنبه دهم دیماه در جلسه کارگروه علم و فناوری استان کرمان اظهار کرد: احداث کارخانه نوآوری در کرمان را حتما پیگیری می کنم و باید بحث اول استان باشد تا بتوانیم مکان را نهایی کنیم زیرا بخش خصوصی سرمایه گذاری می کند و خیلی مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماهیت پول دولت با بخش خصوصی خیلی متفاوت است اظهار کرد: پول دولت برای درست کردن زیرساخت‌ها بوده در این در حالی است که بخش خصوصی می تواند شرکت های خوب و شتاب‌دهنده های خوب در بیاورد.

ستاری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان یکی از بحث های جدی است و در سال جاری عدد قابل توجهی به آن تزریق کرده ایم، گفت: آفت هایی که در زمینه شرکت های دانش بنیان عنوان شد موضوع جدی که باید با نهایت دقت پیگیری شود.

پارک های علم و فناوری بستری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه پارک های علم و فناوری بستری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند، بیان کرد: توسعه با پول دولت، هنر نیست کما اینکه کشورهایی که با پول نفت سوار بنز می شوند، بنزسوار هستند اما صاحب تکنولوژی نیستند و حتی نمی توانند آن را تعمیر کنند و این تفاوت ها جدی است.

وی اظهار کرد: آماده همکاری در پژوهش سراها در استان کرمان هستیم و پلت فرم های کاملی اجرا شده و تلاش کردیم اکوسیستمی ایجاد شود که شرکت ها از این پلت فرم ها استفاده کنند.

ستاری با اشاره به اینکه تحریم، برخی تصمیمات متفاوت و ... شرکت ها را اذیت می کند اما بستری ایجاد شده که شرکت ها می توانند رشد کنند، افزود: همه در جبهه مبارزه با اقتصاد نفتی هستیم و باید مبارزه کنیم بر فرهنگ غلط اقتصاد نفتی و بروکراسی حاکم بر سیستم اداری فائق بیاییم.

مسائل قابل حل است به شرط اینکه همه یکصدا باشیم

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: مسائل قابل حل است به شرط اینکه همه یکصدا باشیم و در این راستا باید با قوانین و بروکراسی ایجاد شده در این سال ها مبارزه کرد زیرا به واسطه پول نفت همه کشورهایی که پول از منابع زیرزمینی در می آورند، دولت های چاق دارند و قوانین متناقض در آنها زیاد است و باید مبارزه کرد و اکوسیستم جدید در این سیستم حاکم کنیم تا دانش بنیان‌ها یک نمونه ای برای فضای کسب و کار در کشور در حوزه های مختلف بشوند.

وی با اشاره به سفر امروز خود به شهرستان رفسنجان بیان کرد: انتظار نداشتم در رفسنجان چنین شرکت های دانش بنیانی خوبی را ببینم به ویژه در حوزه کشاورزی که خیلی از آنها می توانند مشکلات تحریم ما را حل کنند.

مدیران از کشوی تسهیل قوانین استفاده کنند

ستاری با بیان اینکه مدیران استان باید کمک کنند، گفت: زیر میزهای ما دو کشو قرار دارد که یکی از آنها پر از قوانینی است که کار را تعطیل می کند و یک کشو قوانینی است که تسهیل می کند و کار مردم را راه می اندازد و اکنون زمان استفاده از کشویی است که کار را تسهیل می کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر اینکه می توانیم براساس برداشت خودمان از قوانین کار کنیم افزود: باید به کارآفرین اهمیت بدهیم. کسی که پنج نفر را مشغول به کار کرده باید او را روی سر بگذاریم. امروز دیگر زمان اذیت کردن نیست و اگر تسهیل نکنیم، نتیجه آن خروج بچه هایمان از استان و کشور است و دیگر آنها اینجا نمی مانند تا برای استان و کشورمان خلق ثروت بکنند.

وی با اشاره به اینکه ارزش کارآفرین از هر چیزی مهم تر است، تصریح کرد: وظیفه ما حل کردن موضوعات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون علمی و فناوری رییس جمهور اقتصاد نفتی علم و فناوری استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت ملی نفت ایران، برزو قنبری عدیوی با اشاره به حضور در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت تهران اعلام کرد: مدیران و کارشناسان مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالای نفت با هدف معرفی اقلام فناورانه راهبردی و گلوگاهی مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران و برگزاری نشست‌های کارشناسی با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور دارند.

به‌گفته وی، از ۳۰۷ کالای راهبردی شناسایی‌شده در شرکت ملی نفت ایران، ۲۵ قرارداد با استفاده از مصوبه تولید بار اول به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو امضا شده است. همچنین هفت پروژه به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال و ۳۵ میلیون یورو در مرحله نهایی‌سازی تشریفات امضای قرارداد است که به‌زودی به سرانجام می‌رسد.

مدیر پشتیبانی، ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: بیش از ۲۴۰ قلم کالا و تجهیزات در شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران در مرحله شناسایی سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است که به‌طور قطع حضور در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی این کار را تسهیل می‌کند.

قنبری تأکید کرد: در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی، چند تفاهم‌نامه و قرارداد تولید بار اول و نیز سازوکارهای افزایش استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی در فرایند بومی‌سازی و ساخت بار اول محصولات راهبردی و تقویت زنجیره تأمین در پروژه‌های صنعت نفت کشور ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رویکرد «تولید بار اول» محصولات در صنعت نفت ایران گفت: در این رویکرد، اقلام و تجهیزات راهبردی صنعت نفت شناسایی، ظرفیت سازندگان داخلی بررسی، و امکان‌سنجیِ ساخت داخلیِ تجهیز مدنظر انجام می‌شود، سپس مجوزهای لازم اخذ و برای بومی‌سازی تجهیزات اقدام خواهد شد تا وابستگی صنایع نفت و گاز به خارج از کشور قطع شود.

نمایشگاه امسال با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۱۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت برگزار می‌شود.

کد خبر 6099694 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق پاسخی به جبهه باطل است
  • معرفی شاخص های کلیدی برای سنجش اکوسیستم فناوری و نوآوری
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • ۶ شاخص کلیدی برای سنجش اکوسیستم‌های نوآوری
  • ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • تجهیز ربات‌ها به «هوش طبیعی» ممکن شد
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • چری در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ با رویکرد «اکوسیستم متنوع»