Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان برای تولید گوشت قرمز در بانک کشاورزی تعریف شده است و مسئولان باید در استفاده از آن جهت ارتقای سطح معیشت عشایر بهره ببرند. ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کرمعلی قندالی امشب در جلسه شورای عشایری گیلان در رشت اظهار داشت: واقعیت این است که عشایر به‌دلیل توقعات کم و نداشتن زبان گویا مانند شهرنشینان و نوع فرهنگ و معیشت خود خیلی مطالبه‌گر نیستند و بسیار نجیب بوده و پایداری آنها در تولید محصولات مختلف در کشور بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه تأثیر مشکلات اقتصادی روی عشایر کم بوده و همین موضوع آنها را مقاوم کرده است بیان کرد: با وجود گرانی چیزی در بازار کم نداشتیم و این موضوع را مدیون تلاش و کار عشایر هستیم که بی‌منت فعالیت می‌کنند و خدمت به آنها به‌معنای خدمت به اقتدار و فرهنگ و اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه شاخص توسعه عشایری نسبت به روستا و شهر پایین‌تر است افزود: تلاش کردیم که ارتقای سطح اقتصادی عشایر را قانونی کنیم و چند مصوبه نیز در این راستا در شورای عالی عشایر تصویب شد که اگر به این مصوبات عمل شود بخش زیادی از مشکلات این قشر حل می‌شود اما بسیاری از مسئولان از وجود این مصوبات بی‌خبر هستند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدخبر خوش برای عشایران مغان؛ اختلاف اراضی عشایر مغان و کشت و صنعت حل شد‌25 درصد صنایع دستی خراسان جنوبی توسط عشایر تولید می‌شود

قندالی با بیان اینکه اکثر مسئولان از تصویب طرح ویژه ارتقای سطح سواد، دانش و مهارت عشایر بی‌اطلاع هستند خاطرنشان کرد: طرح ویژه فرهنگی و مذهبی نیز از دیگر مصوبات مربوط به عشایر است و وظیفه هر دستگاه نیز در این رابطه احصاء شده است و اگر مسئولان به این طرح‌ها عمل کنند اکثر مشکل عشایر حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جدولی آستانه برخورداری عشایر در هر موردی بیان شده است و درصورت اجرای آن بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود گفت: در آمار سال 87، گیلان ساختار عشایری نداشت و در سازمان برنامه و بودجه استان آمار ناقصی ثبت کردند اما نهایتاً سامانه‌ای طراحی شد تا هر استانی بتواند اطلاعات مربوطه را در آن ثبت کند.

رئیس سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه فرصتی 3 ماهه برای ثبت اطلاعات عشایر در سامانه مذکور وجود دارد گفت: هیچکدام از ما حاضر نیستیم در شرایط مشابه عشایر زندگی کنیم لذا سکونتگاه عشایر بحث بسیار مهمی است و باید فکر کار جدیدی باشیم زیرا حاشیه‌نشینی کشور را فلج کرده است و در رابطه با سکونتگاه عشایر اقدامات جدی‌تری باید انجام شود.

قندالی با تأکید بر اینکه پول کافی برای ساماندهی امور عشایر در کشور وجود دارد و اگر استانی در این رابطه کم‌کاری کند منبع اختصاص یافته به آن برگشت می‌خورد خاطرنشان کرد: بحث بیمه اجتماعی و راه عشایر نیز موضوع بسیار مهمی است و جاده عبور و مرور عشایر را تا حد دسترسی آنها به شهر درست کنید زیرا آنها پیاده رفت و آمد دارند.

رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به اینکه حدود 500 میلیارد تومان تسهیلات مربوط به تولید گوشت قرمز در بانک کشاورزی تعریف شده است بیان کرد: مردم گناهی ندارند و خرید مراتع توسط عشایر از روی نیاز است و آنها شریف، تولید کننده و مدافع کشور هستند و حضورشان در 15 هزار نقطه کشور موجب امنیت مرزها می‌شود.

انتهای پیام/613/ ع

R7877/P1494/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری

هدایت مهر  در بازدید از مناطق عشایری شهرستان تفتان بخش گوهر کوه و نازیل این شهرستان گفت: عشایر هم در خصوص مشکلات مراتع، تامین نهاده‌ها، نقدینگی، دریافت تسهیلات توضیحاتی تشریح کرد با حداقل شدن مشکلات اما راه های دسترسی مدارس عشایری و پیگیر تقسیم آرد بین عشایر با توجه به شرایط جوی ،آبرسانی و عشایری که دارای مشکل می باشند.

هدایت مهر مدیر عشایر شهرستان تفتان گفت: با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر تفتان نقش بسزایی در تامین گوشت قرمز، شیر، پشم، کرک و مو  صنایع دستی دارند

علیرضا شهنوازان فرماندار شهرستان تفتان گفت؛ ضمن بازدید و توجه به ویژه به قشر عشایر دستور داد هر چه سریعتر مشکلات عشایر شهرستان تفتان حل گردند
چرا که عشایر ذخایر انقلاب می باشند. 

وی تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی،  مسابقه برترین قوچ ، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در حوزه میراث فرهنگی و طرح آبرسانی، جاده و نصب تابلو در منطقه کله شهتوت را از مدیر راهداری تفتان خواستار شد که در بازدید های آتی نصب تابلوها و همکاری بامری بخشدار نازیل را بصورت جدی و نگاه ویژه به مناطق عشایری و همکاری با مسئول عشایر و مکتوب مستندات را به فرمانداری ارسال نماید 

 شهنوازان گفت: ما مدیران جهادی در رفع مشکلات مردم را تحسین و حمایت می کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال