Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، باید توجه داشت این تعریف شامل عامه مردم می‌شود. اما زمانی که صحبت از بخش ورزشی و ورزشکار در میان باشد، عواملی، چون تغذیه مناسب و کافی، نوع کار، میزان استراحت، نداشتن اضطراب و فشار‌های عصبی بسیار با اهمیت بوده و نمی‌توان نقش آن‌ها را در برنامه یک ورزشکار نادیده انگاشت؛ برای آشنایی بیشتر با این رشته ورزشی گفت وگویی با مرتضی نعمتی متخصص ورزش داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی نعمتی در خصوص آمادگی جسمانی (physical fitness) و اهمیت آن در بهبود کیفیت زندگی گفت: آمادگی جسمانی اصطلاحی با مفاهیم وسیع است که بیان یک تعریف دقیق از آن کار ساده‌ای نیست و تعریف آن از نظر متخصصی با متخصص دیگر متفاوت است؛ آمادگی جسمانی به عنوانِ سلامت جسمانی و متعاقب آن، سلامت روانی تعریف می‌شود. دانشکده طب ورزش آمریکا (American college of sports medicine) آمادگی جسمانی را این چنین تعرف می‌کند: "توانایی انجام فعالیت‌های روزانه به طور مؤثر و کارآمد با نهایت انرژی و بدون خستگی زودرس، داشتن انرژی لازم برای پرداختن به فعالیت‌های تفریحی و اوقات فراغت، مقاومت در برابر بیماری‌های ناشی از کم تحرکی، و عملکرد مناسب در موقعیت‌های اورژانسی".

نعمتی ادامه داد: عقل سالم در بدن سالم است از ضرب المثل‌های معروف در زبان‌های گوناگون جهان از جمله در زبان فارسی است، بی شک کشور‌های توسعه یافته اهمیت جمله "عقل سالم در بدن سالم" را به نحو احسن دریافته اند که امروز شاهد توسعه همه جانبۀ آن‌ها در عرصه‌های سیاست، اقتصاد، اجتماع، صنعت و ... هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین آمادگی جسمانی تنها به معنای داشتن بدن متناسب و فیت نیست، بلکه به معنای داشتن استقامت قلبی- تنفسی، استقامت عضلانی، سیستم ایمنی قوی، و از همه مهمتر حس رضایت و لذت بردن از زندگی و تعادل روانیست.

وی در ادامه با بیان اینکه تمامی افراد جامعه می‌توانند به رشته آمادگی جسمانی بپردازند، گفت: ما از طیف‌های مختلف جامعه مراجعه داریم. از گروه‌های ویژه و خاص تا ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمان. افرادی که دارای ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی هستند، افراد مبتلا به کمر درد و بیماری‌های مفصلی. افراد کم‌توان جسمی مانند سالمندان و معلولان؛ البته عمده مراجعین مرکز ما اشخاصی هستند که از اضافه وزن رنج میبرند. این افراد درد درجه اول با یک برنامه ورزشی علمی و منظم و در درجه بعدی با یک برنامه غذایی در ظرف کمترین زمان به تناسب دست پیدا می‌کنند.

نعمتی در پاسخ به اینکه ابتکار و خلاقیت شما به عنوان یک متخصص ورزش آمادگی جسمانی در این رشته چه بوده است اظهار کرد: نخست اینکه ورزش مبتنی بر علم باشد به همین دلیل همیشه تلاش کرده ام که ورزش را مبتنی بر آخرین متد‌ها و مقالات علمی ارائه کنم. در کلاس‌ها با استفاده از پاورپوینت آناتومی و بیومکانیک قسمت‌های مختلف بدن را به افراد توضیح می‌دهم تا درک بهتری نسبت به بدن خود پیدا کنند و با آگاهی و مراقبت‌های بیشتری از اندام‌های خود استفاده کنند.

وی افزود: دوم مشاوره ورزشی است؛ نیاز انسان به راهنمایی و مشورت با دیگران در تصمیم‌گیری، انتخاب و به کارگیری راه‌حل‌های مناسب در زندگی، بر کسی پوشیده نیست. مسلماً چنین مشاوره‌ها و راهنمایی‌هایی کمک شایانی در انجام اقدامات درست و مناسب او خواهد داشت و از خطا رفتن راه‌ها و تصمیمات انتخابی جلوگیری خواهد کرد. بیشتر عدم موفقیت‌ها، شکست و در نیمه راه ماندن‌ها، ناشی از عدم داشتن اطلاعات کافی در زمینه موضوع و انجام انتخاب‌های نادرست است. از این رو، چنان چه انجام مشاوره در زمینه‌های مختلف، مثل مشاوره ازدواج، مشاوره در شرایط بحرانی، مشاوره شغلی و ... اهمیت دارد، در زمینه ورزشی نیز حائز اهمیت فراوان است.

این متخصص ورزشی هدف از مشاوره ورزشی، شناخت توانایی‌ها و استعداد‌های بدنی، روانی، عاطفی، اجتماعی، اخلاقی افراد و کمک به رشد همه جانبه آن‌ها و پیشگیری از ابتلای آنان به مشکلات جسمانی و بیماری دانست و گفت: مشاوران و کارشناسان ورزش سعی می‌کنند با توجه به فاکتور‌های آنتروپومتریکی، بیومکانیکی، فیزیولوژیکی و روانشناختی ورزش متناسب با افراد را توصیه کنند.

نعمتی سومین موضوع با اهمیت را استفاده از متخصصان و کارشناسان علوم ورزشی عنوان و تصریح کرد: کسی می‌تواند طبابت کند که درس پزشکی خوانده باشد. کسی می‌تواند وکالت کند که در دانشگاه درس حقوق خوانده باشد. اما در ایران و در مورد ورزش این مسیر به درستی طی نمی‌شود. یعنی هر شخصی که اراده کند حتی بدون داشتن تخصص می‌تواند باشگاه ورزشی تاسیس کند و به مربیگری بپرازد. بنده از همان ابتدا تمامی پرسنل باشگاه را از تحصیلکردگان علوم ورزشی گزینش کردم.

وی با اشاره به اهمیت حضور پزشک و کارشناس تغذیه مقیم در باشگاه به عنوان موضوع چهارم خاطرنشان کرد: ترکیب علوم ورزشی و پزشکی در توسعه سلامت جامعه بسیار کمک کننده است. در جامعه ما تنها بر درمان و دارو تاکید می‌شود. در صورتی که در تمامی کشور‌های توسعه یافته به این مهم پی برده اند که ورزش بهترین داروست. بنابرین تصمیم گرفتم که متخصصین علوم ورزشی و پزشکی را زیر یک سقف جمع کنم تا همزمان به ارتقای سطح سلامت جامعه بکوشند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به اهمیت تناسب اندام در طول مراحل مختلف زندگی به خصوص دوران پیری اشاره و خاطرنشان کرد: پس از پیری و بیماری هیچ چیز به اندازۀ هیکل بد ما را بیزار نمی‌سازد. حتی زیباترین صورت‌ها نیز نمی‌توانند زشتی هیکل را جبران کند. درواقع زشت‌ترین صورت‌ها همراه با هیکلی زیبا قابل قبول‌تر است. یک هیکل زیبا هر عیبی را جبران می‌کند و به ما لذت می‌بخشد.

نعمتی افزود: جمله فوق از فیلسوف مشهور "آرتور شوپنهاور" در مورد تناسب اندام تأمل برانگیز است. ما اساساً با بدنمان خود را به دیگران می‌شناسانیم و جسم ما بازتابی از طرز تفکرماست. اهمیت تناسب اندام به قدری گسترده است که نمی‌تواند به حد کافی توسط متخصصان بیان شود. شما به عنوان یک معلم، وکیل، کارمند، و به طور کل یک فردی از اجتماع، نیاز دارید که لباستان جذاب و خوش پوش به نظر آید.

این متخصص ورزشی اظهار کرد: به طور حتم آمادگی جسمانی و تناسب اندام موضوعاتی هستند که بار‌ها و بار‌ها از طرق مختلف مطالبی را درباره اهمیت آن‌ها شنیده ایم و یا خوانده ایم. در واقع میلیون‌ها تن در سراسر جهان به روش‌ها و شکل‌های مختلف ورزش می‌کنند، با این وجود بیشتر مردم به سوی بی تحرکی و کم تحرکی پیش می‌روند. به طور کلی شرکت مردان در فعالیت‌های جسمانی بیشتر از زنان است. با این حال بسیاری از مبانی و عقاید سنتی در مورد ورزش زنان کنار گذاشته شده و شمار زنانی که در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنند؛ بیشتر شده است.

وی ادامه داد: نتایج مطالعات نشان می‌دهد همچنان که افراد بالغ به آگاهی بیشتری درباره اهمیت آمادگی جسمانی دست می‌یابند، برای رسیدن به آن بیشتر تلاش می‌کنند. در حال حاضر با وجود اطلاعات فراوان و ارزنده، انسان دریافته که پرداختن به ورزش منظم و مداوم ضرورتی برای زندگی سالم به شمار می‌رود.

نعمتی تصریح کرد: قابل توجه است که در جوامع امروزی تحرک کودکان به طور هشدار دهنده‌ای کاهش یافته است. اغلب کودکان اوقات فراغت خود را صرف تلویزیون، کامپیوتر و موبایل می‌کنند، کمتر به فعالیت جسمانی می‌پردازند و به همین دلیل دچار چاقی و بیماری‌های ناشی از آن می‌شوند.

وی با بیان اینکه افزایش طول عمر یکی از حیاتی‌ترین فوائد حفظ آمادگی جسمانی است گفت: درحالی که هیچ چیز طول عمر را تضمین نمی‌کند، ثابت شده است که یک سبک زندگی پرتحرک و با نشاط می‌تواند سهم بزرگی برای رسیدن به این هدف داشته باشد. قلب شما از طریق تمرینات کاردیو قوی شده و از طرفی همین تمرینات به شما کمک می‌کنند تا در نتیجه سوزاندن کالری وزن کم کنید. با تقویت سیستم قلبی- عروقی خود می‌توانید کار‌های روزانه‌تان را بدون خستگی و به آسانی انجام دهید. وقتی بدن آماده‌ای نداشته باشیم کار‌های ساده‌ای مثل خم شدن برای بغل گرفتن بچه و یا برداشتن یک کتاب از روی قفسه می‌توانند به طور بالقوه موجب صدمه دیدن ما شوند. هنگامی که عضلات ظریف بدن، مخصوصاً عضلات پشت و گردن، به طور منظم تحت تمرینات ورزشی قرار نداشته باشند به راحتی صدمه پذیر می‌شوند. وقتی این عضلات صدمه ببینند به زمانی طولانی برای بهبودی نیاز دارند.

وی افزود: اگر مجبور باشید در خیابان دنبال یک تاکسی بدوید، با قلب و پا‌هایی که به دویدن عادت کرده‌اند خیلی راحت‌تر می‌توانید این کار را انجام دهید.

نمتی در پایان تصریح کرد: داشتن یک بدن آماده و فیت هدفی است که بسیاری از افراد تنها خواب رسیدن به آن را می‌بینند. حقیقت این است که صرف نظر از اینکه شما در چه مرحله‌ای از آمادگی جسمانی هستید و یا چه نوع بدنی دارید، می‌توانید آمادگی جسمانی و تناسب اندام خود را بهبود بخشید؛ ابتدا با یک متخصص ورزش مشورت کنید و با راهنمایی او یک هدف قابل دسترسی تعیین کنید، به یک باشگاهِ آمادگی جسمانی مراجعه نمایید، و به هیچکس یا هیچ چیز اجازه ندهید سد راهتان شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تناسب اندام آمادگی جسمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سردردها نشانه چیست؟

به گزارش خبرآنلاین؛ گاهی اوقات بعد از ورزش سردرد زیادی را تجربه می کنیم. معمولا در این شرایط با خود می گوییم دلیل این سر درد چیست؟

بهداشت نیوز در خبری نوشت:چه عواملی باعث به وجود آمدن این سردردها می شوند؟ سردردهای ورزشی دلایل مختلفی دارند. از مهم ترین دلایل آن می توان به افت قند خون، خستگی، گرما، کم آبی و تغذیه نامناسب اشاره کرد. اغلب این سردردها کلافه کننده و ناخوشایند هستند. اگر مدت زمان بیشتری درگیر آن شویم، حتی ممکن است به طور کامل ورزش کردن را نیز کنار بگذاریم. در این مقاله تمام علت های سردرد بعد از ورزش را بررسی کرده و روش های درمان آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با انواع سردردهای ورزشی

سردردهایی که پس از ورزش و فعالیت بدنی شدید مثل دوچرخه سواری، شنا، وزنه برداری و دویدن به سراغ فرد می آیند، انواع مختلف دارند. این سردردها اغلب پس از ورزش کردن به علت افزایش گردش خون در پوست سر و اطراف آن ایجاد می شوند. در ادامه به انواع سردردهای ورزشی اشاره خواهیم کرد:

سردردهای ورزشی اولیه

سردردهای ورزشی اولیه بعد از فعالیت بدنی ایجاد می شوند و معمولا خود به خود برطرف خواهند شد. این نوع سردرد ها معمولا به مشکل فیزیکی خاصی مربوط نمی شوند و با داروهای بدون نسخه نیز قابل درمان خواهند بود.

سردردهای ورزشی ثانویه

یکی دیگر از سردردهای ورزشی که دلایل جدی تری دارد، سردرد ثانویه است. این سردردها ناشی از یک بیماری زمینه ای مثل بیماری قلبی هستند. به یاد داشته باشید تعداد افرادی که به این مشکل دچار می شوند، بسیار محدود است. اگر درگیر این سردرد شده اید، باید هر چه سریع تر به متخصص مراجعه کنید. زیرا نیاز به معاینه خواهید داشت.

دلایل سردردهای ثانویه ناهنجاری های ساختاری ستون فقرات، سر و گردن انسداد جریان مایع مغزی نخاعی بیماری عروق کرونر که رگ های داخل مغز و یا رگ های متنهی به مغز را درگیر می کنند. تومورها خونریزی بین مغز و بافت های پوشش دهنده مغز عفونت سینوسی نشانه ها و علائم سردرد در ورزشکاران

معمولا ورزشکاران سردرد بعد از ورزش را به عنوان ناخوشایندترین سردرد زندگی خود می شناسند. نشانه های سردرد بعد از ورزش عبارتند از:

درد در سر به شکل ضربان دار

گردن درد درد در یک یا هر دو قسمت سر

گاهی اوقات این سردرد به میگرن شباهت دارد و موارد زیر را شامل می شود:

تهوع و استفراغ کم شدن بینایی سیاهی رفتن چشم ها حساسیت به نور مهم ترین دلایل سردرد بعد از بدنسازی چیست؟

سردرد بعد از ورزش بدنسازی یک اتفاق بسیار ناخوشایند محسوب می شود و ممکن است برخی از افراد درگیر آن شده باشند. برخی از مهم ترین دلایل سردرد بعد از ورزش و روش های درمان آن عبارتند از:

۱. تمرین های خود را درست انجام نداده اید

انجام حرکات بدنسازی به شکل نادرست و غلط به بدن فشار وارد می کنند و به سردرد تبدیل می شوند. مخصوصا اگر این حرکات به عضلات گردن و شانه مربوط باشند. به عنوان مثال تمرین اشتباه با وزنه، دویدن و کرانچ موجب تنش در عضلات گردن می شوند. به همین خاطر باید از یک برنامه ورزشی منظم پیروی کنید و یک رژیم غذایی درست را دنبال نمایید.

۲. مدت زمان طولانی در آفتاب قرار گرفته اید

زمانی که در معرض نور خورشید و هوای گرم قرار می گیرید، دچار سردرد شدید خواهید شد. حتی هنگامی که ورزش نمی کنید. از طرفی اگر به مدت طولانی زیر آفتاب باشید و ورزش کنید، ممکن است بدن کم آب شود و این عوامل باعث ایجاد سردرد می شوند. به همین دلیل سعی کنید در روزهای تابستان در فضای باز ورزش نکنید. در این شرایط اگر با کمترین میزان سردرد به خانه بیایید باید به مقدار کافی آب بنوشید. علاوه بر این یکی از مواردی که به شما بعد از ورزش کردن کمک می کند، دوش گرفتن با آب ولرم است.

۳. دچار افت قند خون شده اید

به قند خون پایین هیپوگلیسمی می گویند. این مشکل تا حد زیادی موجب سردرد بعد از بدنسازی و ورزش می شود. قند خون به گلوگز مربوط بوده که جزو منابع اصلی انرژی بدن محسوب می شود. اگر پیش از ورزش تغذیه درستی نداشته باشید، ممکن است بدن گلوکز بیشتری بسوزاند و درگیر هیپوگلیسمی شوید. یکی از نشانه های اصلی هیپوگلیسمی سردرد است. از نشانه های دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعریق سرگیجه تاری دید لرزش بدن احساس شدید گرسنگی ۴. کم آب بودن بدن

اگر در بدنسازی به اندازه کافی آب مصرف نکنید و نتوانید مایعات از دست رفته را برگردانید، بدن درگیر کم آبی می شود. کم آب شدن بدن یکی از مهم ترین دلایل سردرد بعد از ورزش است. شما زمان بدنسازی و ورزش عرق زیادی می ریزید و اگر به نوشیدنی هایی که می خورید توجه نکنید، ممکن است بدن تان نتواند آب کافی دریافت کند. از دیگر علائم کم آبی خفیف در بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضعف و خستگی، حتی غش کردن خشکی پوست خشکی دهان افزایش حس تشنگی کاهش خروجی ادرار یبوست سرگیجه

گاهی اوقات با نوشیدن چند لیوان آب، سردردتان به طور کامل رفع می شود. این مسئله نشانگر این است که بدن شما به چه میزان آب نیاز داشته است. یادتان باشد که در هر شرایطی کم آب بودن بدن را جدی بگیرید. تشنگی بیش از اندازه یک وضعیت اورژانسی محسوب می شود.

سردرد های بعد از ورزش چه مدت طول می کشند؟

سردرد بعد از ورزش از پنج دقیقه تا ۴۸ ساعت طول می کشد و در یک دوره ۳ تا ۶ ماهه اتفاق می لفتد.

چگونگی تشخیص سردرد بعد از ورزش

هر فردی که بعد از ورزش درگیر سردرد شدید یا مداوم شود باید دلیل آن را پیدا کند و بتواند هر چه زودتر نسبت به درمان آن اقدام کند. بیشتر سردردهای ورزشی ناشی از اختلال زمینه ای و بیماری نیستند، ولی ممکن است پزشک چندین آزمایش را جهت بررسی علل احتمالی برای فرد تجویز کند. از این آزمایش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ام آر آی برای گرفتن عکس از مغز آنژیوگرافی برای بررسی عروق خونی گرفتن نمونه مایع از ستون فقرات سردرد بعد از ورزش را چگونه درمان کنیم؟

اگر بعد از ورزش درگیر سردرد شدید می شوید و نشانه های غیر طبیعی دارید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید. احتمالا درگیر یک بیماری زمینه ای شده اید و به درمان نیاز خواهید داشت. اگر بیماری زمینه ای یا بیماری خاصی نداشته باشید، مطمئن باشید که سردرد شما برطرف خواهد شد. در ادامه به راه های درمان سردرد بعد از ورزش اشاره خواهیم کرد:

۱. اطمینان داشته باشید که حرکات را درست و دقیق انجام داده اید

اگر در مورد شیوه صحیح و درست تمرین خود مطمئن نیستید، یک یا دو جلسه با یک مربی خصوصی به ورزش کردن بپردازید. مربی به شما می گوید که نحوه تمرین شما درست است یا خیر. داشتن برنامه ورزشی به شما کمک می کند تا به صورت منظم ورزش کنید.

۲. چندین حرکت کششی را به صورت مداوم انجام دهید

اگر تمرین شما شامل مواردی است که به ناحیه گردن فشار وارد می کند، تلاش کنید پس از ورزش چند حرکت کششی ملایم انجام دهید. اگر حرکات کششی سبک برای شما مناسب نیست، برای از بین بردن گرفتگی عضلات خود قرص ایبوبروفن مصرف کنید. زیرا این قرص به تسکین درد کمک می کند.

۳. بعد از تمرین وعده غذایی خود را فراموش نکنید

سعی کنید حداکثر تا دو ساعت بعد از ورزش یک میان وعده متعادل و مغذی مصرف کنید. شما باید به دنبال غذایی باشید که دارای فیبر، پروتئین و کربوهیدرات باشد. این وعده غذایی موجب تعادل قند خون می شود. یادتان باشد که از مصرف خوراکی هایی که دارای قند مصنوعی و کربوهیدرات تصفیه شده و فرآوری شده هستند، بپرهیزید.

۴. در زمان ورزش خوراکی به همراه داشته باشید

اگر زمان سردرد نشانه های قند خون پایین دارید، حتما خوراکی هایی بخورید که دارای کربوهیدرات باشند. نوشیدن یک لیوان آب میوه طبیعی که چندین تکه کوچک میوه دارد نیز به شما کمک می کند. علاوه بر این مقداری کربوهیدرات پیچیده مثل یک تکه نان تست غلات کامل همیشه به پیشگیری از افت قند خون کمک می کند.

۵. پیش از تمرین بدن خود را گرم کنید

بیشتر اوقات علت سردرد بعد از ورزش به خاطر این است که بدن به اندازه کافی برای ورزش کردن آماده نیست. گرم کردن آهسته پیش از ورزش از سردرد بعد از آن جلوگیری می کند. علاوه بر این توجه داشته باشید اگر دائما درگیر سردرد های ورزشی می شوید، باید تمرینات خود را اندکی کاهش دهید. اگر در هوای گرم و روزهای آفتابی بیرون می روید حتما از یک عینک آفتابی یا کلاه پهن استفاده کنید تا اذیت نشوید.

۶. مایعات و آب زیادی بنوشید

همان طور که پیش تر اشاره کردیم یکی از مهم ترین دلایل سردرد بعد از ورزش به خاطر کم آبی بدن است. نکته مهم این است که اجازه ندهید بدن به اندازه کافی خشک شود. چرا که در چنین شرایطی درگیر سردرد خواهید شد. ورزش در گرما یا ورزش های سنگین بدن را درگیر کم آبی می کند. در این موارد یک نوشیدنی ورزشی به بازیابی الکترولیت شما کمک زیادی می کند. اما این نکته را فراموش نکنید که اغلب نوشیدنی ها قند اضافه دارند و باعث تشدید سردردها می شوند. به همین خاطر سعی کنید شربت آبلیمو عسل یا آب نارگیل شیرین نشده میل کنید.

اگر زیر نور آفتاب ورزش می کنید، نوشیدن آب بسیار اهمیت دارد. حتما هنگام ورزش در فضای باز با خود یک بطری به همراه داشته باشید و آب زیاد بنوشید. در ضمن پیش از اینکه ورزش کنید، یک تا سه لیوان آب میل کنید.

۷. مسکن ضد التهاب استفاده کنید

مصرف مسکن ضد التهاب مثل ایبوپروفن به کنترل سردردها کمک می کند. علاوه بر این یک پد گرم کننده نیز باعث می شود رگ های خونی شما باز شوند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900217

دیگر خبرها

  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • از روان تا درمان
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی