Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:04:23 GMT

پیشنهادی برای تجدیدنظر در فرایند محرومیت‌زدایی

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۱۷۴۱

پیشنهادی برای تجدیدنظر در فرایند محرومیت‌زدایی

عظیم ابراهیم پور روز سه شنبه در سفر یک روزه خود به شهرستان خرمبید، پس از بازدید از پروژه های عمرانی و اشتغالزایی منطقه، در دیدار با مردم روستای مشکان افزود: بدون تعارف در ۴۰ سال گذشته، محرومیت زدایی را جوری تعریف کرده اند که حاکمیت باید خدماتی را ارایه کند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت سالها از انقلاب اسلامی، با صرف هزینه ای هنگفت، مشاهده می کنیم که روستاهایی با وجود داشتن آب، برق، گاز و دیگر امکانات، تخلیه می شود، کجای کار ایراد دارد که با وجود این همه هزینه زیرساخت در روستاها، اما روستا تخلیه می شود؟ پس مشخص می شود نرم افزار ما غلط بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بودجه های اساسی را صرف کارهای زیرساختی کردیم ولی اگر مردم کنار بودجه عمرانی که مثلا با آن مدرسه ساختیم، به کیفیت درس بچه ها توجه می کردند، اوضاع چنین نبود.

ابراهیم پور افزود: بچه های ما در روستا درسی را می خوانند که بچه های شهر می خوانند، درسی که سراسر فرهنگ شهرنشینی است. هیچ هویت روستایی در این کتاب ها نیست. بچه روستایی در مدرسه خوب و ساختمان خوب درس می خواند اما حواسمان نیست که با هویت شهری بزرگ می شود و وقتی راهنمایی یا دبیرستان را تمام می کنند باید به شهر بروند، چون محتوای کتاب ها، فرهنگ شهری است. این نکته را به وزیر آموزش و پرورش قبل هم تذکر دادیم و قبول هم کرد.

مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از بودجه عمرانی، خانه بهداشت می سازیم، اما مساله بهداشت و سلامت روستا را حل نمی کنیم و نهایتا خانم بهورزی با مدرک پایین آنجا مستقر کردیم که نهایتا واکسن زدن می داند و در زمان بیماری به افراد می گوید در شهر پیش فلان دکتر بروید که با او قرارداد بیمه داریم و این مریض برای درمان با داروهای شیمیایی باید به شهر برود.

ابراهیم پور افزود: نظام آموزشی، بهداشتی و مدیریت ما در عرصه های محتلف، غلط است، در زمین کشاورزی سم می ریزیم، سمی که کارخانه های کشورهای اروپایی مخصوص ایران تولید می کنند و حتی روی درختان خود و برای محصولات خود استفاده نمی کنند.

مسوول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه نظام اشتغالزایی ما تاکنون غلط بوده است، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی چه در بخش های مختلف برای رونق تولید و اشتغالزایی مدل بومی طراحی کرده است که با این مدل شاهد پیشرفت و آبادانی در کشور خواهیم بود.

ابراهیم پور افزود: دین ما با علم سلامت، معیشت، تعلیم و تربیت، و سبک زندگی اسلامی، سلامت روانی، جسمی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را تأمین می کند، به همین دلیل در نرم افزار قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، اول یک امام جمات باید در روستا مستقر شود تا علوم اسلامی را آموزش دهد. 

وی ادامه داد: اگر جایی ورود کردیم و خدماتی ارایه دادیم، اما پس از برگشت، افراد آن روستا روی پای خود نایستادند، محرومیت زدایی انجام نشده است، آبادانی یک منطقه به آدم های آن منطقه بستگی دارد، به شورای اسلامی است که خود مردم انتخاب می کنند و خودشان می توانند مشکلات روستا را حل کنند. 

این مقام مسوول گفت: اگر توانستیم افراد روستا را آنقدری رشد دهیم که روی پای خود بایستند و مساله سلامت، اشتغال و تعامل با دولت را بلد باشند، آن روستا آباد است ولو اینکه آب و برق و گاز نداشته باشد، پس اساسا باید روی جوانان روستا سرمایه گذاری کنیم و مدل را به آنان آموزش دهیم. 

ابراهیم پور افزود: در هر روستایی که ورود می کنیم، اعتقاد راسخ داریم که کمک کنیم مردم، جوانان، امامان و همه زحمتکشان روستا را به نحوی مدیریت کنیم تا روی پای خود بایستند، در روستاهایی هم که تاکنون کار کردیم، بیش از سه چهار سال نماندیم و پس از آن، مردم روستا روی پای خود ایستادند.

وی ادامه داد: مردم روستا نباید منتظر این باشند که کسی از بیرون بیاید و مشکلات آنان را حل کند، روستاها آنقدر ظرفیت دارند که جوانان شهری برای حل مشکلات بیکاری باید به روستاها مراجعه کنند.

مسوول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: روستاییان برای حل مشکلات نباید منتظر حاکمیت باشند بلکه باید برای حل مشکلاتشان خودشان اقدام کنند، ما نیز به آن ها کمک می کنیم.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محرومیت خرم بید فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محرومیت خرم بید فارس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محرومیت خرم بید فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳، با گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول (۱۰- ج) در خصوص اعتبارات استانی موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در توضیح این بخش،گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی است که ریالی در آن تغییر نکرده است. در بخشی از جدول آمده که حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه های جهادی اختصاص داده شود که به طور مساوی بین تمام استان‌ها تقسیم می شود.

کد خبر 6092737 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند