Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: جوانان امروز در شرکت های دانش ینیان وارد بازارها شده اند و کالاهای با ارزش افزوده بالا را صادر می کنند که این نوید بخش آینده ای روشن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ فرهاد نوری معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران عصر امروز در همایش سالروز ملی صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی، گفت: علی رغم همه مشکلاتی که در شرایط حاضر به آن واقفیم، مطابق آمار رسمی در ۹ ماهه گذشته حجم صادرات و واردات کشور به ترتیب ۳۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ و ۳۱.۸ میلیارد دلار بوده است.

نوری، با تاکید براینکه مشکلات واردات مواد اولیه کم تر از مشکلات صادرات نیست عنوان کرد: خداوند را شاکریم که همت ایرانی همواره یک سر و گردن از مشکلات بالاتر بوده است.

وی ضمن بیان اینکه ما قائل به نعمت بودن تحریم نیستیم تصریح کرد: معتقدیم که تحریم ها برکاتی دارد که تلاش شگفت انگیز در برخی از حوزه های کاری نمونه ای از آن است. کارخانجاتی بودند که مواد اولیه را از خارج تامین می کردند اما این روزها شاهد واحدهایی هستیم که داخلی سازی را در حوزه مواد اولیه و تکنولوژی پیش گرفتند.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت، با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی امروز تاکتیک ها و تکنیک های شگفت انگیزی را از طرف تولیدکنندگان شاهد هستیم، اظهار کرد: آنچه باید پیگیری کنیم امید است. این کشور ظرفیت های بسیاری دارد و با سختی های بسیاری روبه رو شده است اما آن چه که ما را سرپا نگه داشته، امید است.

وی ادامه داد: جوانان امروز در شرکت های دانش ینیان وارد بازارها شده اند و کالاهای با ارزش افزوده بالا را صادر می کنند که این نوید بخش آینده ای روشن است.

نوری، با تاکید بر اینکه باید به سمت اصلاح قیمت کالاهای صادراتی برویم، تصریح کرد: در حال حاضرقیمت کالاهای صادراتی یک چهارم واردات است که با افزایش صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتر، می توانیم این مورد را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه نقل و انتقال پول، برگشت ارز و تامین مواد اولیه مشکلاتی مطرح است عنوان کرد: با انضباط و تلاش بیش تر سعی می کنیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه خاطر نشان کرد: در محافل مختلف کارشناسی سعی می کنیم علاوه بر اصلاحات قانونی به طور موردی با تشکیل ستادهای تسهیل بهانه هایی ایجاد کنیم که به واسطه آن خود را موظف بدانیم تا مسیر صادرات را هموارتر کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناکمال حمنی، رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در راس یک هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی بخش تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری ها با ایران جزم شد.

به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی که تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایشان اظهار کرد: به گفته مسئولین این شرکت دانش بنیان هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان دهنده قدرت ایرانی است.

کد خبر 6092280 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر