Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@12:53:19 GMT

خبرهای خوش وزیر بهداشت برای پرستاران

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۵۷۹۳

خبرهای خوش وزیر بهداشت برای پرستاران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با روز پرستار خبرهای خوشی برای پرستاران داشت که برچیده شدن طرح قاصدک و پرداخت سه ماه از مطالبات آنها در هفته پیش رو از جمله آنها است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعید نمکی، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و فرارسیدن 11 دی ماه روز پرستار گفت: با وصول مطالبات وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی، سه ماه از معوقات پرستاران در هفته پیش رو پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره برچیدن طرح قاصدک نیز افزود: در مورد طرح قاصدک محکم ایستاده‌ام که باید برچیده شود. البته جایگزینی برای این طرح طراحی شده که در هفته آینده رونمایی خواهد شد.

نرم افزار قاصدک، به دنبال اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد برای کارکنان غیر پزشک از جمله پرستاران از سال 93 و با اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستانها اجرایی شد.

با اجرای این طرح، پرداخت عملکردی به نوعی جایگزین پرداخت اضافه کار و کارانه شد و با اجرای آن عملکردها در دو سطح یکی عملکرد بخش بیمارستانی و عملکرد افراد مورد سنجش قرار می گرفت.

با اجرای این نرم افزار از یک طرف مدت زیادی از وقت پرستاران به جای رسیدگی به بیماران و ارائه خدمات بالینی به پر کردن فرم ها و اطلاعات مورد نیاز نرم افزار قاصدک صرف شد که نارضایتی بیماران را به وجود آورد و از طرف دیگر کاهش پرداخت به پرستاران و شفاف نبودن میزان اضافه کار و کارانه آنان نارضایتی پرستاران را رقم زد.

وزیر بهداشت درباره طرح پرستاری و مراقبت در منزل نیز اظهار کرد: تعرفه خدمات پرستاری و مراقبت در منزل نیز اصلاح شده و بیمه‌ها مکلف شده‌اند که این طرح را تحت پوشش قرار بدهند. بیمه سلامت نیز پذیرفت که این طرح را تحت پوشش بگیرد. بزودی تصویب نهایی پوشش بیمه‌ای این طرح در شورای عالی بیمه سلامت انجام خواهد شد.

نمکی تصریح کرد: چه در آموزش پرستاری، چه در تعرفه‌های پرستاری و چه در شیوه استقلال حرفه پرستاری از سایر گروه‌ها باید تغییرات عمده و مناسبی انجام شود.

وزیر بهداشت پیش از این نیز درباره پرداخت مطالبات پرستاران گفته بود: با پیگیری‌های صورت گرفته، مطالبات ۱۰ هزار میلیارد تومانی از سازمان تامین اجتماعی به پنج هزار میلیارد تومان رسیده که به تدریج در حال پرداخت معوقات هستیم و در این زمینه پرستاران در اولویت هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهداشت درمان و آموزش پزشک روز پرستار سلامت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران

با تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل نمایندگان در سال جاری اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران