Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان حمیدرضا مسعودی مدیرعامل گروه پتروپارس با بیان اینکه شرکت پتروپارس ایران از اسفندماه ۱۳۹۶ به‌عنوان مدیر طرح (MC) در این پروژه فعالیت می‌کند، گفت: خدمات برنامه‌ریزی و بررسی سبد پروژه‌ها، تدوین روش و سازمان اجرا، بررسی شرح کار و مدارک فنی و طراحی، ارائه چارچوب و تایید یکپارچگی اسناد مناقصه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله فعالیت‌های مهمی است که تاکنون برای این طرح بزرگ ملی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد‌های این طرح به‌صورت EPC/EPD با استفاده از منابع مالی داخلی در حال انجام است، گفت: تمرکز بر استفاده از توانمندی پیمانکاران ایرانی و به‌ویژه استفاده از پیمانکاران فعال در منطقه از جمله ویژگی‌های بارز این طرح است.

مدیرعامل گروه پتروپارس با اشاره به اینکه در این طرح با رویکرد حمایت از سازندگان داخلی، شرایط اعطای تسهیلات مالی به پیمانکاران برای تامین متریال و تجهیزات پیش‌بینی شده است، گفت: مقرر شد آورده مالی پیمانکاران کاهش یابد تا پیمانکاران داخلی بتوانند با تامین مالی کمتری از عهده انجام پروژه‌ها برآیند که این اقدام حمایتی سبب رشد آن‌ها برای انجام پروژه‌های بزرگ‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:عرضه انواع فرآورده نفتی، پالایشی و پتروشیمی در بورس انرژی

مسعودی با تاکید بر اینکه قرار است حدود ۹۵ درصد از کالا‌هایی مورد نیاز طرح‌های ذکر شده از تولیدات شرکت‌های داخلی تامین شود، گفت: نتیجه این اقدام‌ها تحول در توانمندی سازندگان داخلی و ایجاد فرصت‌های شغلی، توسعه کسب‌وکار و ایجاد تحول در استان‌های محل اجرای پروژه‌ها به‌ویژه به‌کارگیری حداکثری از نیروی انسانی بومی مناطق نفت‌خیز جنوب می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۴ میلیارد دلاری در این طرح افزود: ۴ درصد از اعتبار این طرح در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برای فعالیت‌های عمرانی در شهر‌ها و روستا‌های مجاور طرح از جمله ساخت واحد‌های آموزشی، راه‌سازی و ساخت مراکز بهداشتی و درمانی هزینه می‌شود.

مدیرعامل گروه پتروپارس درباره برنامه‌های محیط زیستی در راستای جمع‌آوری گاز‌های مشعل گفت: با جلوگیری از خام‌سوزی گاز‌های همراه نفت، ایجاد زمینه استفاده بهتر از این گاز‌ها با تزریق به چاه‌های موجود یا انتقال به واحد‌های پتروشیمی، شاهد بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی در منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پتروشیمی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی

مدیرعامل شرکت ملی مس تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس را یک ضرورت و راهبرد اساسی برشمرد و گفت: ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی خرید‌ها و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی مس در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

* چالش تامین مالی پروژه‌ها 
* ⁠
وی یکی از مهمترین چالش‌های موجود بر سر راه پروژه‌ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه‌ها شد.

او همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

همچنین ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰