Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@17:44:11 GMT

شوراها و دهیاران، نماد مردم‌سالاری دینی هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۶۱۹۴

شوراها و دهیاران، نماد مردم‌سالاری دینی هستند

گروه شهرستان‌ها ــ فرماندار خوشاب در آستانه برگزاری انتخابات مجلس با بیان اینکه شوراها و دهیاران نماد مردم‌سالاری دینی و پل بین مردم و نظام هستند، گفت: شوراها حق سیاسی کاری ندارند و باید برای حل مشکلات مردم تلاش و کوشش داشته باشند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امان‌الله خدمتگزار، فرماندار شهرستان خوشاب، روز گذشته دهم دی‌ماه در جلسه شورای اداری این شهرستان، در سلطان آباد، مرکز  شهرستان خوشاب، با بیان اینکه شرایط کشورعادی نیست و دشمن از هر راهی برای سیاه‌نمایی و بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب و فاصله انداختن بین نظام و مسئولان تلاش می‌کند، اظهار کرد: باید هوشیار باشیم و برای انتقال پیام و آرمان‌های شهدا، امام راحل و رهبر عزیز انقلاب تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اگر برای رضای خدا و خدمت به مردم تلاش می‌کنیم، به سمت خود محوری نخواهیم رفت، اگر رضای خدا را در نظر بگیریم و ارزش‌های انسانی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم، قطعاً در گام دوم انقلاب پیروز خواهیم بود.

وی با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و پیام‌آور عاشورا اضافه کرد: آن حضرت با تمام سختی‌های موجود در کنار ائمه(ع) بودند و امروز مردم نیز با عشق و علاقه‌ به مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، وظیفه حفظ و حراست از اهداف نظام و رهبری را بر عهده دارند.

ده‌گردشی برای حل مشکلات مردم

نماینده عالی دولت در شهرستان خوشاب با بیان اینکه شوراها و دهیاران نماد مردم‌سالاری دینی و پل بین مردم و نظام هستند، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا در کنار هم باشیم و در برنامه ده‌گردشی با حضور مسئولان در روستاها به مشکلات مردم از نزدیک رسیدگی شود و پای صحبت مردم رودرو بنشینیم و پاسخگو و حلال مشکلات آنان باشیم.

وی با از تشکر امام جمعه خوشاب برای حضور در سفر اول ده‌گردشی در روستای سیدآباد با اشاره به اینکه روز چهارشنبه ۱۱ دی ماه در جلسه دوم در روستای نوده انقلاب مهمان مردم خونگرم و شهید پرور این روستا خواهیم بود و با توصیه به مسئولان برای اطلاع از برنامه ها و فعالیت‌های اجرا شده، تصریح کرد: مسئولان بخش نوده انقلاب آمادگی لازم را داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی سوالات مردم باشند.

حل مشکلات زمین‌های بنیاد مستضعفان در مرحله نهایی

فرماندار خوشاب بیان کرد: بسیاری از مدیران استانی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان خوشاب اطلاع و آگاهی کافی ندارند و نیاز است تا مسئولان سفری به شهرستان خوشاب داشته باشند و از نزدیک با این منطقه آشنا شوند، در این خصوص برای حل مشکلات مردم در رابطه با زمین‌های متعلق به بنیاد مستضعفان با پلاک‌های 11-12-13 در سلطان‌آباد با مدیرکل بنیاد مستضعفان و منابع طبیعی استان جلساتی داشتیم و پیگیری کردیم که با همدلی و وفاق اعضای شورای اسلامی سلطان‌آباد در حال حل شدن نهایی است.

فرماندار شهرستان خوشاب با اشاره به اینکه در این زمینه با اداره ثبت اسناد و املاک جانمایی اراضی بنیاد و منابع طبیعی مشخص شده و نقشه‌برداری‌ها تمام شده است، با اشاره به معرفی پنجاه نفراز افراد تحت پوشش کمیته امداد برای دریافت اسنادشان گفت: با توجه به تقبل هزینه‌های تشکیل و صدور اسناد از سمات بنیاد مستضعفان، به زودی شاهد دریافت اسناد ۱۲ نفر از این عزیزان تا دهه فجر باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها سبزوار خوشاب مردم سالاری دینی حل مشکل مردم فرماندار خوشاب پیام آور عاشورا حضرت زینب س شهرستان خوشاب سلطان آباد بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و همراهی شوراها در کنار اختلاف نظرها، موجب امیدواری مردم و رفع مشکلات آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز _نهم اردیبهشت_در مراسم روز شوراها در شهرستان خوسف با بیان اینکه موضوع مشورت و شورا از جایگاه بسیار ارزنده‌ای در اسلام برخوردار است، اظهار کرد: از آیات و روایات، قانون اساسی و فرمان امام راحل و نقشی که شوراها به خوبی در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و استان ایفا می‌کنند می‌توان به جایگاه این نهاد پی برد.

وی با بیان اینکه در قرآن سوره‌ای تحت عنوان شوری داریم، افزود: در آیه ۳۸ سوره شوری، مشورت و شورا را هم‌زمان در کنار دعوت بندگان به اسلام داریم و در ادامه آیه مشورت و شورا در کنار اقامه نماز و انفاق آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که قانون اساسی ما برگرفته از آیات و روایات و شرع مقدس است، یادآور شد: اصل ۱۰۰ قانون اساسی بر این موضوع تأکید دارد که شوراها به منظور پیشبرد امورات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در روستا، بخش، شهر و استان شکل بگیرد تا مددکار مردم در پیگیری مشکلات باشند.

طالبی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل شوراها گفت: رهبر معظم انقلاب هم در راستای زنجیره دولت‌سازی، از شوراها نام می‌برند و شوراها را مکملی برای ساختن دولت اسلامی برای رفع مشکلات مردم و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما انتخابات‌های زیادی از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را داریم، افزود: برخلاف تبلیغات مسموم دشمن که می‌خواهند نظام ما را در دنیا استبدادی قلمداد کنند، ما به‌طور میانگین هر سال یک انتخابات مهم داریم که نشان از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به روحیه جهادی مسئولان در پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم باشند و محور عمل ما هم قانون باشد.

طالبی با بیان اینکه برخی قانون شکنان قانون را زیر پا می‌گذارند، افزود: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم، بارها بر این موضوع در شورای اداری تأکید شده لذا مسئولان باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر همراهی اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: شوراها برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند و موجب امیدواری مردم شود باید همدل و همراه باشند، اختلاف نظرها طبیعی است اما نباید به بطن جامعه کشیده شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی و یا حزبی نباید در امورات کاری شوراها و رفع مشکلات مردم تأثیر بگذارد، افزود: اعتبارات دولتی شوراها بسیار محدود است اما تهیه درآمد از هر طریقی درست نیست.

طالبی گریزی به انتخابات پیش رو در خراسان جنوبی زد و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس، اعضا به خوبی عمل کردند و ما تخلف خاصی را مشاهده نکردیم، در مرحله دوم هم همین انتظار است.

وی به چهار اصل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: اظهار نظر بر له یا علیه هر کاندیدایی درست نیست و طبق ماده قانونی انتخابات، شوراهای اسلامی هم همانند سایر مسئولان نباید از کاندیدی طرفداری و یا دست به تخریب کاندیدی بزنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته گفت: اقدامات بزرگی در منطقه، استان و کشور انجام شده و وظیفه ما بررسی و حل مشکلات مردم است، در حوزه تصمیم‌گیری اجرایی در استان همیشه بر توزیع عدالت و نظارت بر آن تأکید شده است.

طالبی گفت: به شهرستان خوسف توجه خوبی شده اما در جاهایی که نارسایی و کمبود بیشتر است باید ویژه توجه کرد و با اولویت بندی، مسائل و مشکلات را رفع کرد.

کد خبر 748882

دیگر خبرها

  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند