Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه سازمان برنامه و بودجه، «حمیدرضا عدل» با اشاره به مصوبه جدید هیات دولت در خصوص کمکهای بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی استان خوزستان، گفت: مبلغ ۵۸.۸ میلیارد تومان به صورت هزینه‌ای از محل منابع ماده ۱۰ قانون تنظیم مقررات مالی دولت برای بازسازی بخشهای آسیب دیده ناشی از سیل و آب گرفتی مناطق مسکونی استان خوزستان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون سازمان برنامه و بودجه، کمک بلاعوض برای احداث ۷۰۰ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد ۱۲ میلیون تومان و در مجموع ۸.۴ میلیارد تومان اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: برای احداث ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی نیز سه میلیارد تومان و به ازای هر واحد ۱۰ میلیون تومان اختصاص داده می شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: کمک بلاعوض برای تعمیر واحدهای مسکونی، شهری، روستایی و تجاری به ازای هر واحد پنج میلیون تومان و در مجموع ۱۲.۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت که به وزارتخانه های کشور، امور اقتصادی و دارایی ، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ شده است، کمک هزینه اسکان موقت برای ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی سه میلیارد تومان و برای پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری ۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

عدل یادآور شد: براساس بند دوم مصوبه هیات دولت در زمینه بازسازی مناطق آسیب دیده استان خوزستان گفت: مبلغ ۱۳۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود چهار درصد در مناطق روستایی و سود پنج درصد در مناطق شهری با راهبری بانک مرکزی بوسیله بانک‌های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: ۵۲.۵ میلیارد تومان از این تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیون تومان برای تامین لوازم معیشتی، ۳۷.۵ میلیارد تومان برای تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی با سود و کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت هفت ساله پرداخت خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای بازسازی ۷۰۰ واحد مسکونی شهری و ۳۰۰ واحد مسکونی  روستایی ۴۷ میلیارد تومان با دوره بازپرداخت ۱۵ ساله اختصاص یافته است.

عدل گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان را تضمین و تعهد می کند که هزینه‌های یاد شده پس از اعلام بانک مرکزی در لایحه بودجه سنواتی پیش بینی و به شبکه بانکی پرداخت کند و  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز موظف است تا گزارش عملکرد این مصوبه را مقاطع زمانی سه ماه به سازمان برنامه و بودجه ارائه کند.

برچسب‌ها خسارت سیل سازمان برنامه و بودجه کشور خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل سازمان برنامه و بودجه کشور خوزستان خسارت سیل سازمان برنامه و بودجه کشور خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان

ایسنا/خوزستان اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان خوزستان از تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری شهرستان دزپارت خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این باره به ایسنا، گفت: وجود رودخانه، سد و محصولات و فراورده‌های کشاورزی، لبنی و دامی از جمله ظرفیت‌هایی است که برای گردشگری در آن منطقه وجود دارد.

محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به این‌که دزپارت یکی از ورودی‌های استان محسوب می‌شود، بیان کرد: با هدف تقویت گردشگری و بهسازی فضاها و محوطه‌های گردشگری شهرستان، چندین طرح در حوزه روستایی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران محلی در حوزه گردشگری صنایع‌دستی تعریف کرده‌ایم.

او با تاکید بر استمرار کار در حوزه آموزش افزود: اگرچه در سال گذشته بیش از ۵۰ دوره آموزشی با رویکرد تقویت جامعه روستایی و گردشگری در روستاهای سطح استان برگزار شد که بخش قابل توجهی از آن‌ها در حوزه شهرستان دزپارت بود، اما این موضوع باید تداوم داشته باشد که به صورت جدی آن رادنبال خواهیم کرد.

ارسطوزاده بیان کرد: برای این‌که جامعه محلی و روستایی برای در دست گرفتن مدیریت و تدبیر گردشگری در ابعاد محلی آماده شود، مستلزم این است که مدیران شهرستانی و ترجیحا بخشداران و دهیاران و نیز شوراهای روستاها در حوزه گردشگری وارد عمل شوند.

او با اشاره به این‌که بعد از آموزش جامعه محلی، روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند باید در این زمینه ورود کنند افزود: برای این که اختیار و تدبیر مدیریت امور گردشگری به دهیاران و شوراها واگذار شود، سازوکاری با اداره‌کل امور روستایی تدوین شده است. ضمن این‌که بخش زیرساخت‌ها نیز از راه طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای دولت پیش می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مساله اصلی هرمزگان است
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان