Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:44:29 GMT

۲۰۱۹ فرانسه؛ سال اعتراضات و بحران‌های سیاسی

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۶۹۵۹

۲۰۱۹ فرانسه؛ سال اعتراضات و بحران‌های سیاسی

در کنار بحران‌های سیاسی با ایتالیا و آمریکا، فرانسه سال ۲۰۱۹ میلادی را با اعتراضات گسترده عمومی پشت سر گذاشته است. ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فرانسه در سال 2019 میلادی علاوه بر مواجه شدن با بحران‌های سیاسی در روابط دوجانبه با آمریکا و ایتالیا، اعتراضات گسترده عمومی را نیز تجربه کرده است، از جلیقه زردها گرفته تا اعتصابات در مخالفت با اصلاح نظام بازنشستگی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان جلیقه زردپوش از اکتبر سال گذشته در اعتراض به سیاست‌های دولت ماکرون رئیس جمهور فرانسه به خیابان‌های این کشور ریختند و جنبش جلیقه زردها به طولانی ترین اعتراضات در تاریخ سیاسی فرانسه تبدیل شد.

ادامه اعتصاب‌ها در فرانسه و سرگردانی مسافران تعطیلات آخر سال

تظاهرات اعتراض آمیز علیه سیاست‌های دولت فرانسه منجر به کشته شدن 11 نفر از معترضان و نیروهای پلیس شد و بیش از 4000 نفر دیگر زخمی شدند. آمارهای دولتی نشان می‌دهد حداقل 8400 نفر از آغاز جنبش اعتراضی جلیقه زرده بازداشت شده و هنوز 2000 نفر در بازداشت به سر می‌برند.

5 دسامبر فرانسه شاهد یکی از بزرگترین اعتصابات در تاریخ معاصر بود، جایی که تظاهرات کنندگان علیه برنامه جنجالی بازنشستگی دولت ماکرون راهپیمایی کردند.

بر اساس این طرح، قرار است سن بازنشستگی در فرانسه به تدریج از 62 به 64 سال افزایش یابد. نیروی کار در فرانسه به شرطی حقوق بازنشستگی را به طور کامل دریافت خواهد کرد که به سن 64 سالگی برسد. اگر قبل از این سن بازنشسته شود 5 درصد حقوق بازنشستگی را در سال از دست می‌دهند.

این اعتصابات 27 روز ادامه داشت که طولانی‌تر از اعتصابات 1995 میلادی بوده است، اعتصابی که آلن ژوپه نخست وزیر وقت فرانسه را مجبور به پس گرفتن طرح اصلاح نظام بازنشستگی پس از 3 هفته اعتصاب سراسری کرد.

خشونت پلیس علیه معترضان و روزنامه نگاران و خبرنگاران در سال 2019 افزایش یافته است. بر اساس آمارهای خبرگزاری آناتولی، یک نفر کشته شده و حدود 500 نفر نیز زخمی شده‌اند و 26 نفر حداقل یک چشم خود را از دست داده‌اند.

بحران تعرفه با آمریکا: 11 جولای ماکرون قانون جدیدی را درباره شرکت‌های بزرگ فناوری امضا کرد که بر اساس آن مالیات 3 درصدی بر شرکت‌هایی که درآمد سالیانه حداقل 750 میلیون یورو دارند، وضع شود، در صورتی که حداقل 25 میلیون یورو از این درآمد از فرانسه حاصل شود.

این قانون به ضرر برخی شرکت‌های بزرگ آمریکایی از جمله آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل است.

2 دسامبر دولت ترامپ در اقدامی تلافی جویانه پیشنهاد اعمال تعرفه‌های سنگین علیه 2.4 میلیارد دلار از واردات فرانسه را ارائه کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور فرانسه 3 دسامبر در آستانه نشست رهبران ناتو در یک کنفرانس خبری گفت: من اجازه نخواهم داد تا برخی افراد از شرکت‌های آمریکایی سوء استفاده کنند. اگر کسی به دنبال استفاده از شرکت‌های آمریکایی باشد، این ما خواهیم بود نه فرانسه.

بحران با ایتالیا: در ماه فوریه، لوییجی دی مایو وزیر سیاست‌های اجتماعی و کار ایتالیا با معترضان جلیقه زرد دیدار کرد. فرانسه به خاطر این اقدام؛ سفیرش در ایتالیا را فراخواند. این اتفاق برای نخستین بار از زمان جنگ جهانی دوم بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه این اقدام وزیر ایتالیایی را دخالت در امور سیاسی پاریس ارزیابی کرده است.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فرانسه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه اخبار فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه

مردم یک روستا در هند برای رای دادن در انتخابات سراسری به سمت شعبه اخذ رای می روند./ خبرگزاری فرانسه بازدید نخست وزیر انگلیس از کارخانه ایرباس در "هرتفوردشایر" انگلیس/ PA بازدید وزیر خارجه انگلیس از یک مدرسه آموزش زبان انگلیسی در پایتخت مغولستان/ خبرگزاری فرانسه دستگاه خنک کننده هوا در شهر داکا بنگلادش/ نورفوتو حمله اسرائیل به خانه های مسکونی مردم در جنوب لبنان/ خبرگزاری فرانسه ساحل شهر رفح در جنوب نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه مهاجرت تابستانه فلامینگوها به دریاچه ای در شهر آنکارا ترکیه/ خبرگزاری آناتولی تظاهرات مخالفان در مقابل کاخ ریاست جمهوری آرژانتین در شهر بوینوس آیرس علیه سیاست های اقتصادی دولت/ آسوشیتدپرس شعار نوشته شده روی دیوار پله های ورودی دانشگاه جورج داشنگتن در پایتخت آمریکا از سوی دانشجویان حامی فلسطین: "جو بایدن کودک کُش"/ زوما دستگیری معترضان حامی فلسطین در پایتخت آمریکا/ زوما مراسم رژه سالانه " سیک ها" در شهر نیویورک آمریکا/ زوما حضور یهودیان ضدصهیونیست در تظاهرات هفتگی حامیان فلسطین در شهر لندن/ زوما تیمی از کارشناسان خارجی، بمب بزرگ منفجر نشده ای را که توسط هواپیماهای جنگی اسرائیل به اردوگاه "نصیرات" در مرکز نوار غزه پرتاب شده را بازرسی می کنند./ APA رقصنده سنتی نقابدار در یک جشن سنتی در کاتماندو نپال/ زوما اردوگاه آوارگان جنگ داخلی سودان در کشور همسایه چاد/ گتی ایمجز خشک کردن ماهی در ساحل سنگال/ رویترز کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا

دیگر خبرها

  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست