Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ وهنر خبرگزاری تقریب، در ۱۵ مارس سال گذشته میلادی، طی حمله مسلحانه یک افراط‌گرای ضد‌اسلامی استرالیایی به مسجد نور و مرکز اسلامی لینوود در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند ۵۱ نمازگزار کشته شدند.

«لیان دالزیل» شهردار این شهر در آستانه سال نو میلادی گفت با نزدیک شدن به سالگرد این حمله، خاطرات تلخی برای ما زنده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سالگرد این حمله فرصتی است برای ما تا دور هم جمع شویم و درباره تأثیر بزرگی که این حادثه نه تنها بر شهر ما که بر کل کشور گذاشته فکر کنیم.
 
دالزیل در ادامه گفت: فکر نمی‌کنم کسی حتی احتمال چنین حمله‌ای در کرایست‌چرچ یا در کل نیوزیلند را می‌داد و این حادثه همه را بهت‌زده کرد.

  
انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز ۱۷ اردیبهشت برابر ۶ می را ورق می‌زنیم.

***

زیگموند فروید

۶ می ۱۸۵۶ میلادی برابر با ۱۷ اردیبهشت ۱۲۳۵ خورشیدی، عصب‌شناس اتریشی و بنیانگذار دانش روانکاوی به دنیا آمد. فروید را می‌توان یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های اوایل قرن بیستم دانست. او پژوهش‌هایش را در بیمارستان عمومی وین در حوزه‌های اختلالات مغزی و گفتاردرمانی و شناخت بیماری نادرِ آروشا و کالبدشناسی اعصاب میکروسکوپی آغاز کرد. سپس در سال ۱۸۸۵ به‌عنوان استاد دانشگاه در رشته نوروپاتولوژی مشغول به کار شد. فروید در ایجاد روانکاوی و روش‌های بالینی، فنونی را برای روبه‌رو شدن با دانش آسیب‌شناسی روانی از راه گفت‌وگو میان بیمار و روانکاو ارائه کرد که از آن‌جمله می‌توان به به‌کارگیری تداعی آزاد (روشی که در آن بیمار هر آنچه را به ذهنش می‌رسد بیان می‌کند) و کشف انتقال (بیمار با درمان‌گرش به‌مثابه یکی از افراد مهم دوران کودکی‌اش برخورد می‌کند) و همچنین روش روان‌شناسی تحلیلی یا پویا اشاره کرد.

بدریچ هروزنی

۶ می ۱۸۷۹ میلادی برابر با ۱۷ اردیبهشت ۱۲۵۸ خورشیدی، بدریچ هروزنی، باستان‌شناس و زبان‌شناس اهل چک به‌دنیا آمد. کار مهم او رمزگشایی زبان هیتی، با پژوهش الواح به خط میخی بابلی مکشوفه در بغازکوی است. اولین کار میدانی باستان‌شناسی او سال ۱۹۰۴ در فلسطین بود. سال ۱۹۱۳، او در رمزگشایی زبان‌های خط میخی که در آرشیو وینکلر از بغازکوی، پایتخت باستانی هیتی‌ها در مرکز ترکیه ثبت شده بود، همکاری کرد. هروزنی معتقد بود که زبان هیتی یک زبان هند و اروپایی است و ترجمه‌های خود را در سال ۱۹۱۷ منتشر کرد. کار او روی اسناد خط میخی که از بازرگانان آشوری در کولتپه به‌دست آمده بود، شرایط سیاسی و اقتصادی در خاور نزدیک را پیش‌از سال ۲۰۰۰ قبل از میلاد نشان داد. سال ۱۹۳۴، او به‌طور گسترده برای مطالعه هیروگلیف به آسیای صغیر سفر کرد.

ژان تریکار

۶ می ۲۰۰۳ میلادی برابر با ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۲ خورشیدی، ژان تریکار، جغرافی‌دان فیزیکی و ژئومورفولوژیست اقلیمی فرانسوی درگذشت. او به دلیل مطالعات منطقه‌ای گسترده‌اش در کشورهای متعدد آفریقا (الجزایر، سنگال، مالی، ساحل عاج، توگو، نیجر، نیجریه، لیبریا، سودان) و آمریکای لاتین (آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، مکزیک، پاناما، پرو، ونزوئلا) شناخته می‌شود. تریکار در بسیاری از زمینه‌های جغرافیای فیزیکی ازجمله مطالعه نقش پویای عمده آب و هوا در تکامل سرزمینی، کارتوگرافی ژئومورفیک، و سنجش از دور پیشگام بود. تحقیقات گسترده او شامل کار روی ژئومورفولوژی یخچال‌های طبیعی، دینامیک رودخانه‌ای، بادی یا دریایی و رسوب‌شناسی بود.

ویلیام گری والتر

۶ می ۱۹۷۷ میلادی برابر با ۱۷ اردیبهشت ۱۳۵۶ خورشیدی، ویلیام گری والتر، متخصص مغز و اعصاب آمریکایی‌بریتانیایی که یادگیری را با یک موج مغزی خاص آن‌گونه که با اندازه‌گیری‌های الکتروآنسوفالوگراف آشکار شد مرتبط می‌دانست درگذشت. او علایق ویژه‌ای به مطالعه همبستگی‌های عصبی فیزیولوژیکی حالت‌های ماوراء الطبیعه مانند هیپنوتیزم، خواب، خلسه و توهم داشت. والتر پیشرفته‌ترین ربات زمان خودش را ساخت. این دستگاه خودکار  واکنش‌هایی را مانند یک موجود زنده تقلید می‌کرد و با استفاده از یک چشم فوتوالکتریک، حسگر لمسی و چرخ‌های قابل هدایت موتوری، می‌توانست موانع را تشخیص دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جان تری و توصیف شخصیت های فوتبالی در قالب کلمات کوتاه / زیرنویس فارسی
  • ۱۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • کشف شمشیر کمیاب ۱۰۰۰ ساله
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله در اسپانیا
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • سیل توصیف از گل شهاب: وحشیانه، غیرمعقول و تاریخی!
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران