Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه بیشترین بافت تاریخی و میراثی شهر اصفهان  در منطقه سه وجود دارد، از این رو باید مطالعه ای صورت گیرد تا در کنار منطقه سه، شهرداری جدیدی برای پرداختن تخصصی به امور بافت و مباحث تاریخی شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در هفتمین ملاقات مردمی مدیریت شهری در منطقه سه اصفهان با بیان اینکه معتمدان محلی، از سرمایه‌های بزرگ مدیریت شهری به شمار می‌روند، گفت: از روحیه سپاسگزاری معتمدان منطقه سه از خدمات مدیریت شهری باید تشکر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرمایه بزرگ شهرداری اصفهان معتمدان هستند که این سرمایه برای شهرداری ذی‌قیمت بوده و بر این باور هستیم که بدون همراهی و مشارکت مردم در انجام امور موفق نخواهیم بود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تعامل معتمدان با شهرداری بسیار با ارزش است، اظهارکرد: معتقد هستیم اگر فاصله ای بین مردم و شهرداری وجود دارد، باید ترمیم و اگر شکافی وجود دارد باید اصلاح شود و تلاش کنیم تا امید را به مردم بازگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز ما وظیفه داریم نشاط اجتماعی را در شهر ایجاد کنیم، تصریح کرد: مردم مجموعه دولت، مجلس، قوه قضاییه و شهرداری را به صورت یکپارچه می بینند و تفکیکی قائل نیستند، مردم یکپارچه خدمتگزاران نظام را می بینند و قضاوت می‌کنند، از این رو باید اذعان داشت که کار در شهرداری بسیار سخت و دشوار است و امیدواریم بتوانیم با همراهی و بیان انتقادات و پیشنهادات شهروندان پرسشگر و مسئولیت مدیران پاسخگو برای رفع مسایل تلاش کنیم.

نصراصفهانی با اشاره به پروژه میدان امام علی(ع)، گفت: وضعیتی که برای میدان امام علی(ع) پیش بینی شده بود، به وجود نیامد و تجلی پیدا نکرد از این رو از معمتدان در خواست می‌کنیم راهکارهایی را ارایه کنند تا بر اساس آن میدان امام علی(ع) در جایگاه خودش قرار گیرد و از خمودگی، افتادگی و خاموشی نجات پیدا کند زیرا معتمدان بهتر از هر کارشناسی در رونق میدان تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به موضوع توسعه شهرداری منطقه سه، گفت: با توجه به اینکه بیشترین بافت تاریخی شهر اصفهان  در منطقه سه وجود دارد، از این رو باید مطالعه ای صورت گیرد تا در کنار منطقه سه، شهرداری جدیدی برای پرداختن تخصصی به امور بافت و مباحث تاریخی شکل بگیرد و مانند شهرداری ثامن در مشهد، «شهرداری ویژه بافت تاریخی و میراثی» در اصفهان تعریف تا به صورت تخصصی اقدامات لازم انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مسایل مربوط به مساجد گفت: از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون  امور مساجد توسط مردم دنبال شده، البته جلوی هر گونه مداخله‌ای را که بخواهد نقش و مشارکت مردم را در امور مساجد بنا بر اعتقادات خود، کمرنگ کند باید گرفت.

وی تاکید کرد: بی‌شک مساجد شهر منتظر کمک های ۵۰۰ هزار تومانی، نیم میلیون تومانی یا دو میلیون تومان نیستند، اما بنا بر مسئولیتی که داریم اخیرا در دو کمیسیون بهداشت و سلامت و امور اجتماعی و فرهنگی به این موضوع ورود پیدا کرده و اقداماتی را برای ایمن‌سازی مساجد، مجهز کردن آنها به تجهیزات ایمنی و بیمه مساجد  انجام یا در حال پیگیری داریم.

نصر اصفهانی اظهارکرد: در شهر اصفهان ۸۰۰ مسجد وجود دارد که اگر بتوانیم اقدامات اساسی برای آنها انجام دهیم، نباید نگران سایر امور باشیم.

کد خبر 403756

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بافت تاریخی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ملاقات مردمی شهردار اصفهان شهرداری منطقه 3 اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در حال اجراست و مراحل پایانی خود را با تکمیل رمپ‌ها طی می‌کند.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان به‌عنوان یکی از مناطق پراستعداد و با ظرفیت بالا در نصف‌جهان است که ظرفیت توسعه بسیار زیادی در خود نهفته دارد و یکی از اهداف مدیریت شهری در این منطقه در راستای جذب مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مردمی است که در سال‌های اخیر با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در حال اجراست و مراحل پایانی خود را با تکمیل رمپ ها طی می‌کند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به ضخامت هشت سانتی‌متری کف‌سازی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر با استفاده از بتن الیافی، ادامه داد: این اقدام در راستای افزایش مقاومت بیشتر این بنا انجام شده است.

نظری‌پور با توجه به رونق ساخت و ساز پروژه‌های مشارکتی در منطقه ۱۵ تاکید کرد: این پروژه مشارکتی که در قالب یک مجتمع تجاری و پارکینگ در خیابان اباذر و در مجاورت عمارت تاریخی خان و مسجد گلزار خوراسگان (مصلی نمازجمعه) احداث شده است، با دارا بودن بیش از ۴۰۰ مکان پارک خودرو، می‌تواند پس از بهره برداری یکی از مهم‌ترین مشکلات این خیابان یعنی ترافیک و ازدحام بیش از اندازه خیابان اباذر خوراسگان را رفع کند.

وی با بیان اینکه پروژه خورشید شهر در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع و زیربنای ۲۲ هزار مترمربع مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند، تصریح کرد: همکف این پروژه به صورت تجاری و یک مبلمان شهری بزرگ به مساحت حدود یک‌هزار مترمربع احداث شده است، تصریح کرد: کل مجموعه تجاری شامل شش طبقه است که سه طبقه آن شامل ۱۹۳ واحد تجاری بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تلاش برای تکمیل آن هستیم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: امیدواریم با تکمیل این پروژه و اجرای پروژه‌هایی از این قبیل بتوانیم توسعه شهر در منطقه ۱۵ و شرق کلان‌شهر اصفهان را بیش از پیش سرعت و رونق بخشیم.

کد خبر 749957

دیگر خبرها

  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده