Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:26:50 GMT

سهمیه صادرات فرآورده‌های نفتی چین دو برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۹۸۶۳

سهمیه صادرات فرآورده‌های نفتی چین دو برابر شد

چین نخستین سهمیه‌های صادرات فرآورده‌های نفتی برای سال ۲۰۲۰ را صادر کرد که ۵۳ درصد بالاتر از سهمیه‌های سال ۲۰۱۹ هستند.

به گزارش ایسنا، سهمیه‌های صادرات فرآورده‌های نفتی چین به میزان ۲۸ میلیون تن ممکن است اشباع عرضه فرآورده‌های نفتی در بازارهای آسیایی را تشدید کرده و حاشیه سود پالایشگاه‌ها را دچار کاهش بیشتری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سهمیه‌ها برای پنج شرکت نفتی دولتی شامل پتروچاینا، سینوپک، CNOOC، سینوکم و شرکت هواپیمایی ملی چین هستند. تصمیم‌گیری درباره این که کدام سوخت‌ها بخشی از کل سهمیه‌شان را تشکیل می‌دهند برخلاف سالهای گذشته بر عهده خود این شرکت‌ها خواهد بود.

عمده این سهمیه به میزان ۲۴.۵۵ میلیون تن در شاخه تجارت عمومی قرار می‌گیرند. صادرکنندگان برای صادرات در این بخش تخفیف مالیاتی دریافت می کنند.

پالایشگاه‌های چینی در سال ۲۰۱۹ رکورد بالایی نفت خام پالایش کردند که به دلیل افزوده شدن ظرفیت پالایش جدید توسط شرکتهای مستقل بود. بلومبرگ در مارس گزارش کرده بود که امسال مجموعا ۹۰۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت پالایش افزوده خواهد شد که به رشد تقاضای چینی‌ها برای نفت کمک می‌کند.

این امر در طول سال ۲۰۱۹ باعث شد که پالایشگرها در سایر کشورهای آسیایی از این واهمه را داشته باشند که مازاد تولید سوخت در چین به کشورهای همسایه سرایت کند و حاشیه سود پالایشگرها را ضعیف‌تر کند. اما به نظر می‌رسد خود چین از چنین مسئله‌ای نگرانی ندارد. پکن در سال ۲۰۱۹ هم سهمیه‌های بالاتر از سال ۲۰۱۸ برای صادرات فرآورده‌های نفتی صادر کرد با این حال افزایش مذکور به اندازه افزایش سهمیه‌های سال ۲۰۲۰ نبود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این خبر برای صادرکنندگان نفت خام خبر خوبی است. تقاضای بالاتر چین در نوامبر برای نفت خاورمیانه، عامل صادرات بالاتر از این منطقه و متعاقب آن افزایش قیمت شاخص‌های نفت خاورمیانه‌ای بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات فرآورده های نفتی چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد