Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام شهیدی بابیان اینکه دستیابی به تمدن نوین اسلامی به‌عنوان شعار انقلاب اسلامی و اعتلای مادی و معنوی جامعه با تکیه‌بر کارکردها و ظرفیت‌های مسجد طراز اسلامی میسر است، گفت: شورای هماهنگی مساجد در سطح شهرستان‌ها تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح امروز (11 دی) در نشست کمیته کارشناسی طرح ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی مساجد این استان، اظهار کرد: مسجد از مهم‌ترین نهادهای جامعه اسلامی با کارکردی جامع چندمنظوره است که از صدر اسلام تاکنون کانون و مرکز تحولات بسیار بزرگی در سطح جامعه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌الاسلام «حسن شهیدی» با اشاره به اینکه مسجد نقش محوری و بنیادین در پیشرفت جامعه دارد، یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه و گستره تأثیرگذاری مساجد به اوج خود رسید و دستیابی به تمدن نوین اسلامی به‌عنوان شعار انقلاب اسلامی و اعتلای مادی و معنوی جامعه با تکیه‌بر کارکردها و ظرفیت‌های مسجد طراز اسلامی ممکن و میسر خواهد شود.

 

وی یادآور شد: تبیین افق و کارکردها و ترسیم نگاه متولیان و فعالان مساجد، برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی با محوریت امام جماعت و تعامل و همکاری همه نهادهای فعال در مساجد میسر است و به همین منظور آیین‌نامه هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌های استان به‌عنوان برنامه‌ای سازنده و اثرگذار در دستور کار اوقاف و امور خیریه استان قرارگرفته است.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به این در این آیین‌نامه امام جماعت مدیر مسجد است، گفت: اعضای هیئت‌امنای مساجد به‌عنوان بازوان اجرایی امام جماعت، کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های مسجد را با مدیر مسجد هماهنگ می‌کنند و هدف از اجرای این طرح بهره‌گیری از ظرفیت‌ها مادی و معنوی مردم و تشکل‌های فعال در مساجد است که به‌گونه‌ای اثرگذار و در کنار هم بتوانند زمینه‌های لازم را برای اجرای هرچه بهتر برنامه با تأثیرگذاری بالا فراهم کنند.

 

حجت‌الاسلام شهیدی بابیان اینکه حیطه وظایف اوقاف و امور خیریه در عرصه‌های عمران و آبادانی مساجد و تعیین و نظارت بر هیئت‌امنای مساجد است، یادآور شد: آنچه در مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان و تأکیدات نماینده محترم ولی‌فقیه در استان مدنظر بوده کار و فعالیت فرهنگی در سطح مساجد است که در این راستا نیز اوقاف و امور خیریه در این راستا تمام ظرفیت‌های خود برای تعامل با سایر دستگاه‌ها و نیل به اهداف فرهنگی به صحنه خواهد آورد.

وی از اجرای طرح افق در سطح بقاع متبرکه خبر داد و ابراز کرد: این طرح در راستای ایجاد مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرانی در سطح بقاع متبرکه به‌منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در محل امامزادگان در دستور کار قرار دارد و با بهره‌گیری از فضای معنوی امامزادگان و اجرای برنامه‌های فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار گیرد.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان ایلام خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود در راستای تعامل هر چه بیشتر نهادهای فرهنگی فعال در سطح مساجد، شورای هماهنگی مساجد در سطح شهرستان‌ها با نظارت و مسئولیت امام‌جمعه هر شهرستان تشکیل شود که امام‌جمعه هر شهرستان محور هماهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌های مساجد آن شهرستان قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام شهیدی در پایان خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انجام‌شده این‌گونه به نظر می‌رسد که اکثر مساجد استان یا امام جماعت و روحانی ندارد و یا حضور روحانی و امام جماعت به‌صورت مستمر و مداوم نیست که باید در این خصوص برنامه‌ریزی لازم برای حضور و محور قرار دادن امام جماعت و روحانی در مساجد انجام شود.

 

وی بر همکاری و تعامل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در راستای اجرای طرح ملی فهما در سطح مساجد استان و همچنین تهیه و تدوین طرح ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در سطح مساجد تأکید کرد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد 9 دی حماسه 9 دی خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد گرامیداشت حماسه 9 دی استان بوشهر مسجد اصفهان فعالیت های فرهنگی ایلام مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان-جام جم انلاین-کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه مسجدی های شهر بندرعباس در محله پل خواجو برگزار شد.     به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 40 نفر از برادران و خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند در این کارگاه شرکت کردند.   اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کار‌های خرد ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه است.   وی افزود: محمدحسین قمری مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، محسن امیدوار مسئول اندیشکده دینا و مهدی آقائی کارشناس ستاد مرکزی کانون های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح همت در مسجد قریب به یک ماه دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.وی افزود: در آینده از طرح و ایده های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد » حمایت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • رسالت معلم تربیت انسان در طراز مقام توحیدی است
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند