Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبزی شهرداری کرج گفت: تغییر کاربری یا تخریب باغ سیب خط قرمز مجموعه مدیریت شهری کرج است و تحت هیچ شرایطی تن به تغییر کاربری و مرگ درختان آن نخواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبزی شهرداری کرج با اشاره به کاشت نهال آلبالو در باغ سیب مهرشهر کرج و انتشار اخباری مبنی بر شائبه تغییر هویت و کاربری این باغ گفت: شایعات مربوط به تغییر کاربری باغ سیب صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبزی شهرداری کرج با بیان اینکه در ۲۷۲ هکتار از این باغ از زمان‌های گذشته درخت‌هایی مثل گلابی، بادام و زردآلو کاشته شده است، افزود: تنها در قطعات یک، پنج و هفت که در معرض دید بیشتر همشهریان و مشرف به بلوارهای ارم – شهرداری (دانش) است درخت سیب وجود داشته که دلیل اصلی نام‌گذاری این باغ به باغ سیب نیز همین موضوع بوده است.

وی در ادامه مطرح کرد: طرح جدید احیای باغ سیب حاصل مطالعات کارشناسی و فعالیت کارگروهی متشکل از نمایندگان استانداری، جهاد کشاورزی، کارشناسان گروه آفات و بیماری‌های دانشگاه تهران و کارشناسان بنیاد مستضعفان است.

بضاعتی پور افزود: در این طرح ضمن در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف ازجمله سازگاری نهال‌های جدید با اقلیم و آب و هوایی منطقه، کاشت گونه‌های جدید با مصرف حداقلی سموم و کاهش آب مصرفی، تنوعی از درختان مثمر همانند گلابی، بِه، خرمالو، آلبالو، گردو، و انگور در ۴۰ هکتار این باغ کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبزی شهرداری کرج اذعان کرد: آسیب واردشده به باغ سیب مربوط به سنوات گذشته بوده و عمدتاً به‌واسطه سنِ درختان است، به صورتی که در قطعات یک و پنج تراکم درختان سیب به ۱۰۰ درخت در هکتار رسیده که استاندارد آن ۳۰۰ تا ۴۰۰ درخت در هکتار است.

وی هدف مجموعه مدیریت شهری از احیای این باغ را کمک به کاهش آلودگی هوای شهر و رویکرد اکولوژیکی آن دانست و بیان کرد: در شرایط فعلی وضعیت کلی باغ سیب به لحاظ کمی و کیفی نسبت به گذشته بسیار امیدوارکننده بوده و در طول سال‌های گذشته با تخصیص اعتبار لازم و نظارت دقیق سازمان روند احیای باغ صورت گرفته است.

بضاعتی پور در خصوص تغییر اقلیم آب و هوایی در شهر کرج و نیاز به کاشت درختان مناسب با شرایط کنونی توضیح داد: متوسط عمر درخت سیب ۲۵ سال است و برنامه‌ریزی برای جایگزینی نهال‌های دارای عمر مفید و اصلاح‌شده با درختانی که اکنون به پایان عمر مفید خود رسیده‌اند صورت گرفته و امسال با کاشت هفت هزار اصله نهال آلبالو در قطعه هشت این امر محقق خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبزی شهرداری کرج تصریح کرد: وجود گونه‌های مختلف درختان مثمر در باغ موجب مقاومت بیشتر در برابر آفات و افزایش مدت‌زمان وجود شکوفه‌ها و میوه‌ها بر روی شاخه‌ها خواهد شد که درنتیجه شاهد زیبایی بیشتری در این باغ خواهیم بود.

روند احیای کاخ مروارید ادامه دارد

وی با اشاره به احیا و بهسازی باغ سیب و کاخ مروارید افزود: تمامی امور مربوط به بهسازی و بازپیرایی این دو مجموعه با پشتوانه نظرات کارشناسان و بهره‌گیری از تجارب متخصصین فضای سبز صورت گرفته و هرگونه تخریب و تغییر کاربری در آن‌ها و سایر باغ‌های شهر کرج خط قرمز سازمان است و به‌عنوان متولی اصلی فضای سبز شهری با نظارت کامل مانع تخریب باغ‌ها هستیم و تلاش داریم این سرانه پایدار را برای نسل آینده نیز حفظ و حراست کنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبزی شهرداری کرج در پایان اظهار کرد: نقش باغ سیب در تلطیف هوای مهرشهر بسیار مهم است و علاقه و حساسیت مردم منطقه، وظیفه ما را در حفظ و نگهداری باغ دوچندان می‌کند و اطمینان خاطر می‌دهیم هرگونه تغییر در درختان این مجموعه با مجوز کمیسیون ماده هفت و با نظارت کامل کارشناسان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای سبز تغییر کاربری سیب کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تعداد ۴ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و تعداد ۷مورد حکم ماده ۳ به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی با حضور پرسنل یگان حفاظت امور اراضی، مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط در شهرستان دورود به حالت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در مورد قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مهمترین اقدامات و اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک هست مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلامات لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان