Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر داخلی شرکت مدیران خودرو از رونمایی خودروی جدید این شرکت در بازار ایران در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: EXEEO بزودی به بازار ایران معرفی می شود که قیمت پیش بینی شده آن در حدود ۴۰۰ میلیون تومان است و از ویژگی های این خودرو سوخت ۷.۵ درصد و موتور ۱۶۰۰ سی سی است ضمن آنکه تحت لیسانس اروپا تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی صبح امروز یازدهم دی ماه در ابتدای سفر دو روزه خود به استان کرمان از مجموعه مدیران خودروی بم بازدید کردند.

مدیر داخلی شرکت مدیران خودرو در این بازدید گفت: میزان سرمایه گذاری فاز دوم کارخانه مدیران خودرو ۵ میلیون دلار است که ظرفیت تولید سالانه آن ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر سالن های این فاز آماده تولید خودرو هستند، تصریح کرد: به دلیل تحریم ها نتوانسته ایم هنوز از این سالن بهره برداری کنیم این در حالی است که در این سالن می توان همزمان ۱۲ مدل خودرو تولید کرد.

مدیر داخلی شرکت مدیران خودرو از رونمایی خودروی جدید این شرکت در بازار ایران در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: EXEEO بزودی به بازار ایران معرفی می کنیم که قیمت پیش بینی شده آن در حدود ۴۰۰ میلیون تومان است و از ویژگی های این خودرو سوخت ۷.۵ درصد و موتور ۱۶۰۰ سی سی است ضمن آنکه تحت لیسانس اروپا تولید می شود.

هدف بعدی بازدیدهای سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی؛ شرکت بسته بندی خرمای برنا بود. در این شرکت ۷۰ نمونه خرما و فرآورده های خرما بسته بندی و به ۳۰ کشور جهان صادر می شود. ظرفیت تولید سالانه این شرکت ۱۵ هزار تن بسته بندی خرما است.

به گزارش ایسنا، سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی در ادامه سفر به شهرستان بم، از قنوات ثبت جهانی شده«قاسم آباد» و «اکبرآباد» بم نیز بازدید کردند.گفتنی است که طول این دو قنات دو قلو ۵ کیلومتر و دبی آنها ۱۱۴ تا ۱۱۰ لیتر بر ثانیه و عمق مادر چاه آنها ۶۰ متر است.

برپایه این گزارش، ۱۱ قنات در ایران ثبت جهانی شده که ۳ مورد آن در استان کرمان می باشد و از این سه قنات، ۲ مورد در شهرستان بم است.  همچنین پر آب ترین قنات ایران با نام «قنبرآباد شیخی» با دبی ۳۰۲ لیتر بر ثانیه نیز  در بم قرار دارد.

در ادامه این سفر یکروزه، سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی قدم بر قلب تاریخ گذاشته و وارد ارگ قدیم بم شدند.

به گزارش ایسنا، آثار زندگی در ارگ قدیم بم مربوط به ۶ هزار سال قبل در محوطه ارگ به دست آمده با این وجود فرم معماری قلعه مانند ارگ حداقل به دوره هخامنش بر می گردد. ارگ قدیم بم بزرگترین شهر خشتی جهان است و تنها شهر ایرانی است که به صورت کامل ثبت یونسکو شده است.

سفر به شهرستان جیرفت و حضور در جشنواره مرکبات از دیگر برنامه های روز اول سفر سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی به استان کرمان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرمان خودرو استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید

آفتاب‌‌نیوز :

 اخیراً گمرک ایران لیست ۱۰۰ واردکنندۀ نخست به‌لحاظ ارزش دلاری در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد، نکتۀ قابل‌توجهی که در این لیست و بین شرکت‌هایی که بیشترین میزان ارز را در سال گذشته دریافت کرده‌اند به چشم می‌خورد، نقش پررنگ شرکت‌های خودروساز مونتاژی است.

همان‌طور که در پیوست شماره ۲ گمرک مشخص است، اکثر خودروسازان مونتاژی، در لیست بیشترین دریافت‌کنندگان ارز در سال ۱۴۰۲ قرار دارند، به‌عنوان مثال در سال ۱۴۰۲ صنایع خودروسازی مدیران حدود ۱ میلیارد دلار، کرمان موتور حدود ۷۵۰ میلیون دلار، کوروش موتور آریا حدود ۶۳۵ میلیون دلار و بهمن موتور حدود ۴۰۰ میلیون دلار ارز دریافت کرده‌اند.

واردات ۸.۴ میلیارددلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲

لازم به ذکر است محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل گمرک ایران درباره حجم واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال گذشته عنوان داشت: در سال ۱۴۰۲ به‌میزان ۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت از گمرکات ترخیص و وارد کشور گردید.

همچنین رضوانی‌فر اضافه کرد: این میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به‌لحاظ ارزش ۳۲.۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.

وی در خصوص عمده‌ترین شرکت‌های واردکننده اجزاء و قطعات خودرو در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: صنایع خودروسازی مدیران با ۱۳ درصد، کرمان موتور با ۹.۶۵ درصد و کوروش موتور آریا با ۵.۳۵ درصد از ارزش کل واردات اجزاء و قطعات خودرو، بیشترین میزان را به خود اختصاص دادند.

چرا با تخصیص میلیارد‌ها دلار به شرکت‌های مونتاژکار همچنان بازار خودرو ملتهب است؟

سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است؛ با توجه به سهم بخش خودرو در سبد ارزی کشور، که سهم بسیار قابل‌توجهی است چرا همچنان چالش خودرو در اقتصاد ایران حل نشده است؟ گفتنی است دیگر نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، عدم ایجاد اشتغال برای جمعیت قابل‌توجهی توسط شرکت‌های مونتاژکار با توجه به تخصیص ارز ۳-۴ میلیارد دلاری به آنهاست.

همچنین دیگر نکته‌ای که برخی از کارشناسان مطرح می‌کنند این است؛ آیا این امکان وجود نداشت بخشی از ارز‌های تخصیص داده‌شده به شرکت‌های مونتاژکار صرف واردات خودرو شود؟ چرا که با این میزان ارزی که به این شرکت‌ها تخصیص داده شده است، می‌توان تعداد قابل‌توجهی خودروی باکیفیت وارد کشور کرد که یقیناً می‌تواند از التهابات بازار خودرو بکاهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد