Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصمی با تاکید بر اینکه مدیریت هر آب تولید شده ای با آب منطقه ای است، گفت: پساب های تولید شده از تصفیه خانه فاضلاب مشتری خاصی ندارد به همین دلیل سرازیر دریای خلیج فارس می شود.  

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ امین قصمی مدیرعامل آبفا استان هرمزگان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری در سطح کشور در حال شکل گیری است که منشا تحولات بسیار خوبی در سطح روستاهای کشور خواهد بود و دریافت خدمات بهتر در زمان کمتر صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آبفا هرمزگان تصریح کرد: برنامه آب و فاضلاب هرمزگان بر استفاده از شیرین سازی آب دریا برای استفاده از 70 تا 80 درصد آب استان است.

قصمی با بیان اینکه در حال حاضر 100 هزار متر مکعب آب از فاز اول آب شیرین کن تولید و استفاده می شود، عنوان کرد: تا تابستان 1399 ظرفیت آبشیرین کن ها در سطح شهر بندرعباس به بیش از 140 هزار لیتر خواهد رسید.

مدیر آبفا هرمزگان بازسازی مخازن آب بندرعباس که عمر آن بیش از 40 سال است را از دیگر پروژه ها در دست اقدام عنوان کرد.

قصمی با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای جدیدالتاسیس از اولویت های آبرسانی است، گفت: آبرسانی به 100 هزار نفر در شمال و شمال غرب بندرعباس در حال احداث است.

وی با تاکید بر اینکه تصفیه آب بندرعباس تمام الزامات سطح ملی و بین المللی دارد، اظهار کرد: برای کیفیت و کنترل آب قدم های بسیار خوبی در آب و فاضلاب برداشته شده است.

مدیر آبفا هرمزگان تصریح کرد: انتقال آب سد جگین بشاگرد به شهر سردشت و 150 روستای آن با سفر رئیس به بهره برداری کامل خواهد رسید.

قصمی با بیان اینکه در شهرستان پارسیان به دنبال احداث آبشیرین کن هشت هزار متر مکعبی هستیم، گفت: همه پروژه های شرکت آب و فاضلاب در محدودیت های مالی صورت گرفته اما اوج پیشرفت را داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سطح ملی هر ۴۵ روز یکبار یک تصفیه خانه فاضلاب بهره برداری می شود، گفت: دو تصفیه خانه فاضلاب تا تابستان 1399 در استان به بهره برداری می رسد.

مدیر آبفا هرمزگان با بیان اینکه وجود بافت فرسوده یکی از معضلات برای خدمات رسانی در جهت فاضلاب هستند، گفت: از سال گذشته پروژه های لوله کشی فاضلاب در بافت فرسوده را از محله کمربندی بندرعباس آغاز کرده ایم.

قصمی با اشاره به بوی نامطبوع خور گورسوزان بندرعباس اظهار کرد: 400 تن آهک خریداری شده و با همکاری شهرداری بندرعباس لایه روبی از این خور در طول هفت روز صورت گرفت که اکنون هیچ گونه بوی نامطبوعی از آن احساس نمی شود.

وی ورود روان آب های بافت فرسوده باز 34 نقطه به این خور و همچنین ورود پساب تصفیه فاضلاب بندرعباس برای سرریز شدن به دریا و ایجاد رسوبات گازی در این منطقه را از علت های بوی نامطبوع سطح شهر بندرعباس دانست.

مدیر آبفا هرمزگان با تاکید بر اینکه مدیریت هر آبی با آب منطقه ای است، بیان کرد: پساب های تولید شده از تصفیه خانه فاضلاب مشتری خاصی ندارد به همین دلیل سرازیر دریای خلیج فارس می شود.

قصمی خاطر نشان کرد: پیشنهاداتی از صنایع غرب بندرعباس و شهرداری برای خرید پساب های بندرعباس صورت گرفته که تا چهار ماه آینده اقدامات لازم آن صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس افزود: خلیج فارس نقشی مهم و راهبردی در کشور دارد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس افزود: مردم ما مانند همیشه باید در برابر تحریف نام خلیج فارس مراقبت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی، معلمان نقش اساسی دارند.
وی افزود: معلمان رکن اصلی اجرای هر قانون مهمی در آموزش و پرورش هستند.

بیشتر بخوانید؛ خطبه نماز جمعه شهرستان‌ها هرمزگان ۳۱ فروردین
امام جمعه بندرعباس گفت: اساتید و معلمان بعد از خانواده مهمترین نقش را در تربیت دانش آموزان دارند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: جایگاه معلمان در جامعه باید بیشتر ارتقا یابد و به مشکلات آنها رسیدگی شود.
وی همچنان با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: از زمان انقلاب تاکنون ۱۴ هزار شهید کارگر جان خود را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: جامعه کارگری مهمترین نقش را در چرخه اقتصادی ما دارد و مسئولان باید به این قشر بیشتر توجه کنند.

دیگر خبرها

  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد