Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:33:12 GMT

دستگیری حدود ۲۰۰ هزار افغان طی سال ۲۰۱۹ در ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۱۰۶۳

دستگیری حدود ۲۰۰ هزار افغان طی سال ۲۰۱۹ در ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی در روز چهارشنبه، براساس داده‌های این نهاد بعد از شهروندان افغانستان، اتباع کشورهای پاکستان، سوریه، فلسطین، عراق، ایران، گرجستان، میانمار و مولدوای در صدر این فهرست قرار دارند.

طبق این آمار، ۱۹۹,۵۴۲ افغان، ۷۰,۸۴۳ پاکستانی، ۵۴,۵۹۰ سوری، ۱۲,۰۹۳ فلسطینی، ۱۱,۹۷۹ عراقی، ۸,۶۳۴ ایرانی، ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲۷ گرجستانی، ۲۷۷ میانماری،‌ ۲۰۰ مولداویایی و ۸۸,۶۴۳ نفر از اتباع سایر کشورها در ترکیه دستگیر شده اند.

سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ۱۰۰,۸۴۱ افغان، ۵۰,۴۳۲ پاکستانی، ۳۴,۰۵۳ سوری، ۱۷,۶۲۹ عراقی، ۱۰,۵۴۵ فلسطینی، ۴.۰۶۶ ایرانی، ۳.۱۵۳ گرجستانی، ۳۷۸ میانماری، ۲۶۹ مولدوایایی و ۴۶.۶۳۱ نفر از اتباع سایر کشورها در ترکیه دستگیر شده اند.

کسانی که از راه‌ غیرقانونی به ترکیه آمده‌اند، پس از تهیه مدارک و هزینه سفر برای آنها، در مرکز استرداد موقت مهاجران نگهداری و با هواپیما به کشورشان بازگردانده می‌شوند. بازگشت آنان داوطلبانه بوده و با هماهنگی نمایندگی‌های سیاسی کشورهای‌شان در ترکیه انجام می‌شود.

جنگ داخلی، فقر، بیکاری و خشونت، عوامل عمده مهاجرت غیرقانونی در کشورهای منطقه بوده است.

گفتنی است آمار مهاجران غیرقانونی دستگیر شده در سال ۲۰۱۹ در ترکیه در مقایسه با ۵ سال پیش (۲۰۱۴) حدود ۸ برابر افزایش نشان می دهد.

از سوی دیگر٬ یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۱۴۱ تبعه خارجی با اقامت قانونی طولانی و کوتاه مدت در ترکیه زندگی می کنند.

دریای اژه و مرمره از مهمترین دریاهای جهان هستند که بسیاری از مهاجران تلاش می کنند که با عبور از آنها خود را به اروپا برسانند. تعداد زیادی از این مهاجران به دلیل شرایط نامناسب شناورهایی که قاچاقچیان انسان از آن برای انتقال مهاجران استفاده می کنند، در این دریاها غرق شده و جان خود را از دست می دهند. زنان و کودکان بیشترین قربانیان در این حوادث هستند.

برچسب‌ها مهاجران افغانستان مهاجرت ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاجران افغانستان مهاجرت ترکیه مهاجران افغانستان مهاجرت ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چهار کنکوری متخلف

رئیس سازمان سنجش گفت: با توجه به اینکه حدود ۵۰ داوطلب در مناطق سیل‌زده موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

به گزارش فارس، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروز حدود ۵۰۱ هزار داوطلب داریم که در آزمون تجربی شرکت می‌کنند و بیشتر داوطلبان، خانم‌ها هستند.

وی افزود: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، البته با وجود اینکه تمهیدات اندیشیده شده بود حدود ۵۰ داوطلب سیل زده به آزمون نرسیدند، اما من این نوید را می‌دهم که آزمون اختصاصی را دوباره برای آن‌ها برگزار می‌کنیم و تیرماه هم میتوانند در کنکور شرکت کنند بنابراین آمادگی خود را خفظ کنند.

رئیس سازمان سنجش درباره تخلف در آزمون روز گذشته، اظهار داشت: ۴ مورد دستگیری داشتیم و این نشان میدهد که مردم عزیز به سیستم سازمان سنجش اعتماد کردند، یک مورد در تهران با اولین عکسی که از پرسشنامه گرفت دستگیر شد، یک مورد هم در جنوب و دو مورد در غرب قصد داشتند ابزار تقلب به حوزه کنکور ببرند که دستگیر شدند.

پورعباس ادامه داد: آزمون امروز حساسیت خاصی دارد و فریبکاران بسیار تلاش کردند تا عزیزان ما را وسوسه کنند، اما تمام مخازن با امنیت کامل مسیر خود را طی کردند، امروز هم آمادگی کامل داریم و به صورت حداکثری در حال رصد هستیم امیدواریم مساله‌ای پیش نیاید.

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • بازداشت ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • بازداشت چهار کنکوری متخلف