Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی‌ صندوق نوآوری وشکوفایی، سیاوش ملکی‌فر درپنل تامین مالی کسب وکارهای نانویی در هفتمین مجمع اقتصادی فناوری نانو با بیان اینکه صندوق نوآوری وشکوفایی محدودیت مالی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور ندارد، افزود: صندوق نوآوری در تمامی‌ مراحل توسعه محصول بعد از پایدارسازی نمونه و برای توسعه نمونه صنعتی تا تولید انبوه و ورود به بازار، با شرکت‌های دانش بنیان همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر صندوق بعد از دانش بنیان شدن و تولید نمونه آزمایشگاهی، با تسهیلات و خدمات متنوع برای تولید انبوه محصولات فناورانه در کنار شرکت‌ها خواهد بود.

وی به شیوه‌های تامین مالی در اکوسیستم نوآوری کشور اشاره کرد و گفت: سه گونه شیوه تامین مالی در این اکوسیستم وجود دارد که شامل تسهیلات یا وام است که از طرف نهادهای حمایتی وام کم بهره‌تر از نرخ مصوب ۱۸ درصد وجود دارد، شیوه بعدی توانمندسازی یا حمایت بلاعوض است که فناوران به این حمایت نیاز دارند و در نهایت شیوه دیگر تامین منابع مالی، سرمایه‌گذاری یا VC است که شرکت‌های سرمایه‌گذار از نوع حقوقی و مدنی با فناور شریک می‌شوند و به ازای جذب منابع مالی، بخشی از سهم شرکت یا درآمد حاصل از فروش محصول را با سرمایه‌گذار شریک می‌شوند، سرمایه‌گذار نیز در مواردی که توجیه اقتصادی وجود داشته باشد مشارکت خواهد کرد.

ملکی‌فر به عامل ریسک در توسعه کسب و کار اشاره کرد و گفت: همه دعواها در کسب و کارها بر سر ریسک است و کسی که ریسک بیشتری برمی‌دارد منافع بیشتری از کسب و کار می‌تواند داشته باشد. فناوری نانو نیز یکی از تکنولوژی‌های سخت است که نیاز به ریسک و سرمایه‌گذاری دارد، در ابتدای توسعه فناوری، ریسک سرمایه‌گذاری بیشتر است و هر چه کار جلو می‌رود میزان ریسک کاهش می‌یابد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این صندوق از ابتدای تولید نمونه صنعتی با تسهیلات نمونه‌سازی با شرکت‌های دانش بنیان همراه خواهد شد، گفت: در ابتدای ایجاد این نهاد، قید کمک به شرکت‌های دانش بنیان لحاظ شد و امروز شرکتی دانش بنیان محسوب می‌شود که یک نمونه محصول‌ های‌تک آزمایشگاهی مبتنی بر تحقیق و توسعه ساخته باشد.

وی به افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در پایان هر روز معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری لیست بروزرسانی شده شرکت‌های دانش بنیان را در اختیار ما قرار می‌دهد که امروز تعداد آن‌ها به ۴۷۲۷ شرکت رسیده است که بیشترین فراوانی به شرکت‌های حوزه الکترونیک و بعد از آن به حوزه سلامت اختصاص دارد.

ملکی‌فر خاطرنشان کرد: در تامین نمونه آزمایشگاهی، نمونه صنعتی و تولید انبوه محصولات، نهادهای دیگری نیز وجود دارند که درسرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات می‌توانند کمک کنند. در حوزه توسعه صنعتی می‌توان تسهیلات را از صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق حمایت از پژوهشگران، صندوق‌های تخصصی دولتی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، بنیاد ملی نخبگان و نهادهای عمومی ‌غیر دولتی دریافت کرد. همچنین صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های تخصصی دولتی و نهادهای عمومی‌غیر دولتی برای سرمایه‌گذاری نیز آمادگی دارند، در تولید انبوه نیز شرکت‌های بزرگتر مثل ایدرو و ایمیدرو و بانک‌های توسعه‌ای نیز می‌توانند تسهیلات و منابع مالی لازم را تخصیص داده و تامین کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه ضمن اشاره به مجراهای تامین گرنت درکشور بیان کرد: برای تولید نمونه آزمایشگاهی نیز شرکت‌ها می‌توانند از گرنت و پول بلاعوض توسعه فناوری و تولید نمونه آزمایشگاهی صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند، گرنت نیز در اختیار دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، صندوق حمایت از پژوهشگران، شتابدهنده‌های فناوری و برخی وزارتخانه‌ها است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پاسخ به ناآشنایی دانشگاه‌ها در مورد خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: یکی از اولویت‌های جدی ما اطلاع‌رسانی خدمات صندوق به شرکت‌های دانش بنیان است، معاونت علمی ‌وفناوری ریاست جمهوری نیز کارگزاران ترویجی دارد که در استان‌ها و شهرهای مختلف خدمات را معرفی و در کنار آن خدمات و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را نیز اطلاع‌رسانی می‌کنند.
 

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان تسهیلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را  از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اشاره کرد: برای تحقق این امر با اپراتور‌ها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قرارداد‌هایی در این زمینه باشیم.

کرباسی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمند‌سازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

وی  با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ادامه داد: هدف اصلی‌ این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتور‌ها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند‌.

کرباسی اضافه کرد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح های آن ها مورد تأیید معاونت علمی، فناوری  و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت ها کسر می‌شود‌.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در پایان ضمن اشاره به اینکه براساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به اپراتور‌ها داده شود، گفت: هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد. این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان ‌آورد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود