Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@22:51:37 GMT

حمله پناهیان به دیپلماسی دولت روحانی

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۱۳۸۹

حمله پناهیان به دیپلماسی دولت روحانی

پناهیان در گردهمایی روحانیون حوزه‌های علمیه تهران در حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی با انتقاد شدید از سکوت دیپلماسی ایران در قبال ظلم‌های جهانی گفت: ما شرمنده مجاهدت‌ها و رنج شیخ زکزاکی هستیم.

به گزارش مهر، همایش «روحانیت؛ فریاد مقاومت» در حمایت از علامه زکزاکی در حوزه علمیه امام رضا (ع) و با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان و دختران شیخ ابراهیم زکزاکی (سهیلا، رقیه و زکیه) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام علیرضا پناهیان در این گردهمایی گفت: در سال‌های اخیر بحث دهکده جهانی و یکپارچه کردن نظامات جهانی مطرح بوده است. سران دولت‌های جنایتکار مانند آمریکا تصریح می‌کنند که توده‌های مقاومت از سراسر جهان مانع از حمله آن‌ها به ایران است. امنیت ایران منوط به پیوند فکری و معنوی است که بین ما و ملت‌های اسلامی به وجود آمده است. اگر صرفاً به منافع میهنی بیاندیشیم باز هم به این نتیجه می‌رسیم که نباید ایران را محدود به مرز‌ها بدانیم.

وی افزود: برخی سیاست مداران ما بنای ظلم ستیزی ندارند. دیپلماسی کشور ما ساکت است و نسبت به ظلم‌های جهانی واکنشی ندارد. مثلاً یک سال و اندی است که دیپلماسی ما نسبت به تظاهرات مردم علیه سرمایه داری در فرانسه سکوت کرده است. امام خمینی بی توجهی مسئولین در مورد صدور انقلاب را یک خیانت می‌دانستند. ما باید در جهت بیدارسازی ملت‌ها فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه الان شیخ زکزاکی اسوه‌ای برای آزادی خواهی است و این فریاد را به جهانیان رسانده است، گفت: در نیجریه خیلی‌ها منتظرند که ایشان از زندان آزاد شوند تا مسلمان شوند و یا امکانات خود را در اختیار ایشان بگذارند.

علیرضا پناهیان اظهار داشت: امام می‌فرمود: انقلاب ما محدود به ایران نیست و نقطه شروع است. اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی است، باید توسط مسئولین پیگیری شود و اگر از این مسئله پرهیز شود خیانت است و این‌ها به عنوان مطالبات ملی باید پیگیری شود.

وی گفت: درسی که از این مجاهد بزرگ زکزاکی می‌گیریم چیست؟ ما شرمنده مجاهدت‌ها و رنج شیخ زکزاکی هستیم. ایشان با گلوله در بدن و در زندان و عدم امکانات مواجه اند، اما دست از آرمان‌های خود بر نمی‌دارند. اگر ایشان در برابر دولت کرنش کنند، قطعاً وضعشان تغییر می‌کند، ولی ایستادگی کرده اند. وضعیت اقتصادی طلاب نسبت به دیگر اقشار جامعه بسیار پایین است، اما ما در هر وضعیتی هستیم هیچ گاه به مجاهدت شیخ زکزاکی نمی‌رسیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: علیرضا پناهیان دیپلماسی روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس

محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان مشترک بین ایران و هفت کشور عربی همسایه با برخی از چالش‌های زیست محیطی مواجه هستند که صید بی‌رویه و غیر مسئولانه از منابع آبزی، تخریب و ایجاد تغییرات فیزیکی مناطق ساحلی، ریزش نفت ناشی از اجرای عملیات اکتشاف و استخراج و حمل‌ونقل نفت از جمله آن‌هاست.

آلودگی‌های با منشاء خشکی در خلیج فارس شامل فاضلاب‌های شهری و روستایی، پساب‌های صنعتی و کشاورزی، آلودگی‌های صنایع مستقر در مناطق ساحلی، عملیات عمرانی و توسعه غیراصولی در سواحل نظیر استحصال و خشک کردن دریا، انباشت پسماندها از جمله زباله‌ها و پلاستیک و میکروپلاستیک در نواحی سواحلی می‌شوند که نیازمند مدیریت اصولی است. در این شرایط رئیس گروه مطالعات دیپلماسی زیست‌محیطی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به نقش دیپلماسی بر کاهش مشکلات زیست‌محیطی خلیج فارس تاکید می‌کند.

چالش‌های زیست محیطی خلیج فارس

 سید علی صالح پور با اشاره به از سرگیری روابط ایران و عربستان اظهارکرد: ما از سال گذشته به بعد با از سرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان شاهد ایجاد فضای جدید در منطقه هستیم. این تحول زمینه‌های زیادی را برای ایجاد تعامل و مناسبات جدید بین ایران و کشورهای دیگر ایجاد می‌کند. در سطوح سیاست علیا (high politics) اراده و اهتمام میان رهبران سیاسی برای توسعه و نزدیک شدن روابط وجود دارد. در سطوح سیاست سفلی (low politics) نیز باید از ابزارها و زمینه‌های موجود برای تقویت روابط بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند به تقویت روابط میان ایران و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس کمک کند، محیط زیست است. چالش‌های محیط زیستی خلیج فارس متنوع است.  این پهنه‌ آبی از منظرهای مختلف که بیشتر ناشی از  آثار مخرب تغییرات آب و هوایی است، شرایط حساس و شکننده‌ای دارد. مسایل مربوط به آلودگی‌ها، طوفان‌های گرد و غبار و تنش آبی نیز مطرح است.

رئیس گروه مطالعات دیپلماسی زیست‌محیطی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در این شرایط بیش از پیش لزوم جمع شدن کشورهای حاشیه خلیج فارس حول یک محور احساس می‌شود و باید به کمک هم نسبت به رفع این مسایل اقدام کنند. ما پیش از این در نشست‌های مختلف به کشورهای حاشیه خلیج فارس آمادگی خود را در راستای کمک به رفع چالش‌های زیست‌محیطی این پهنه آبی اعلام کرده‌ایم و حتی حاضر هستیم در چارچوب یک ساختار هشت کشوری یعنی شش کشور واقع در جنوب خلیج فارس به علاوه ایران و عراق در این زمینه اقدام کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه موضوعی می‌تواند در اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس قرار بگیرد، گفت: مهم‌ترین موضوعی که در چارچوب دیپلماسی زیست‌محیطی در حوزه خلیج فارس می‌تواند مطرح شود، «آلودگی نفتی» است که در سطح خلیج فارس پراکنده است. متاسفانه این پهنه آبی به علت عبور شمار تعداد زیادی نفتکش و نشت قابل توجه نفت از آن‌ها یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان محسوب می‌شود.

صالح پوردر پایان اظهارکرد: محیط دریایی خلیج فارس بسیار حساس است و به‌راحتی سیستم چرخش آب در این منطقه آسیب می‌بیند. فعالیت تاسیسات آب شیرین‌کن و گرمایش آب موجب تخریب مرجان‌ها می‌شود و از مهم‌ترین نکاتی است که در این پهنه آبی قابل توجه است و می‌تواند به عنوان اولویت‌ برای همکاری بین کشورهای حاشیه خلیج فارس مد نظر قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حسینی: والیبال باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • حسینی: والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • آغاز تخلیه ساکنان شرق رفح/ «نتانیاهو» به دیپلماسی جواب نداد؟
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس