Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان اروپا با وجود مخالفت برخی کشورهای عضو این اتحادیه بر لزوم آغاز مذاکرات عضویت کشورهای بالکان غربی در این اتحادیه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "دیوید ماریا ساسولی"، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا با وجود مخالفت برخی کشورهای عضو این اتحادیه از جمله فرانسه خواستار شروع مذاکرات عضویت در اتحادیه روپا با کشورهای بالکان غربی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با یک رسانه آلمانی تاکید کرد که چشم انداز عضویت کشورهای مقدونیه شمالی و آلبانی  برای شخص او بسیار اهمیت دارد. وی تاکید کرد که من متاسفم که شورای اروپایی در اکتبر گذشته به دلیل مخالفت برخی کشورها با این مذاکرات نتوانست با آن موافقت کند و من امیدوارم که به زودی بتوانیم این تصمیم را اصلاح کنیم.

بخصوص "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه و "مارک روته"، نخست وزیر هلند در نشست اتحادیه اروپا که در ماه اکتبر برگزار شد با این مسئله مخالفت کردند و این در حالی است که دیگر کشورهای اروپایی از جمله آلمان خواستار آغاز این مذاکرات بودند.

دولت فرانسه خواستار اصلاح اساسی روند عضویت کشورها در اتحادیه اروپا به عنوان پیش شرطی برای موافقت با شروع این مذاکرات است.

در این میان بخصوص کشور مقدونیه شمالی از نظر سیاسی کارهای مقدماتی فراوانی را برای آغاز روند عضویت در اتحادیه اروپا انجام داده است. نخست وزیر این کشور با وجود مخالفت گسترده از طرف اپوزیسیون ناسیونالیست این کشور با تغییر نام این کشور از مقدونیه به مقدونیه شمالی موافقت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اروپا قاره سبز اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش همشهری آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کد خبر 848135 منبع: ایسنا برچسب‌ها جوزف بورل - اتحادیه اروپا خبر ویژه اتحادیه اروپا فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات