Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزار‌هایی برای تحقیق و پیدا کردن محصولات هستند، ابزار‌هایی که از Google نیز فراتر رفته‌اند.

گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، محدثه قاسمی - بعد از گذشت ۲۱ سال، هیچکس نمی‌تواند تسلط گوگل بر دنیای جستجو را انکار کند. ازاین گذشته گوگل دارای ۸۱.۵ درصد سهم اشتراک گذاری‌های بازاری در سراسر دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما جدیدا در اروپا و آمریکای شمالی، هنگامی که افراد در حال جستجو درباره محصولی هستند، آن‌ها را از شیوه‌های مختلف دیگری نیز به افراد عرضه می‌کنند.
اگر به زمان آنلاین بودن خود توجه کنید متوجه می‌شوید که بخش گسترده‌ای از فعالیت‌های شما (۹۶ درصد) بدون استفاده از موتور‌های جستجو می‌گذرد. درهمین حال شما مشغول گذراندن وقت در رسانه‌های اجتماعی هستید. به طور میانگین هر کاربر روزانه ۲ ساعت و ۱۶ دقیقه را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کند که نسبت به سال گذشته ۱ دقیقه افزایش یافته است.
با تکامل رسانه‌های اجتماعی آن‌ها از حالت مکالمه‌ای بیشتر به حالت سرگرم کننده درآمدند و رفتار کاربران نسبت به آن‌ها نیز تغییر کرده است. محتوای شبکه‌های اجتماعی باعث شد که آن‌ها به یک مقصد اولیه برای تحقیق و خرید محصول تبدیل شوند. این یک روند رفتاری در افراد بود و برندهای مختلف می‌توانند اکنون آن را فرصتی بزرگ تلقی کنند.
جستجوی محصولات در شبکه‌های اجتماعی
از گذشته، کاربران همیشه برای تحقیق محصولات مورد نیاز یا سرگرمی‌های مختلف از موتور‌های جستجو استفاده می‌کردند. در نتیجه بهینه سازی مورتور‌های جستجو‌ (SEO)، پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کلیدی بود تا به برندهای مختلف این امکان را بدهد که محصولات خود را در جستجوها، جلوی چشم کاربران قرار دهند.     با این حال کاربران در حال حاضر برای تحقیق درباره محصولات خود به شبکه‌های اجتماعی روی آورده اند. مطالعات اخیر GlobalWebIndex و Facebook نشان می‌دهند، بیشتر از ۴/۱ کاربران جهانی که برای خرید‌های خود به شبکه‌های اجتماعی گرایش دارند بین ۶۴-۱۶ سال هستند. ۸۱ درصد کاربران اظهار کرده اند که اینستاگرام ابتدا به عنوان برنامه‌ای برای اشتراک گذاری عکس‌ها بوده، اما اکنون برنامه‌ای برای جستجوی محصولات است.
وقتی تمرکز روی کاربران جوان قرار گرفت، مشاهده شد که تمایل برای جستجو در شبکه‌های اجتماعی در این افراد بیشتر است. براساس گزارش‌های شبکه اجتماعی GlobalWebIndex، شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر از موتور‌های جستجو، به عنوان پیشرو در جستجوی محصولات بین ۲۴-۱۶ ساله ها، پیشی گرفته اند؛ و این روند نشان می‌دهد که تا سال آینده ۴۰ درصد کل کاربران را نسل Z (گروهی از مردم که از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ و بعد از آن متولد شده اند و با نام‌های GenZ و نسل اینترنت نیز شناخته می‌شوند) تشکیل می‌دهند.
بازار Gen Z را در اولویت قرار دهید
تاثیر فزاینده نسل Z مشخص است. بازار‌های جوان با رشد سریع و جمعیتی مانند آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا در حال حاضر کاملا درگیر جستجو‌های اجتماعی هستند. ۵۷ درصد کاربران آمریکای لاتین و ۶۴ درصد کاربران خاورمیانه و آفریقا تمایل دارند که صفحات جستجوی محصولات خود را در رسانه‌های اجتماعی راه اندازی کنند. بنابراین، برای برندهای فعال در بازار‌های اروپایی و آمریکای شمالی، ۲۰۲۰ فرصت بزرگی را به آن‌ها ارائه می‌دهد. GenZ عاشق تصاویر است، بنابراین شرکت‌ها برای اولویت بندی محتوا‌های خود مبنی بر تصاویر و سرمایه گذاری در بخش‌های رسانه‌های اجتماعی باید استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی خود را با استفاده از منابع مناسب، با خواسته کاربران تطبیق بدهند.  
زیبایی در شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد
تحقیقات درمورد محصولات در شبکه‌های اجتماعی با تجربه سنتی که همه ما قبلا از آن استفاده کردیم، متفاوت است. کاربران انتظار دارند که محصولات بصورت طبیعی، واقع‎بینانه و از همه مهمتر زیبا ارائه داده شوند. این موضوع یعنی پایان تبلیغات عمومی که اولویت اول آن‌ها تمرکز بر روی محصول است.
برای جذب مخاطب، شرکت‌ها باید در طراحی و خلاقیت سرمایه گذاری کنند. آن‌ها به گروه‌هایی از افراد نیاز دارند تا بتوانند تصاویری ایجاد کنند که برای کاربران الهام بخش بوده، مجذوب شوند و فکر کنند که به آن محصول احتیاج دارند.
آنسوی ۲۰۲۰، جستجوی بصری
این نوع جستجو گرچه هنوز در مراحل نخستین قرار دارد، اما توسط Google Lens و Pintrest Lens ارائه شده است. این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس بگیرند یا از عکس‌های موجود برای جستجوی محصولات مرتبط استفاده کرده و آن را پیدا کنند. این فناوری در اولویت قرار دارد و آماده جستجو است.  
بن سیلبرمن، مدیر عامل Pintrest معتقد است که آینده جستجو بر مبنای تصاویر خواهد بود نه کلمات کلیدی و آن‌ها کنترل فضای جستجو را در دست می‌گیرند. در اوایل سال جاری، فیس بوک یک استارتاپ هوش مصنوعی را خریداری کرد. یک فناوری جستجوی بصری که به افراد امکان می‌دهد از یک شیء در دنیای واقعی عکس بگیرند و از آن برای جستجوی موارد مشابه بصورت آنلاین استفاده کنند. آن‌ها همچنین در مورد فناوری جستجوی بصری آینده، مشابه فناوری Google و فن آوری Pinterest صحبت کرده اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که این امکان را به کاربران می‌دهند تا از چیزی که دوست دارند عکس بگیرند، سپس Marketplace در لیست‌های خود جستجو می‌کند تا موارد مشابه را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

در همین حال، اینستاگرام برای رسیدن به سیستم عاملی تلاش می‌کند که متن را به عکس تبدیل کرده و تصاویر مرتبط با آن را جستجو کند. با محبوبیت شبکه‌های اجتماعی تصویری مانند اینستاگرام و Pintrest، فناوری جستجوی بصری می‌تواند فرصت بیشتری برای شبکه‌های اجتماعی فراهم کند تا از جستجو‌های مبتنی بر محصول استفاده کنند. با توجه به تاثیر GenZ این مطمئنا روشی خواهد بود که بازاریابان دیجیتالی باید استراتژی‌ها و تیم‌های دیجیتالی خود را برای آن تطتبیق دهند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موتور جستجو اینستاگرام بازاریابی دیجیتالی شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای بن بید و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: بن بید، روستایی از توابع شهرستان دشتی با ۵۱ خانوار و جمعیت ۱۷۰ نفر می‌باشد.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای بن بید، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.

وی افزود: ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

کد خبر 6090302

دیگر خبرها

  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند