Web Analytics Made Easy - Statcounter

رستمی، یکی از موضوعات مهم گردشگری دریایی در حاشیه اروند و کارون را استفاده از ظرفیت های گردشگری آبی دانست و گفت: توجه به جامعه محلی یکی از موثرترین اقدامات خوب توسعه ای در منطقه آزاد اروند است.

«محمد رضا رستمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: هر مقدار که در منطقه آزاد اروند وقت بیشتری صرف شود طبیعتا شاهد تغییرات بسیار موثری در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، هنری و اجتماعی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: يکی از موضوعاتی كه در منطقه آزاد اروند اکنون وجود دارد، بازارچه صنايع دستی و توليدی هنرمندان خوزستان است که در این محدوده به نمایش گذاشته شده و اجناس تولیدی هنرمندان را به بازار و گردشگران عرضه می کنند.

 

وی برگزاری این نمایشگاه را رویدادی مهم و بزرگ در منطقه آزاد اروند دانست و تصریح کرد: اين اتفاق می تواند مورد نياز مطلوب جامعه مصرف كننده و گردشگری منطقه آزاد اروند باشد و این نیز یک اتفاق بزرگ و دستاورد بسيار خوبی است كه با حمايت منطقه آزاد اروند و همه مسئولان شهرستان آبادان در حال انجام است.

 

رستمی به نشست با مسئولان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و ادامه داد: يكی از موضوعات مهم اين است كه تمامی مناطق آزاد كشور با جاذبه های فرهنگی و گردشگری آبادان و خرمشهر آشنا شوند و در راستای اين آشنایی امروز با مدیران و معاونین فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور از موزه دفاع مقدس بازدید کردیم.

 

وی موزه دفاع مقدس آبادان را یکی از ظرفيت های بزرگ تاریخ معاصر ایران و گردشگری مقاومت برشمرد و اضافه کرد: این موزه می تواند جاذبه گردشگری خارجی جديدی را اضافه و گردشگران داخلی را نیز به اين منطقه دعوت كند که امیدوارم با حمايت سازمان منطقه آزاد اروند و جذب سرمايه گذاران مرتبط برای توسعه اين موزه دفاع مقدس، شاهد تغييرات بسیار خوبی در حوزه گردشگری مقاومت در كشور باشیم.

 

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور یکی از موضوعات مهم گردشگری دریایی در حاشیه اروند و کارون را استفاده از ظرفیت های گردشگری آبی دانست که در مقایسه با مناطق دیگر چنین ظرفیت هایی وجود ندارد و ابراز کرد: با برنامه ریزی های انجام شده حاشیه های اروند و کارون در حال توسعه هستند و همچنین موضوع گردشگری آبی در حال توسعه است.

 

وی به ایجاد ظرفیت های فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر اشاره کرد و اذعان داشت: سازمان منطقه آزاد اروند اکنون با مجتمع كردن ظرفيت های فرهنگی، هنری در مجموعه مركزی خود، می تواند از این ظرفیت زیرساخت تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری منطقه را به خود اختصاص دهد.

 

رستمی تاکید کرد: با برنامه ريزی صورت گرفته سال آينده اين مجموعه به بهره داری خواهد رسید و یک اتفاق بزرگ برای كل منطقه در جذب رويدادهای ملی و بين المللی خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: خوشبختانه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به جامعه محلی در حوزه های مختلف توجه ویژه دارند که يک نمونه آن ایجاد نمایشگاه صنایع دستی، گردشگی و بوم گردی است كه در قالب مضيف يا باغ های گردشگری در حال توسعه هستند و این امر سبب ايجاد توجه به جامعه محلی و ورود و جذب آنها به مشاركت در حوزه فعاليت های فرهنگی و اقتصادی منطقه شده است.

 

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور توجه به جامعه محلی را یکی از موثرترین اقدامات خوب توسعه ای در منطقه آزاد اروند دانست و بیان کرد: برای آنکه این مهم فراگیر شود باید به حوزه آموزش به عنوان یکی از موضوعات مهم زیرساختی فرهنگی توجه جدی شود.

 

وی یاد آور شد: سرمایه گذاری در حوزه آموزش و در کنار آن سرمایه گذاری در حوزه سلامت و توسعه سلامت باعث شده تا این منطقه نتایج بسیار خوبی را در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی داشته باشد و قطعا این مسیر می تواند روند معرفی این منطقه و تغییرات فرهنگی و اجتماعی در آبادان و خرمشهر را سرعت بخشد.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل حماسه 9 دی خبرگزاری شبستان قرآن کریم استان بوشهر 9 دی سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل طرح ملی فهما گردشگری مقاومت گردشکری منطقه آزاد اروند گردشگری سلامت گردشگری آبی توسعه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن محمدی ادیب در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: رویدادهای ویژه در حوزه گردشگری استان اردبیل با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است.

وی با اشاره به پیگیری اعتبارات حوزه گردشگری استان اردبیل در وزارت میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: از معاونت گردشگری انتظار داریم در راستای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری استان تامین اعتبارات مورد نیاز را تسهیل کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.

محمدی ادیب با بیان اینکه اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است، تصریح کرد: در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری را در اردبیل پیگیری می کنیم تا با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم انجام شود.

کد خبر 6092847

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است