Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ انتخاب اعضای کمیته تخصیص صندوق مشارکت‌های توسعه فرهنگ قرآنی، یکی از اخبار مهمی است که طی امروز، 11 دی‌ماه در صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف کشور انعکاس یافته است.

به گزارش ایکنا؛ از مهمترین اخباری که طی امروز چهارشنبه، 11 دی‌ماه در صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف کشور منتشر شده، می‌توان به خبر انتخاب اعضای کمیته تخصیص صندوق مشارکت‌های توسعه فرهنگ قرآنی در چهل و هفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 11 دی‌ماه و تا ساعت 16:30 تعداد 12 خبر با عناوین «پیامبر(ص) هنگام ولادت حضرت زینب(س) چه فرمود؟»، «سروده‌هایی در مدح حضرت زینب(س): «نام زینب زینتی بر نام بابا داده است»»، «شعرخوانی حمیدرضا برقعی در مدح حضرت زینب(س)»، «همسر حضرت زینب(س) چه کسی بود؟/ مرور سبک زندگی مردی که پدر دو شهید کربلا بود»، «تصاویری از حضور رهبر انقلاب در حرم حضرت زینب(س)»، «عرصه جنگ نرم را با بی‌مهری‌های مسئولان خالی نمی‌کنیم/ پیروزی در جنگ‌ نرم محتاج «حسن باقری‌ها» است»، «مسابقه کتابخوانی مجازی با محوریت کتاب «فتنه تغلب» برگزار می‌شود»، «مولودی لُری محمود کریمی برای حضرت زینب(س)»، «بررسی صحت‌وسقم شرط ازدواج حضرت زینب(س)/ فرزندان بانوی پیام‌آور کربلا چه کسانی بودند؟»، «آنچه سبب شد حضرت زینب(س) در قله معرفت قرار گیرد»، «پوستر رویداد ملّی «فهما» رونمایی شد» و «حوزه‌های علمیه با الگوگیری از شیخ زکزاکی، انقلابی در خود ایجاد کنند» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که اغلب این اخبار در رابطه با میلاد باسعادت حضرت زینب(س) بوده و هیچ‌کدام نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارند.
یکی از اخبار معارفی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم که عنوان «آنچه سبب شد حضرت زینب(س) در قله معرفت قرار گیرد» دارد، در گفت‌و‌گو با ناصر خلج، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه منعکس شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «خداوند در سوره انشقاق می‌فرماید «یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّکَ کادِحٌ إِلى‏ رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاقیه‏؛ اى انسان، یقیناً تو با کوشش و تلاشى سخت به سوى پروردگارت در حرکتى؛ پس او را دیدار مى‏‌کنى‏»؛ عرب به راه رفتنی که از خودش اثر بر جای گذارد، کَدْح می‌گوید؛ مثل اینکه انسان قصد داشته باشد روی شنزار راه برود؛ هم راه رفتن مشکل است و هم اثر پای انسان در آن باقی می‌ماند. از این جهت خداوند بر لفظ کَدْح دو بار تأکید می‌کند.
در چنین فضایی کار را سخت‌تر می‌کند و می‌فرماید «سابِقُوا إِلى‏ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّة عَرْضُها کَعَرْضِ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ ... ؛ سبقت بگیرید به آمرزشى از سوى پروردگارتان و بهشتى‏ که پهنایش چون پهناى آسمان و زمین است‏»؛ یعنی در این میدان سخت و دشوار مسابقه هم بدهید.
در دیگر آیه می‌فرماید سرعت بگیرید «وَ سارِعُوا إِلى‏ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقین‏؛ و به سوى آمرزشى از پروردگارتان و بهشتى که پهنایش [ به وسعتِ] آسمان‏ها و زمین است بشتابید؛ بهشتى که براى پرهیزکاران آماده شده است‏»؛ برخی خودشان توانستند در این مسیر قدم گذارند. ارزش انسان نیز به این است که خودش توانایی طی مسیر را داشته باشد. افراد زیادی از جمله انبیا و اولیای الهی این مسیر را طی کردند. یکی از شخصیت‌هایی که توانسته این مسیر را طی کند، تا جایی که با برترین خوبان مسابقه و سرعت به خرج دهد، وجود مقدس زینب کبری سلام‌الله علیها است».
فارس
خبر تلاوت ترتیل صفحه 258 قرآن کریم از سوی مرحوم خلیل الحصری، قاری مشهور مصری، آغازگر اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است. خبر تلاوت ترتیل طبق روال معمول این صفحه از خبرگزاری فارس طی هر روز آغازگر اخبار صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است.
همچنین در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «بانویی که ۵ تن آل‌عبا مربی‌اش بودند»، ««پرستار کربلا» اثری از گروه الغدیر تهران در روز پرستار»، «برگزاری یادواره شهدای مدافع امنیت در حرم حضرت معصومه(س)»، «عفاف زینبی در بحرانی‌ترین شرایط سیاسی و اجتماعی سال ۶۱ هجری»، «در مسأله فلسطین اختلافی بین شیعه و سنی نیست» و ««کتاب فتنه تغلب» مبنای مسابقه بزرگ کتابخوانی شد» برروی خروجی این صفحه منعکس شده که اغلب این اخبار نیز در حوزه عترت قرار داشته و در رابطه با ایام میلاد حضرت زینب کبری(س) منتشر شده‌اند.
««پرستار کربلا» اثری از گروه الغدیر تهران در روز پرستار»، عنوان یکی از اخبار معارفی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که در مورد اثری از گروه مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن الغدیر بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: ««پرستار کربلا» عنوان اثری از گروه مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن الغدیر است که همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار تقدیم می‌شود.
این اثر با شعری از احسان جاودان و آهنگسازی امیر کاشی تولید شده که در ادامه تقدیم می‌شود».
مهر
«اعضای کمیته تخصیص صندوق مشارکت های توسعه فرهنگ قرآنی انتخاب شدند»، عنوان تنها خبر امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر است که تا این ساعت منتشر شده و در حوزه تخصصی قرآن کریم نیز قرار دارد.
در بخش‌هایی از این خبر قرآنی که درباره برگزاری چهل و هفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی منتشر شده، آمده است: «در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به بیان گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در فاصله بین دو جلسه شورای توسعه، گفت: سه جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شده و تصمیمات مهمی در مورد بیمه فعالان قرآنی، تهیه گزارش راهبردی وضعیت مؤسسات مردمی و … اخذ شده است. همچنین دو جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن کریم با حضور وزیر برگزار شده است. دیگر کمیسیون‌ها در این مدت هیچ جلسه‌ای برگزار نکرده‌اند.
در ادامه این جلسه، نوبت به رأی‌گیری برای معرفی اعضای کمیته تخصیص و بازرسان صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی رسید. در این بخش، ابتدا دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: کمیته تخصیص ۱۱ عضو دارد که از بین آنها دو عضو باید از بین اتحادیه‌های قرآنی انتخاب شود. با توجه به اینکه بحث ادغام هنوز در کش و قوس است، پیشنهاد می‌شود عضویت این دو عضو مسکوت بماند، چرا که عضویت این دو شائبه‌هایی را ایجاد می‌کند و از سوی دیگر جلسات کمیته با ۹ عضو هم رسمیت دارد. از هر دو طرف یک نفر به عنوان نماینده حضور داشته باشد. تکلیف پنج عضو شورا که دبیر شورا و چهار دبیر کمیسیون‌ها هستند، مشخص است و برای عضویت سایر اعضای در این جلسه تصمیم‌گیری شود.
در ادامه از بین «محمد علی خواجه‌پیری»، «حمیدرضا مستفید» و «لاله افتخاری» به عنوان سه عضو حقیقی شورای توسعه، محمدعلی خواجه‌پیری با بیشترین رأی به عضویت کمیته تخصیص درآمد».
ایرنا
صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد سه خبر با عناوین «وزارت فرهنگ تکلیف اتحادیه‌های قرآنی را مشخص می‌کند»، «هیچ اختلافی در مساله فلسطین بین شیعه و سنی نیست» و «موسسات قرآنی در شبکه قرآن معرفی می‌شود» را بر روی خروجی خود منتیشر کرده که دو خبر از این اخبار قرآنی بوده و خبر دیگر نیز در رابطه با مسئله فلسطین منتشر شده شده است.
یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه که عنوان «وزارت فرهنگ تکلیف اتحادیه‌های قرآنی را مشخص می‌کند» دارد، در گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی،‌ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی منعکس شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «حجت الاسلام سیدسعیدرضا عاملی درباره آخرین وضعیت ادغام موسسات قرآنی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: بر اساس همان ابلاغی که کردیم، اتحادیه‌های موسسات قرآنی مدغم(ادغام‌شده) محسوب می‌شوند و رسمیت دارند. البته فرایند کاری آنها توسط کمیته ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد که در آنجا به نتیجه می‌رسد.
رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: خوشبختانه نماینده اتحادیه مدغم در چهل و هفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی(که دیروز برگزار شد) به رسمیت شناخته شده و عضویت وی در جلسه شورای توسعه به تصویب رسیده است.
عاملی درباره روند ثبت موسسات قرآنی اعلام کرد: فرایند اجرایی ثبت موسسات نیز درحال طی شدن است و اصل اتحادیه مدغم به رسمیت شناخته شده و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز آن را ابلاغ کرده است».
ایسنا
«راه برون رفت از فتنه بصیرت افزایی است»، «شباهت‌ حضرت زینب(س) با حضرت مریم(س) در قرآن»، «مهارت‌های مدیریت قرآنی در یزد آموزش داده می‌شود»، «سفیر فلسطین در تهران با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) دیدار کرد»، «ساخت فیلم حضرت معصومه(س) به جریان افتاد» و «پوستر نخستین رویداد ملی «فهما» رونمایی شد»، عناوین اخبار امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند مابقی اخبار نیز در حوزه‌های معارفی مختلف انعکاس یافته‌اند.
«شباهت‌ حضرت زینب(س) با حضرت مریم(س) در قرآن»، عنوان یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه است که در رابطه با سجایای اخلاقی حضرت زینب(س) و در گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم معصومی، استاد دانشگاه و عضو هیات مدیره انجمن علمی مهدویت حوزه منتشر شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «صبر حضرت زینب(س) نشان از ایمان والای ایشان به خداوند متعال است، اما آنچه که باید به ابعاد مختلف زندگی و شخصیت این بانوی بزرگوار اسلام توجه کرد، بعد زمان‌شناسی، مکان‌شناسی و وظیفه‌شناسی ایشان بود که ریشه در بصیرتمندی حضرت داشت. حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا در برابر حوادث و اشخاص مختلف رفتارهای گوناگون و متناسب با شرایط مکانی و زمانی از خود نشان داده‌اند که هر کدام از این رفتارها راه گشا و محکم کننده هدف اسلام و امام حسین(ع) بود.
پنجم جمادی‌الاول مصادف است با سالروز ولادت بانویی که با ولادتش صبر، وقار و شکیبایی معنا یافت. بزرگ بانویی که اسارت وی در کربلا تجدید حیات اسلام را در پی داشت، حضرت زینب(س) عالی‌ترین نمونه از شهامت و دلیری، دانش و بینش است. همراهی همدلی صبر شکیبایی و استواری حضرت زینب(س) پس از وفات حضرت زهرا(س) بود که به او لقب "ام ابیها" را دادند. تک بعدی نبودند جزء ویژگی بارز حضرت است و هر جا هر آن چه به او ماموریت می‌دادند را به نحو احسن انجام می‌دادند. علاوه بر این که عالمه بودند عابده آل علی نیز نام گرفتند.
نام مبارک آن بزرگوار زینب، و کنیه گرامی‌شان ام‌الحسن و ام کلثوم و القاب آن حضرت عبارتند از: صدیقة الصغری، عصمة الصغری، ولیة الله العظمی، ناموس الکبری، شریکة الحسین علیه‌السّلام و عالمه غیر معلّمه، فاضله، کامله و ... است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد شش خبر با عناوین «یازده حدیث خواندنی و گهربار از زینب کبری(س)»، «حدیث پیامبر(ص) درباره به تأخیر انداختن نماز»، «بانوان امروز در چه ابعادی می‌توانند زینب(س) را الگوی خود قرار دهند؟»، «داستان‌هایی جالب از فضائل و کرامات حضرت زینب(س)»، «معنی حدیثی که در دیدار رهبر انقلاب با پرستاران در حسینیه امام خمینی(ره) نصب شد»، «جشنی بزرگ برای بانویی که نایب ولایت بود» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که اغلب این اخبار نیز در رابطه با ایام میلاد حضرت زینب(س) منعکس شده و هیچ‌کدام در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارند.
ایبنا
«آغاز جلسات تفسیر موضوعی قرآن در دفتر آیت‌الله جوادی آملی»، «انتقاد غلامرضا امامی از روایت‌های مجعول و مجهول درباره حضرت زینب(س)» و «آیین نکوداشت آیت‌الله محقق داماد با حضور صالحی برگزار می‌شود»، عناوین اخبار امروز صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران را تشکیل می‌دهند که تنها یک خبر از این اخبار که مربوط به برگزاری جلسات قرآنی آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی است، در حوزه تخصصی قرآنی جای دارد و دو خبر دیگر این صفحه نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منعکس شده‌اند.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز طی امروز و تا این لحظه سه خبر با عناوین «الگوپذیری از بعد توحیدی شخصیت «حضرت زینب(س)»/زینب کبری بانوی صبر و استقامت است»، «کسر مال خمس داده شده از حساب آخر سال» و «پرستاری حرفه‌ای دشوار که با دلسوزی، ایثار و ارزش‌های انسانی آمیخته است» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که در حوزه‌های مختلف معارفی همچون عترت قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی اخبار معارفی رسانه ها انتخاب اعضا کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)