Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در نشست ترویج فرهنگ ایثار استان اظهار داشت: مصوبه های قانونی در خصوص حمایت خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در بخش های مختلف و همچنین اشتغال وجود دارد اما بعضا پیگیری نمی شوند.

وی افزود: تمامی اداره ها و دستگاه ها وضعیت استخدام در سه سال گذشته را باید احصا و همچنین در خصوص وضعیت اشتغال ایثارگران اطلاعات و داده ها را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قوانین در خصوص وضعیت اشتغال ایثارگران وجود دارد، گفت: از دستگاه ها و ارگان ها می خواهیم که به آنان عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ساماندهی وضعیت درمان ایثارگران نیز تاکید کرد و گفت: بیمارستان ها و مراکز درمانی از بیمه دی مطالبه دارند که به علت بدهی خدمات را به این گروه ارائه  نمی دهند.

شجاعی از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و سایر ارگان های مربوطه خواست تا این مشکل را برطرف کنند و تمامی خدمات درمانی باید به موقع در اختیار گروه هدف قرار گیرد.

وی افزود: نباید به علت مبلغ ناچیزی که شامل پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است خدمات به گروه هدف ارائه نشود.

استاندار خراسان شمالی همچنین خواستار بررسی و تعیین تکلیف تمامی املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران شد و افزود: تمامی دستگاه های مربوطه در این خصوص کمک کنند تا این اداره کل خدمات مطلوب به ایثارگران ارایه دهد زیراکه هم اکنون در استان در این خصوص  زیر ساخت ها شرایط مطلوبی نداریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی اشتغال ایثارگران را یکی از مشکلات این گروه دانست و گفت: اداره ها و دستگاه ها به کارگیری ۲۵ درصد نیروی ایثارگر را جدی نمی گیرند و بعضا در خصوص استخدام نیرو در دستگاه مربوطه خود نیز شفاف سازی نمی کنند.

سیدعابس حسینی افزود: هم اکنون دستگاه ها در خصوص ارائه خدمات فرهنگی نیز کوتاهی می کنند در صورتی که کمک ها در اعتبارات فرهنگی دستگاه ها دیده شده است.

وی بر ساماندهی و زیبا سازی گلزار های شهدا نیز تاکید کرد و افزود: حفظ، مرمت و نگهداری گلزار شهدا هر شهرستان نیز باید توسط دهیاری، بخشداری و فرمانداری ساماندهی شود، بعضا وضعیت برخی از گلزار ها در شان این قشر از جان گذشته نیست.

حسینی افزود: تاکنون ۸۰ درصد گلزارهای شهدا در استان بازسازی و مرمت شده اند اما ۷۰ درصد تک مزارها هم اکنون نیاز به بازسازی و مرمت دارند.

وی اظهار داشت: هم اکنون پیمانکاران در خصص این امر از این اداره کل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طلب دارند.

این استان دو هزار و ۷۷۵ شهید، شش هزار جانباز دارد و ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.
 

برچسب‌ها بجنورد بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهدا خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد شهدا خراسان شمالی بجنورد شهدا خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا پوربه فرمانده انتظامی فاروج در این راستا گفت: در پی گزارش رسیده مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای شهرستان فاروج، موضوع جهت بررسی بیشتر در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و شناسایی محل نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده که داخل این تونل ها نیز سوله‌هایی وجود داشته که در این رابطه تعداد ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و توقیف شد.

وی با اشاره به دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضایی،گفت: پلیس در برخورد با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال در شهرستان جدی بوده و با همکاری مردم نسبت به شناسایی و ضبط ماینرها اقدام کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران