Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان عصر چهارشنبه در نشست با خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهار داشت: این کار مهم اقدام بزرگی در راستای حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از ورود پساب فاضلاب به دریا و استفاده بهینه از پساب تصفیه شده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون همتی خواستار تسطیح محوطه جدید منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در غرب بندرعباس شد و اضافه کرد: این کار انگیزه های سرمایه گذاران جدید برای حضور در این منطقه را افزایش می‌دهد.

وی بیان داشت: همچنین با توجه به وجود صنایع بزرگ و انجام سرمایه‌گذاری های جدید در منطقه ویژه خلیج فارس، باید برای افزایش تولید و تامین برق مورد نیاز در این منطقه اقدام لازم صورت گیرد.

همتی در بخش دیگری از صحبتهای خود برنامه تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان را یک سیاست و راهبرد بسیار مهم برشمرد و افزود: تحقق تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در استان هرمزگان با جدیت از سوی مجموعه ایمیدرو در حال پیگیری و اجراست و این امر کار بزرگی برای کشور و استان خواهد بود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین پیگیری های خوبی برای راه اندازی واحدهای پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان انجام شده و سازماندهی خوبی برای این کار بسیار مهم صورت گرفته است.

استفاده از پساب تولیدی مهمترین مساله و چالش فاضلاب بندرعباس است و شرکت آب و فاضلاب هرمزگان هیچ مسؤولیت مستقیمی درباره استفاده از پساب خروجی تصفیه خانه ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اعلام این مطلب افزود: تا زمانی که محل مصرفی برای پساب فاضلاب تعیین نشود، تنها گزینه، انتقال پساب به دریاست.

امین قصمی مدیرعامل این شرکت روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت بیست و ششمین سالروز تشکیل شرکت های آب و فاضلاب(۱۱دی) افزود: تاکنون تقاضایی برای استفاده از پساب در بخش‌های کشاورزی و صنعتی وجود نداشت اما به تازگی خبرهای امیدوارکننده ای از احتمال خریداری پساب بندرعباس توسط صنایع غرب بندرعباس رسیده است.

وی همچنین از امضای قراردادی با شهرداری بندرعباس برای خرید پساب به میزان ۵۰لیتر در ثانیه از مجموع ۷۰۰لیتر برثانیه پساب شهری خبرداد و اضافه کرد: در مرحله دوم، میزان خرید پساب توسط شهرداری به ۲۰۰لیتر بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

این مسؤول خاطرنشان شد: در حال حاضر حدود ۷۲هزار مترمکعب فاضلاب وارد شبکه تصفیه خانه می شود و حدود ۵۰هزار مترمکعب فاضلاب نیز در بافت فرسوده تولید می شود که به شیوه های سنتی و استفاده از چاه خانگی دفع می شود.

برچسب‌ها تصفیه خانه صنعت هرمزگان تصفیه آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه صنعت هرمزگان تصفیه آب تصفیه خانه صنعت هرمزگان تصفیه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران