Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@04:08:28 GMT

شتاب تولید غذاهای دریایی

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۵۲۴۴

شتاب تولید غذاهای دریایی

پول نیوز - با انعقاد یک تفاهم‌نام همکاری میان ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و یکی از گروه‌های صنایع غذایی، یک شتاب‌دهنده در حوزه فرآوری‌های زیستی دریایی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

 به گزارش پول نیوز، با توجه به اینکه شتاب‌دهنده‌ها، مسیر تحقق زیست‌بوم کارآفرینی در کشور را کوتاه می‌کنند و در این زمینه یک راه میانبر محسوب می‌شوند، راه‌اندازی این مراکز به اولویت همه ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه فرآوری‌ها و محصولات زیستی دریایی امضا کرد.

به استناد این تفاهم‌نامه مقرر شده است که این گروه صنایع غذایی به ازای دریافت حمایت ۱۰ میلیارد ریالی تسهیلات از ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چابهار در فضایی به مساحت ۸۰ متر مربع، ینج شرکت در این حوزه راه‌اندازی کند. همچنین پنج شرکت هم در تهران به توسعه این حوزه زیستی اختصاص دهد.

همچنین در این تفاهم‌نامه آمده است که تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز این محصولات در چابهار استقرار یابد و از ظرفیت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش‌های دولتی و خصوصی برای آنالیز نمونه‌ها و تولید محصولات دانش‌بنیان استفاده شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی، با توجه به اینکه سرانه مصرف غذاهای دریایی در کشور ما بسیار پایین است و با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، اقدامات فناورانه و نو می‌تواند بهترین راهکار برای ترغیب مردم به استفاده از غذاهای دریایی باشد. غذاهایی که در سفره و سبد کالای خانوار ایرانی جای خود را به خوبی باز نکرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کارآفرینی گروه صنایع غذایی غذاهای دریایی سبد کالای خانوار پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما عملاً نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی برای آن هستیم.

وی افزود: یکی از مسایلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگوی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

خزعلی گفت: طبق گزارش بهزیستی استان تهران، با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی صورت گرفته، برخی شیرخوارگاه‌ها به دلیل ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری شده‌اند و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

وی افزود: در سال اول دولت سیزدهم، بسیاری در شهرها از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و گاهی این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

کد خبر 6087590

دیگر خبرها

  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری