Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@12:17:12 GMT

خرید و فروش رسمی سهام عدالت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۵۳۴۵

خرید و فروش رسمی سهام عدالت آغاز شد

پول نیوز - خرید و فروش سهام عدالت پیش از آنکه رسما آغاز شود، در فضای غیررسمی توسط برخی از افراد آغاز شده است. آگهی‌های خرید و فروش سهام عدالت حتی اموات نیز در روزهای اخیر بازار داغی پیدا کرده است.

به گزارش پول نیوز، ۱۵هزار سهام عدالت را یکجا می‌فروشد. اهل آذربایجان شرقی است و آگهی‌اش را روی سایت دیوار منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی با او تماس می‌گیری می‌گوید که سهام عدالت بازنشستگان دولتی را می‌فروشد که تاریخ مرگشان از سال ۹۷ به بعد است و سود پارسال را نگرفته‌اند. می‌گوید ۱۰ هزار سهام را یکجا ۹ میلیون تومان می‌فروشد و اگر بخواهی سهام را خرد کنی و تعداد کمتری بخری به همان نسبت نرخ را بالا می‌برد و مثلا پنج هزار سهام را هفت میلیون تومان می‌فروشد.
برای انتقال سود سهام عدالت خودش راهنمایی‌تان می‌کند که به دفترخانه می‌روید و به شما به عنوان وکیل متوفی وکالت‌نامه قانونی داده می‌شود و بعد از آن می‌توانید شماره شبای بانکی خود را به سازمان خصوصی‌سازی بدهید و سودش را بگیرید.
دلال دیگری که ۱۴ سهام را ۳۲ میلیون تومان آگهی کرده است می‌گوید که سهام عدالت خارج رفته‌ها را می‌فروشد. طبق ادعای او، برای خرید سهام عدالت خارج‌رفته‌ها هم می‌توانید به دفترخانه بروید و به اسم وکیل قانونی مسافر وکالتنامه بگیرید و شماره شبا به سازمان خصوصی‌سازی بدهید.
در این میان سهام مددجویان کمیته امداد و بهزیستی دو تا ۲.۵ برابر سهام عدالت بقیه افراد نرخ خورده است. دلال‌هایی که سهام عدالت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را معامله می‌کنند در آگهی‌شان نوشته‌اند که سود سهام آنها دو برابر است و به همین دلیل نرخ سهام‌شان بالاتر باید باشد. یک برگه سهام عدالت مددجویان بهزیستی دو تا سه میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره زمان آزادسازی سهام عدالت گفته است که حداکثر تا آبان ماه سال ۹۹ آزادسازی می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
آگهی‌های فروش شخصی سهام عدالت هم در سایت دیوار به وفور پیدا می‌شود. سه برگه سهام با نرخ ۱۰ میلیون تومان آگهی شده است و برخی برای یک برگه سهام قیمت‌هایی تا پنج میلیون تومان هم تعیین کرده‌اند.
آنها در پاسخ به اینکه تکلیف واریز سود سهام عدالت چه می‌شود؟ توضیح می‌دهند که خریدار را به بانک می‌برند و وکالت برداشت سود سهام عدالت را از حسابشان واگذار می‌کنند.
سازمان خصوصی‌سازی سامانه‌ای با عنوان https: //www.samanese.ir/ راه‌اندازی کرده است که تاکید دارد افراد فقط با این سامانه شماره شبای خود را برای سهام عدالت تغییر دهند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سهام عدالت بازنشستگان سهام خرید فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ 1403/2/3 توسط این سازمان به فروش رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • رونالدو قید تیم‌داری را زد | برنده توپ طلا تیمش را می‌فروشد
  • رونالدو در اندیشه فروش وایادولید
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com