Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@00:11:02 GMT

پمپئو سفر به اوکراین را به تعویق انداخت

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۶۱۰۹

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو ، وزیر خارجه این کشور در پی اعتراضات اخیر عراقی‌ها در مقابل سفارت این کشور در بغداد، سفر خود به اوکراین را به تعویق انداخته است.

اخبار بین الملل - بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مایک پمپئو قرار بود روز ۳ ژانویه (۱۳ دی) به اوکراین سفر کند و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: این سفر به دلیل نیاز به حضور وزیر امور خارجه در واشنگتن دی‌سی و ادامه نظارت بر روند تحولات در عراق و تضمین امنیت شهروندان آمریکا در خاورمیانه لغو شده است.

لغو سفر پمپئو در بحبوحه روند استیضاح ترامپ در آمریکا و پرونده «اوکراین گیت» صورت می‌گیرد.

سفر پمپئو به اوکراین نخستین سفر رسمی یک مقام آمریکایی به این کشور در پی تصویب مفاد استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان این کشور به شمار می‌رود.

آمریکا با مطرح کردن ادعا‌های واهی، مواضع « الحشدالشعبی » در عراق را در اقدامی تجاوزکارانه  مورد حمله قرار داد که این حمله به شهادت و مجروح شدن حدود صد نفر از مبارزان الحشدالشعبی منجر شد.

روزهای  سه‌شنبه و چهارشنبه معترضان خشمگین عراقی ضمن تجمع در برابر سفارت آمریکا در بغداد، ساختمان سفارت را مورد حمله قرار دادند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مایک پمپئو اخبار بین الملل الحشدالشعبی خاورمیانه واشنگتن اوکراین الحشد الشعبی مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند

در شرایطی که به رغم ادعا‌های مقامات غربی درباره اولین ضد حمله اوکراین به روسیه، آن‌ها به شکست آن اذعان کردند، حالا سالیوان تاریخ جدیدی برای دومین ضد حمله ارائه داده است.

به گزارش فارس، این مقام ارشد آمریکایی گفت که کمک‌های تازه ۶۱ میلیارد دلاری واشنگتن کمک خواهد کرد که اوکراین در سال ۲۰۲۵ ضد حملات علیه روسیه را در دستورکار قرار دهد.

سالیوان در مصاحبه با فایننشال تایمز مدعی شد که اوکراین به «سمت باز پس گیری اراضی که روس‌ها گرفته‌اند، حرکت خواهند کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته در مصاحبه با مجله آلمانی بیلد اعلام کرد اگرچه برنامه‌ای برای ضد حملات علیه روسیه وجود دارد، اما این موضوع منوط به دریافت کمک‎‌های اضافه متحدان غربی از کی‌یف است.

روزنامه فایننشال تایمز، اما روی این موضوع دست گذاشت که چند ماه طول کشید که کمک اخیر ۶۱ ملیارد دلاری آمریکا به اوکراین از صف کنگره و منازعات سیاسی داخلی عبور کند.

گفته می‌شود که دولت جو بایدن در حال رایزنی‌های فشرده با متحدان خود در گروه ۷ برای بسته کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین است؛ بسته‌ای که هزینه بخشی از آن از محل دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب تامین خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه جدید خود گفت که با کمک تازه آمریکا، اوکراین به این ظرفیت می‌رسد که «خط (مقدم جنگ)» را حفظ کند البته تا چند ماه آینده اوضاع سختی را تجربه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد