Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@13:33:34 GMT

وزارت اطلاعات از تقویت صنعت توریسم حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۶۵۳۲

خرداد: وزیر اطلاعات گفت: این وزارتخانه از طریق آماده‌سازی فضای مطمئن برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و توریسم بطور جدی از این صنعت حمایت می‌کند.
به گزارش خرداد ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی که به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهوری در سرعین به استان اردبیل سفر کرده ، شامگاه چهارشنبه در اجتماع مردم سرعین در مسجد جامع این شهر افزود : استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا طی ۴۰ سال گذشته تمام سعی خود را برای ارائه چهره‌ای منفی از ایران اسلامی به مردم جهان به کار گرفته است به گونه‌ای که بعضی خارجیان ، ایران را کشوری ویران با مردمی خشن تصور می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: هر توریست خارجی که وارد ایران می‌شود به عنوان یک سفیر و رسانه پس از بازگشت به کشور خود سیمای واقعی ایران را به جهانیان معرفی می‌کند.
وی با بیان اینکه بهترین راه مقابله با تبلیغات مسموم دشمنان بیگانه در ارائه چهره‌ای منفی از کشورمان تقویت صنعت توریسم و آوردن هرچه بیشتر توریست و جهانگرد از کشورهای مختلف به ایران است، یادآوری‌کرد : توریست‌هایی که از کشورهای مختلف می‌آیند با دیدن ایران به عنوان یک کشور متمدن ؛ آباد و دارای مردمی مهربان و اهل فرهنگ و علم شگفت‌زده می‌شوند.
وی از سرعین به عنوان یک قطب مهم گردشگری در ایران یاد کرد و گفت: با اجرای برنامه‌ها و تقویت زیرساخت‌های گوناگون این شهر می‌تواند بیش از پیش نقش خود را در جذب گردشگران خارجی و داخلی ایفا نماید.
وزیر اطلاعات در قسمت دیگری از سخنانش با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) نقش موثر آن بانوی بزرگوار در ماندگاری فرهنگ و مکتب بی‌نظیر عاشورا را در نتیجه روحیه ایمان ، صبر و مقاومت وی دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی افزود: مردم ایران به عنوان پیروان و دوستداران فرهنگ عاشورا در برابر فشارها ، تحریم‌ها و سختی‌هایی که از سوی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا تحمیل شده با داشتن همان روحیه غنی بطور یقین بدخواهان این مرز و بوم را در رسیدن به اهداف نامیمونشان ناکام گذاشته و به زانو در خواهند آورد.
او همچنین با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر و امید به منظور کاستن از میزان فشارها و سختی‌های مردم عزیز و انقلابی ایران ادامه‌داد: دشمنان بیگانه تصور می‌کردند که دولت به خاطر پایین آمدن میزان فروش نفت قادر به پرداخت حقوق کارمندان و نیروهای مسلح نخواهد بود در حالی که به یاری خداوند با برنامه ریزی و اقدامات مناسب اجازه نداده است چنین مشکلاتی در کشور بروز کند.
وی با گلایه از بعضی سخنان و کارهای تخریبی در درون کشور علیه دولت تصریح‌کرد: نسبت دادن اثرها و بعضی سختی‌های ناشی از تحریم‌ها به یکدیگر و متهم کردن دولت کار درستی نیست و باید به جای تخریب دولت  همگان خشم خود را علیه رییس‌جمهوری آمریکا خالی نماییم.
وی همچنین با تاکید بر حمایت وزارت اطلاعات از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف گفت: هر جا که مردم خودشان اموری مانند سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها را بر عهده گرفته‌اند در واقع می‌توان گفت معجزه کردند و به همین خاطر از برنامه‌های ما فراهم کردن فضای مناسب و مطمئن برای این منظور و فعالیت بی دغدغه سرمایه‌گذاران است.
وزیر اطلاعات از مدیران اجرایی شهرستان سرعین خواست تا مشکلات و خواسته‌هایشان در هر بخش را در یک نامه جداگانه بنویسند و مطمئن باشند پس از بازگشت به تهران تمام موارد را از وزیران ذیربط پیگیری خواهم کرد چرا که بطور جدی خواستار رفع مشکلات مردم شریف ، شهیدپرور و انقلابی ایران هستیم و از مشاهده لبخند بر چهره آحاد این ملت بسیار خرسند می شویم. برچسب ها: وزارت اطلاعات ، صنعت توریسم

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت اطلاعات صنعت توریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت

با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌های کوچک مردم در توسعه میادین مشترک نفت و گاز، کشور می‌تواند از فناوری‌های نوآورانه و بهترین شیوه‌هایی که این نهادها روی میز آورده‌اند، بهره‌مند شود. این می تواند به بهبود کارایی، کاهش هزینه ها و افزایش رقابت کلی بخش کمک کند. همچنین توسعه میادین مشترک نفت و گاز در کشور می تواند مزایای بی شماری را به همراه داشته باشد. اولاً، می تواند به افزایش تولید نفت و گاز کشور کمک کند و منجر به خودکفایی بیشتر انرژی و کاهش وابستگی به واردات شود. این نه تنها امنیت انرژی کشور را تقویت می کند، بلکه به تقویت رشد اقتصادی نیز کمک می کند.

برای تحقق تداوم رشد اقتصادی پایدار از طریق توسعه میادین مشترک نفت و گاز، ایجاد یک محیط سرمایه گذاری جذاب هم برای بخش خصوصی و هم برای افراد ضروری است. این امر از طریق برنامه هفتم توسعه با بسترسازی برای ورود مردم و توان فنی و مهندسی بخش خصوصی جهت توسعه میادین مشترک نفت و گاز فراهم شده است.

با توجه به اینکه سال 1403 با شعار جهش تولید و رشد اقتصادی کشور با حضور و مشارکت مردم نام گذاری شده است و مهم ترین بخش اقتصادی کشور نیز صنعت نفت و گاز است، باید از مواهب توسعه بدون بودجه دولت با تکیه بر مشارکت مستقیم سرمایه مردم فراهم شود. مسیر تحولی مرتبط با توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور باید با بسترسازی جذاب برای جلب سرمایه‌های مردمی و همچنین توان بخش خصوصی در این بخش باشد. بدون استفاده از بودجه دولت و تنها با تکیه بر مشارکت سرمایه‌های خرد مردمی و توان پیمانکاری بخش خصوصی مسیر توسعه میادین مشترک نفت و گاز جهت توسعه تجارت انرژی کشور و همچنین حل ناترازی گازی صنایع کشور هموار خواهد شد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیرامون توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور با کمک مردم گفت: یکی از مصوبات مهم مجلس در برنامه هفتم توسعه، مربوط به مشارکت بخش غیردولتی و مردمی در توسعه میادین نفت و گاز کشور بوده است که زمینه تحقق مشارکت مردم در اقتصاد را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با تکیه بر مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه با اعطای مجوز جهت توسعه میادین مشترک کشور فراهم شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به مزیت مهم حضور بخش خصوصی و مردمی اقتصاد در توسعه بالادست نفت و گاز گفت: در سال جاری باید تمرکز را بر تسهیل فرآیند سرمایه گذاری مردمی تمرکز کنیم؛ مشارکت بخش خصوصی و سرمایه خرد مردم در حوزه بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز کشور از طرفی زمینه حضور مردم و بخش خصوصی در توسعه صنعت نفت و گاز را فراهم خواهد کرد؛ از طرف دیگر تولید نفت و گاز کشور را رقابتی خواهد کرد و افزایش خواهد داد.

وی  گفت: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با ماده 15 برنامه هفتم توسعه و مشارکت مردم در جهش تولید نفت و گاز برای دولت نیز بسیار مهم و مثمرثمر است و بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت، امکان توسعه کشور فراهم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور