Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در آیین گشایش بازارچه مشاغل خانگی در بلوار ساحلی اهواز در جمع خبرنگاران گفت: از شهریور ماه پارسال تاکنون به متقاضیان مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

او با بیان اینکه ۸۰ میلیارد ریال مصوبه برای مشاغل خانگی اهواز در نظر گرفته شده اظهار داشت:، اما تعداد طرح‌های بیشتر با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده است و بانک‌ها در حال ارزیابی این طرح‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غمگین بیان کرد: قانون حمایت از مشاغل خانگی در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و وظیفه ساماندهی این مشاغل بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

این مقام مسئول اذعان داشت: در این نمایشگاه ۱۴ غرفه از مشاغل خانگی به مدت ۷ روز محصولات خود را به مردم عرضه می‌کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان هدف از برپایی نمایشگاه محصولات خانگی را گسترش بازار این نوع محصولات و حمایت از شاغلان در این حرفه است، زیرا اتصال به بازار و عرضه محصولات یکی از نقاط ضعف فعالان مشاغل خانگی عنوان کرد.

ارسلام غمگین در ادامه گفت: بیش از ۸۰ درصد شاغلان در طرح‌های مشاغل خانگی زنان هستند؛ تجربه نشان داده که در زمان بحران اقتصادی طرح‌های اشتغالزای کوچک و خانگی نسبت به صنایع بزرگ کمتر دچار آسیب می‌شوند.

مشاغل خانگی، مشاغلی هستند که بیشتر در منازل شخصی یعنی اقامتگاه محل سکونت و زندگی فرد است. امروزه مشاغل خانگی در کشور‌های توسعه یافته نقش بسزایی در فعالیت‌های اقتصادی کشور‌ها ایفا کرده و توانسته تولیدات ناخالص ملی را با رشد چشمگیر روبه رو، و اقتصاد محلی را متحول، و سبب افزایش اشتغال در جامعه شود. به گفته صاحبنظران اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی کافی نیست و در برخی موارد اشتباه است و اتصال این مشاغل به بنگاه‌های بالادستی و بازار اهمیت بیشتری دارد.

در ایران بنابر قانون ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی، دولت موظف است بنا بر اصول ۲۸ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به سند چشم انداز بیست ساله، مشاغل خانگی را مطابق این قانون ساماندهی و حمایت کند به نحوی که زمینه ایجاد اشتغال برای این گونه متقاضیان فراهم شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشاغل خانگی بازارچه خوداشتغالی تسهیلات بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از دیلی میل، کشاورزان سالانه ۱۲۸ هزار دلار صرف خرید کود‌های مصنوعی برای رشد محصولات خود می‌کنند. اما ادرار می‌تواند یک جایگزین مقرون به صرفه باشد، زیرا حاوی نیتروژن و فسفر است که برای حفظ و ارتقای رشد محصول ضروری است.

کود گاوی در حال حاضر برای کمک به رشد محصولات زراعی استفاده می‌شود، اما دانشمندان استدلال کرده اند که ادرار آنقدر‌ها متفاوت نیست و می‌تواند جایگزین سازگاری با محیط زیست به جای تخلیه در توالت باشد.

هر فرد به طور متوسط سالانه ۱۳۲ گالن ادرار دفع می‌کند که می‌تواند به ۱۳ پوند کود تبدیل شود.

«دیویانا گراسیا رودریگرز» «Divina Gracia P. Rodriguez» پژوهشگر این طرح می‌گوید: ادرار انسان به اندازه طلا ارزش دارد. به تمام کود‌هایی که تا اکنون از دست داده ایم فکر کنید. زمان آن فرا رسیده است که ما شروع به جمع آوری و استفاده از پسماند خود کنیم.

محققان در حال ساخت سرویس‌های بهداشتی هستند که می‌توانند ادرار را از آب باقیمانده جدا کنند. این شیوه پیش از این در «باهیردار» در اتیوپی آزمایش شده است. پس از جدا شدن از آب، ادرار را می‌توان خشک و به گلوله‌های بی بو و ارزانی تبدیل کرد که می‌تواند در زمین‌های کشاورزی پخش شود تا محصولات را بارور کند.

اگرچه ممکن است این مفهوم برای بیشتر افراد جذاب به نظر نرسد، اما «آن اسپورکلند» «Anne Spurkland» استاد و محقق پزشکی در دانشگاه اسلو این فناوری را کاملا ایمن توصیف می‌کند.

وی می‌گوید راهی برای استفاده از این روش در خانه وجود دارد که یک قسمت ادرار را با ۹ قسمت آب مخلوط کرده و مایع را با آب پاش کوچکی روی خاک سبزیجات اسپری کنید. باکتری‌های خاک، نیتروژن را به واحد‌های سازنده جدیدی تبدیل می‌کنند که گیاهان از آن استفاده می‌کنند.

در حالی که این ایده ممکن است عجیب به نظر برسد، اما محققان دانشگاه میشیگان در مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ تایید کردند که کود ادراری را می‌توان بدون ترس از گسترش عفونت‌های مقاوم به آنتی بیوتیک استفاده کرد.

دانشمندان نگران بودند افرادی که کود ادراری به کشاورزان را ارائه می‌دهند ممکن است دچار عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs) و حاوی DNA باکتری باشند. این مطالعه نشان داد که اگر ادرار، تازه مصرف نشده و به مدت ۱۰ ساعت در انکوباتور کهنه شده باشد، ژن‌های مقاوم به آنتی بیوتیک ۹۹ درصد کاهش پیدا می‌کند.

دکتر «کریستا ویگینتون» «Krista Wigginton» یکی دیگر از مجریان این پژوهش می‌گوید: انسان، سالیان سال، ادرار را جمع آوری و از آن به عنوان کود استفاده کرده است، اما پس از اختراع سیستم فاضلاب، این کار متوقف شد.

وی افزود: ما اکنون در تلاشیم تا بفهمیم با این سیستم زیرساختی که داریم، چگونه می‌توانیم در مورد آنچه که وارد سیستم فاضلاب می‌شود متفاوت فکر کنیم و برخی از آن محصولات ارزشمند را قبل از اینکه با هر چیز دیگری مخلوط و رقیق شوند، جذب کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • محصولات دانش بنیان دانشجویان فنی و حرفه‌ای به فروش می‌رسد
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی