Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.   نتایج اولیه آزمون استخدامی ۱۵ دی‌ماه اعلام می‌شود
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه این دوره از آزمون استخدامی که صبح و عصر روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه در تهران برگزار شد تا روز یکشنبه ۱۵ دی‌ماه ۹۸ و نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۲۲ دی‌ماه ۹۸ اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشگاه علمی کاربردی نیروی حق‌التدریس جذب می‌کند
محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اعلام فراخوان جذب مدرس برای این دانشگاه گفت: در حال حاضر نیازمند هزار و ۷۱۳ مدرس هستیم که در قالب نیروی حق التدریس فعالیت کنند.

ثبت‌نام آزمون ارشد رشته‌های پزشکی بهمن ۹۸ آغاز می‌شود
ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد رشته‌ھای گروه پزشکی سال ١٣٩٩ از ۳۰ بهمن ۹۸ آغاز می‌شود و تا ۱۰ اسفند ۹۸ ادامه دارد؛ از این رو دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون از هفته آخر بهمن در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.  
مهلت ثبت نام آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی تمدید شد
به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان متقاضی نام نویسی در ششمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) سال ۱۳۹۸ که تا ۷ دی ماه ۹۸ برای نام نویسی اقدام نکرده اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا روز سه شنبه ۱۷ دی ماه ۹۸ نسبت به نام نویسی و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

سرانه آموزشی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در سال ۹۹
سرانه آموزشی هر دانشجوی کارشناسی بیش از ۱۱۱ میلیون ریال (یا بعبارتی ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) است، به تبع، سرانه آموزشی هر دانشجوی ارشد بیش از ۱۰۸ میلیون ریال (یا بعبارتی بیش از ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان) و سرانه آموزشی هر دانشجوی دکتری بیش از ۲۰۶ میلیون ریال مشخص شده است.

سرانه آموزشی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در سال ۹۹
جداول لایحه بودجه سال ۹۹ دانشگاه علم و صنعت و ردیف اعتبارت آن به خوبی سرانه آموزشی دانشجویان این دانشگاه را مشخص می‌کند. براین اساس تقریبا سرانه آموزشی هر دانشجوی کارشناسی بیش از ۱۱۲ میلیون ریال (یا بعبارتی ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) است. سرانه آموزشی هر دانشجوی ارشد بیش از ۸۸ میلیون ریال (یا بعبارتی بیش از ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان) و هر دانشجوی دکتری بیش از ۱۵۱ میلیون ریال مشخص شده است.

بودجه تحقیقات حوزه سلامت در لایحه بودجه ۹۹ حدود ۲۰ درصد رشد کرده است
رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بودجه تحقیقاتی نظام سلامت در لایحه بودجه سال ۹۹ با مبلغ ۶.۶۵۷ میلیارد ریال نسبت به سال ۹۸ با مبلغ ۵.۵۵۹ میلیارد ریال حدود ۲۰ درصد رشد کرده است.  
افراد تحت پوشش بهزیستی از پرداخت شهریه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی معاف شدند
افراد دارای معلولیت نیازمند واجد شرایط می‌توانند با معرفی سازمان بهزیستی از آموزش عالی رایگان در واحد‌های آموزشی تابعه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی غیردولتی بهره‌مند شوند و پرداخت شهریه، از محل ردیف مربوطه در بودجه سنواتی تأمین می‌شود.

راه‌اندازی دکتری حرفه‌ای کشاورزی در دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد خادمی علوم پایه برای رشته‌های مهندسی را بحران جدی دانست و گفت: رشته دکتری حرفه‌ای کشاورزی در دانشگاه آزاد تدوین و برای تصویب به وزارت علوم ارسال شد.
دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد ابلاغ شد
محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه‌ای، دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به معاونان، رؤسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی، رؤسای استان ها، واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.
زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون تولیمو اعلام شد
ثبت‌نام شرکت در آزمون (الکترونیکی) زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo:E-A ۲۰۲۰) منحصراً بصورت اینترنتی از یکشنبه هشتم دی‌ماه ۹۸ آغاز شده و کلیه متقاضیان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده با فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام کنند.

حدود ۶۰۵ هزار نفر آزمون الکترونیکی در نیمسال جاری برگزار می‌شود
محمدرضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور گفت: در نیمسال جاری، ۲ میلیون و ۸۸۹ هزار نفر آزمون برای ۳۹۱ هزار و ۳۹۶ نفر دانشجو در ۴۸۴ مرکز داخل کشور در حال برگزاری است؛ لذا در حال حاضر ۶۰۴ هزار و ۱۹۶ نفر آزمون الکترونیکی در ۵۰۷ مرکز داخل و خارج از کشور دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود.

کارت ورود به جلسه آزمون EPT دی ماه منتشر شد
مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون EPT نوبت دی ماه که از دهم دی ماه ۹۸ منتشر شده تا سیزدهم دی ماه قابل دسترس است و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه آزمون EPT به نشانی english.iau.ac.ir/ept نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بودجه 99 سرانه آموزشی آزمون استخدامی جذب اعضای هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ماموریت اصلی این دانشگاه کمک به اشتغال است، گفت: در این راستا از سال گذشته طرح " آباد" یا آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در استان کردستان آغاز شده است.

دکتر شاهین فکور افزود: در قالب این طرح دوره‌های مکمل تخصصی برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و با هدف رفع خلاء‌های مهارتی دانشگاهی و با محوریت نیاز‌های بازار برگزار می‌شود.

وی گفت: هم اکنون در قالب این طرح تفاهمنامه‌ای با دانشگاه کردستان منعقد شده و شرکت کنندگان در پایان ضمن دریافت گواهینامه به بازار کار نزدیکتر می‌شوند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با اشاره به راه اندازی مرکز کاریابی تخصصی با مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توسط این دانشگاه گفت: مجوز اولین مرکز کاریابی تخصصی با هدف آشنایی دانش آموختگان دانشگاهی با بازار کار در شهرستان بیجار اخذ شده و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

دکتر شاهین فکور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه برای کمک به اشتغال پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با سود چهار درصد و تنفس باز پرداخت یکساله است که در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال در استان کردستان به دانشجویان، دانش آموختگان و متقاضیان پرداخت شده است و تلاش می‌کنیم این آمار در سال جاری افزایش یابد.

وی به افزایش ۲۳ درصدی پذیرش دانشجو در سال گذشته در دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: هزار و ۷۹۰ نفردر سال گذشته در این دانشگاه پذیرش شدند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با اشاره تاسیس رشته‌های جدید تحصیلی در این دانشگاه متناسب با نیاز بازار کار گفت: در سال گذشته ۳۶ رشته جدید به این دانشگاه اضافه شد.

هم اکنون سه هزار و ۳۵۰ نفر در ۹ واحد دانشگاهی علمی و کاربردی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • ثبت‌ مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز