Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش پارسینه، فرهاد تجری نماینده قصر شیرین و عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی در گفتگو با خبرنگار پارسینه، با بیان اینکه بودجه باید بر اساس واقعیت ها تصویب شود، گفت: عزم سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون برنامه و کمیسیون تلفیق باید این باشد که بر اساس واقعیات ها بودجه را تصویب برسند. بودجه باید مبتنی بر عملکرد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما علیرغم شعارها این موضوع بسته به حوزه نفود، توان و قدرت لابی گری دستگاهها دارد و شاید بر این اساس تصمیم عادلانه ای گرفته نشود.

او ادامه داد: در بسیاری از حوزه ها شاهد هستیم که برخی نهادها اعتباراتی دریافت می کنند و در فصل هزینه آن را هزینه نمی کنند و در تامین منابع بودجه نمی توانند برآورد ها و وظایفی که بر عهده شان گذاشته شده را تامین کنند. این موارد ناشی از نقض است و باید مطالعه ای را در این خصوص هم دولت و هم مرکز پژوهش ها داشته باشد.
در شرایط امروز، هیچ دستگاه و هیچ قوه ای نباید به بودجه نگاه بخشی داشته باشد
این نماینده مجلس، با اشاره به شرایط کنونی کشور، تاکید کرد: در شرایط خاص اقتصادی هستیم و کشور در ریاضت اقتصادی و جنگ اقتصادی به سر می برد. در این شرایط می طلبد که هیچ دستگاه، هیچ سازمان و حتی هیچ قوه ای بخشی به موضوع بودجه نگاه نکند. باید همه احساس کنند که منابع متعلق به تمام مردم ایران است و استفاده بهینه از بودجه داشته باشیم.

اگر بودجه صرف هزینه های غیر ضرور شود، ظلم در حق مردم و نظام است

تجری، گفت: اگر در شرایط کنونی کشور دستگاهی در برخی از حوزه ها اسراف کند و اعتبارات زیادی بگیرد و بعدها این بودجه را صرف هزینه های غیر ضرور کند؛ ظلم در حق مردم، کشور و مجموعه نظام کرده است. امیدواریم نگاه سخت گیرانه ای که به جهت کمبود منابع وجود دارد، باعث شود که بودجه در مسیر واقعی و حقیقی خودش صرف شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فرهاد تجری کمیسیون اصل نود مجلس سازمان برنامه و بودجه نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرد : با توجه به بارشهای روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۴ و ۵ اردیبهشت و ورود جریان سیلاب به گرگانرود، با توجه حجم سیلاب و بمنظور کمک به مدیریت بخشی از سیلاب وارده به سد وشمگیر با استفاده ظرفیت مخزن، از امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ دریچه های اصلی سد وشمگیر باز و بخشی از آب سد تخلیه می‌شود.

بر این اساس به عموم مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود در شهرستان های آق قلا و گمیشان تاکید می‌شود از نزدیک شدن به حریم رودخانه گرگانرود و پایاب سد و مخازن وشمگیر خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان